succes scrima
Update

20 de lecții despre succes

De la o companie care inovează industria de HR de 20 de ani

Anul 2020 a fost un adevărat test pentru multe industrii, iar HR-ul nu a lipsit nici el de la examinare. Exact cât de bine ne-am descurcat vom vedea în continuare atât în lunile, cât și în anii care urmează. Dar astăzi vrem să îți aducem în față o sursă de inspirație care te poate ghida în business indiferent de context. Victor Dragomirescu, CEO și cofondator Romanian Software, ne oferă 20 de concluzii după 20 de ani la cârma unei afaceri de succes în industria de HR.

 

A. Despre succes în companie

 

1. Construiește un business flexibil încă din primul an

În primul an de antreprenoriat am învățat că lucrurile se schimbă cu o dinamică pe care nu o putem intui întotdeauna. Pentru ca organizația să fie pregătită pentru schimbare am învățat să construiesc un business flexibil, care se adaptează rapid cerințelor din piață și vremurilor pe care le trăim, iar asta ne-a ghidat constant spre succes.

Victor Dragomirescu CEO Romanian Software

Victor Dragomirescu, CEO Romanian Software

 

2. Învață să delegi responsabilitățile

La nivel personal, am învățat să pun pasiune în tot ceea ce fac, să mă concentrez pe rezultate, să câștig încrederea celor cu care colaborez, să construiesc relații durabile, să îmi asum atât fiecare succes, cât și fiecare eșec, și să caut soluții originale. Și, poate cel mai important, am învățat că nu e bine să îți asumi prea multe roluri în companie și că trebuie să delegi responsabilitățile.

3. Stabilește-ți obiective clare și revino asupra lor

Atunci când am lansat compania Romanian Software, în urmă cu 20 de ani, am știut ce vrem de la business: să dezvoltăm relații solide cu clienții, să le înțelegem nevoile și să le oferim cele mai bune soluții, să promovăm pasiunea pentru inovație și să susținem leadershipul. Sunt aceleași obiective după care ne ghidăm și astăzi, care ne-au ajutat să luăm cele mai bune decizii, să stimulăm performanța, să încurajăm angajații să colaboreze și să le oferim clienților cele mai potrivite soluții pentru nevoile lor.

4. Ascultă-ți clientul, oricare ar fi el, dar și intuiția

Pentru noi, unul dintre canalele de inspirație, care ne împinge să inovăm, este clientul. Ascultăm vocea lui, iar în funcție de feedback-ul primit identificăm inovațiile pe care trebuie să le dezvoltăm. Un alt canal de inspirație e reprezentat de ideile noastre de îmbunătățire a produselor și serviciilor, care, împreună cu o viziune clară a tendințelor din piață, ne ajută să ne aliniem produsele la nevoile momentului.

5. Fii prezent pe timp de criză și răspunde rapid la nevoile nou apărute

Am lansat aplicația IRIS în plină pandemie pentru a veni în sprijinul organizațiilor care au implementat lucrul de acasă. Prin intermediul lui IRIS, angajații pot solicita fluturașul de salariu, își pot verifica zilele de concediu, pot depune sau anula cereri de concediu și își pot face singuri pontajul. Dezvoltarea chatbot-ului a venit ca o continuare firească a misiunii Romanian Software de a lansa aplicații care să preia task-urile administrative de pe umerii specialiștilor în HR.

6. Nu te baza pe un succes inițial

Aplicația IRIS funcționează ca un asistent personal, disponibil 24/7, care ajută angajații să aibă acces mai rapid la informații și documente. Așadar, feedback-ul experților HR este unul pozitiv și ne bucură faptul că am reușit să dezvoltăm un instrument de automatizare care să le eficientizeze munca. Dar, chiar și așa, nu ne culcăm pe laurii produsului. În prezent, lucrăm la îmbunătățirea chatbot-ului pentru a continua să acoperim nevoile experților în resurse umane.

7. Caută să inovezi constant

Odată ce identificăm și stabilim inovația pe care urmează să o creăm în portofoliul colorful.hr, urmează etapele de analiză, dezvoltare și testare, iar apoi trimitem produsul către un grup restrâns de clienți pentru feedback, îmbunătățim produsul și într-un final îl livrăm în piață. Așa am dezvoltat pentru departamentele de resurse umane inovații care să le automatizeze și optimizeze procesele de lucru, cum ar fi: Revisal pe pilot automat, un soft care facilitează raportarea către Revisal a modificărilor din contractele de muncă, și o soluție digitală care genereazădocumente pe bază de QR code.

 

B. Relații de succes cu echipa

 

8. Angajează specialiștii potriviți

Rolurile în companie au evoluat odată cu tendințele globale de a face business, dar și odată cu noile sisteme de lucru. Așa că angajează specialiștii din domenii inovatoare, chiar dacă în trecut aveai rezultate bune și fără ei, și lasă-i să lucreze în cel mai productiv mod, cu toate că stilul de lucru nu îți este familiar la început. Piața se schimbă și business-ul trebuie să se schimbe împreună cu ea.

9. Încurajează autonomia și dezvoltarea continuă

Angajații Romanian Software sunt cea mai valoroasă resursă a companiei și principalul nostru atu, așa că îi tratăm ca atare, comunicând transparent, încurajând opiniile, oferind feedback permanent, promovând lucrul în echipă și dezvoltând un mediu de lucru creativ, care oferă angajaților oportunități de creștere.

10. Stabilește un portret clar al angajatului ideal

Căutăm să angajăm specialiști cât mai diverși, dar ne dorim ca noii colegi să aibă câteva trăsături în comun: să își asume misiunea și valorile companiei, să aibă încredere în cei cu care colaborează și în deciziile pe care aceștia le iau, să fie deschiși la provocări, să lucreze din pasiune și să se concentreze pe rezultate.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

11. Acceptă că nimeni nu e perfect

Când un angajat e dificil sau greșește, atenția ar trebui să fie mai puțin pe defecte și mai mult pe soluții, pentru a găsi un echilibru între așteptările sale, ceea ce îl împlinește din punct de vedere profesional și obiectivele business-ului. Pentru a găsi și menține acest echilibru trebuie să purtăm un dialog permanent, să ascultăm activ, să încurajăm schimbul de opinii și să recompensăm corespunzător munca.

Atunci când lucrezi cu oameni nu există „reguli de aur” pe care să le aplici matematic în funcție de situație. E nevoie de adaptabilitate și atenție la nevoile lor.

12. Promovează flexibilitatea, nu goana după succes

Flexibilitatea și adaptabilitatea sunt calități intrinseci oamenilor, iar rolul unui lider este să știe cum și când să le activeze. Poate face asta oferind angajaților suport și un mediu de lucru care să le asigure confortul pe care și-l doresc și satisfacția că munca lor are sens. Noi așa ne-am adaptat repede la schimbările impuse de criza sanitară: am comunicat permanent cu angajații, pe care i-am încurajat și cărora le-am explicat deciziile luate, ca să se elibereze de panica legată de siguranța locului de muncă. Totodată, am căutat să ne reinventăm și să reorganizăm felul în care lucrăm, mutându-ne în online și adaptându-ne repede la munca de acasă.

13. Pune punct colaborărilor care nu mai funcționează

O colaborare se stinge de la sine atunci când angajații nu mai rezonează cu obiectivele companiei, iar acest lucru se reflectă în rezultatele muncii lor. E firesc ca oamenii să își schimbe perspectiva asupra modului de lucru sau să-și dorească să experimenteze un nou domeniu.

 

C. Leadership de succes

 

14. Continuă să înveți, chiar și după ce ești de succes

Un lider nu trebuie să oprească niciodată procesul de învățare, nici după 20 de ani la cârma unui business de succes. Ar trebui să se implice în cursuri offline sau online, să urmărească conferințele speakerilor cu expertiză sau să se autoeduce studiind cărți specifice de leadership, dezvoltare personală și business.

15. Găsește un echilibru între soft skills și hard skills

În management, ideal ar fi să existe un mix între soft skills – abilități de comunicare, adaptabilitate, creativitate, persuasiune, gândire critică, capacitate de a negocia, toate esențiale în lucrul cu oamenii –, dar și hard skills. Acestea din urmă sunt importante și trebuie cultivate, pentru că tot mai multe procese și fluxuri de muncă se automatizează, în toate industriile.

16. Ferește-te de capcanele micromanagementului

Managerii la început de drum își asumă prea multe roluri și au tendința de a controla echipa. Nu au suficientă încredere în cei cu care colaborează și nu îi încurajează să fie autonomi. De asemenea, nu stabilesc clar care sunt obiectivele de lucru, ce rol are fiecare angajat în echipă, nu ascultă colaboratorii și nu oferă feedback. Sunt comportamente care se corectează pe măsură ce managerii capătă experiență și învață să comunice cu echipa, dar primul pas e să fii suficient de lucid cât să le observi.

17. Digitalizează fără frică procesele de lucru

Digitalizarea proceselor de lucru e o etapă firească în evoluția industriei de resurse umane. Ne dorim să muncim eficient și să avem rezultate bune, iar soluția este tehnologia. Și nu, tehnologia nu ne lasă fără joburi, ci ne ajută să eliminăm din activitatea de zi cu zi exact acele task-uri pe care nu le facem cu plăcere și care nu ne oferă satisfacții profesionale.

Poate că pare paradoxal, dar tehnologia ne ajută să ne apropiem mai mult de cei cu care lucrăm și să legăm relații interpersonale și de colaborare.

18. Adoptă tehnologiile care îți pot simplifica munca

Serviciile și produsele software dezvoltate de Romanian Software sunt dedicate departamentelor de resurse umane, pe care le ajută să își automatizeze și eficientizeze proce-sele de lucru. Platforma de resurse umane colorful.hr este soluția pe care o oferim companiilor care vor să digitalizeze procesele-cheie de HR: de la recrutare și onboarding, administrare de personal, managementul documentelor, pontaj electronic și salarizare până la training, evaluarea competențelor, spațiul personal al angajatului și comunicarea internă. Complementar, oferim servicii de
externalizare a salarizării și administrării de personal, leasing de personal și consultanță fiscală în legislația muncii. Soluțiile există, trebuie doar să fii deschis să le integrezi în munca ta.

19. Găsește-ți echilibrul dintre viața profesională și cea personală

E important pentru un lider să nu amestece viața profesională cu viața personală și să separe foarte bine rolurile de la firmă și de acasă. Când este la firmă, să se dedice activităților de business, când este cu familia, să ofere timp de calitate celor dragi. Așa poate să respecte cu adevărat și viețile personale ale oamenilor din echipa sa.

20. Când nu ești sigur care e următorul pas, revino la sistemul tău de valori

În toți anii de antreprenoriat m-am întâlnim frecvent cu situații pentru care nu există proceduri despre pasul următor pe care ar trebui să îl fac. De fiecare dată când m-am lovit de astfel de momente, m-am întors la sistemul meu de valori și mi-a fost ușor să iau o decizie bazându-mă pe acestea. Cred că valorile noastre cardinale constituie navigatorul din viața de zi cu zi.

 

Ți-a plăcut articolul cu 20 de lecții despre succes? Citește și:

Confesiuni de lider: Cum tehnologia îi ajută pe oamenii de HR

Ce ascundem sub preșul succesului?

Poate fi ambiția o piedică în calea succesului?

Categorii:
Update

Lucrează de 10 ani în Marketing & Advertising, orientându-se mai degrabă pe ceea ce poate face acest domeniu pentru Industria de Recrutare. După ce a finalizat un masterat în Antropologie la Central European University, a realizat că e fascinată de felul în care se creează adevărate comunități în interiorul companiilor. De aici a pornit pasiunea pentru People Management & Company Culture, o pasiune pe care a transformat-o în job în cadrul echipei eJobs România, devenind chiar Specialist acreditat în Brandingul de Angajator în 2019, după ce a absolvit Academia de Employer Branding al Universum Global.

Leave a Reply

*

*