HoReCa
Update

Cum să fii un lider în HoReCa?

Despre cea mai valoroasă resursă

Pentru orice lider respectabil, echipa este o resursă valoroasă a companiei pentru că de coeziunea, pregatirea si dăruirea ei poate depinde succesul companiei pe care o conduce. Oricine a condus o echipă, fie că vorbim despre una formată din 2-3 persoane sau echipe ample, alcătuite din sute de angajați, știe cât este complicat să vorbești cu oamenii, să-i inspiri și să-i determini să te urmeze.

Din acest punct de vedere, facultățile tehnice sunt recunoscute ca formatori de lideri, deoarece unul dintre cele mai importante aspecte pe care se pune accentul îl reprezintă modul în care conduci o echipă și felul în care vorbești oamenilor, în funcție de pregătirea și firea omului, precum și de ceea ce-ți dorești de la fiecare.

Cum să fii un lider în HoReCa?

Sectorul HoReCa se confruntă, în ultimii ani, cu o criză de personal calificat. Deschiderea permanentă de noi localuri, plecarea forței de muncă peste hotare, școlile puține din acest domeniu, interesul scăzut al angajatorilor pentru retenția personalului sunt doar câteva aspecte care mențin această stare de fapt.

Pentru toți cei interesați de leadership în sectorul HoReCa, am pregătit câteva sfaturi, preluate atât din ceea ce am învățat în școală, cât și din cei aproape 20 de ani de experiență managerială.

Un lider trebuie să inspire încredere și siguranță. Fii alături de angajați când au o problemă, ajută-i la nevoie și te vor percepe ca pe un prieten și un adevărat lider.

Un angajat cu vechime este o adevărată ”comoară” pentru orice companie. Asigură-te că-l păstrezi în companie oferindu-i beneficii speciale astfel încât să se simtă important și să devină un adevărat lider de opinie și formator pentru angajații mai tineri! Pregătirea și integrarea noilor membri ai echipei necesită mereu costuri suplimentare și, uneori, pierderi, la fel și fluxul de personal, de aceea, păstrarea vechilor angajați este una dintre cele mai dificile și importante activități ale unui manager.

Angajații au tendința de a-și copia liderul, de aceea acordă o atenție sporită comportamentului față de cei din jur! Un manager cu o personalitate puternică este copiat involuntar de cei din jur, și, mai ales, de angajați. De aceea, fii foarte atent la comportamentul pe care îl ai, atât ca manager, cât și ca personalitate distinctă!

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Nu te teme de angajații care sunt tentați de alte companii să plece, prin bani sau diferite alte beneficii materiale. Un angajat loial nu va pleca doar pentru că primește mai mulți bani în altă parte! În caz că este mulțumit de atmosfera din companie, de relația de prietenie cu colegii și cu șeful se va gândi de mai multe ori până să ia o decizie care să-i afecteze viața și mulțumirea de sine. Pe bună dreptate, se spune adesea, că angajații nemulțumiți nu părăsesc o companie ci se despart de un lider care îi nemulțumește.

Stimulează sinceritatea și mândria angajaților! Dorința de a străluci în societate sau în familie este una dintre caracteristicile importante ale omului modern. Mândria de a lucra într-o companie mare, în care se pune accentul pe promovarea angajaților și pe rezultate, se obține în timp, cu multă muncă.

Oferă suficientă libertate angajaților dar „nu-i scăpa din mână”. În sectorul HoReCa, poate mai mult decât în alte domenii, dacă un angajat devine neatent și neinteresat, acest aspect se reflectă rapid în felul în care își face meseria și este perceput de clienți.

Proverbul din trecut „Ochiul stăpânului îngrașă vita!” se aplică în continuare, chiar dacă adaptat, la un alt nivel. Fii permanent la curent cu ceea ce se întâmplă în firma ta, fără a fi agasant sau enervant.

Evită extremele: nu fii nici familiar, nici arogant cu angajații! Un lider trebuie să știe cum să-și apropie subalternii, păstrând o limită între manager și angajați.

Dezvoltă-ți un al șaselea simț care să te ajute să-ți dai seama, încă de la angajare, de firea viitorului angajat și de felul în care trebuie stimulat pentru a da tot ce are mai bun.

Păstrează o atmosferă calmă și caldă în firmă astfel încât angajații să se simtă bine alături de colegii lor, să glumească între ei și să vină cu plăcere la muncă. Programul de muncă în domeniul nostru este foarte solicitant și diferit de cel al unei companii standard. Se lucrează în ture și în week-enduri, în funcție de evenimentele organizate, astfel că o atmosferă stresantă sau conflictuală ar fi cu greu tolerată și total neproductivă.

Categorii:
Update

Contributor / / CEO al Centrului de Evenimente The President. Are o experiență managerială de 20 de ani, iar în ultimii cinci ani a organizat circa 1.000 de evenimente corporate și private.

Leave a Reply

*

*