Generatia Alpha angajatii de maine
Focus

Generația Alpha, angajații de mâine

La ce ne putem aștepta de la următoarea generație pe piața muncii

Piața muncii a subestimat grav generația Millennials, așteptându-se la un grup de tineri, proaspăt intrați pe piața muncii, care nu se va maturiza niciodată. Asta se întâmpla acum ceva timp, pe la începutul anilor 2000, dar încă mai avem tendința să vorbim de Generația Y în acești termeni, uitând pentru câteva momente că ei reprezintă deja majoritatea la locul de muncă. Cu generația Alpha (copiii generației Millennials) nu ne mai permitem să comitem aceeași greșeală. Iată de ce:

 

1. Mai mult decât tech-driven, generația Alpha e tech-heavy

Născuți începând cu anul 2010, odată cu lansarea iPad-ului, copiii din generația Alpha nu au cunoscut nicio zi fără tehnologie. Se adaptează rapid la device-uri și aplicații noi, utilizează deja la capacitate maximă inteligențele artificiale existente pe piață (Siri, Alexa, Cortana etc.) și sunt mereu conectați. În câțiva ani, toate aceste abilități vor deveni hard skill-uri digitale esențiale pentru piața muncii.

 

2. Educația formală e la ordinea zilei pentru această generație

În acest moment, în toată lumea, există un procent mai mare de copii din generația Alpha înscriși în învățământul formal decât au existat în generațiile anterioare. Presupunând că trendul va continua, ne putem aștepta la următoarele situații:

  • Adulții din generația Alpha vor pătrunde în număr mare pe piața muncii mai târziu decât au făcut-o generațiile anterioare.
  • Vor fi mai bine educați și vor avea așteptări mai mari de la angajatori.
  • Vor prefera studiile joburilor.
  • Vor contribui la deficitul forței de muncă în industria serviciilor.

 

3. Alpha, cea mai bogată generație la nivel global

Generația Alpha face parte din familii cu venituri semnificativ mai mari decât generațiile anterioare. Valoarea banilor este însă un concept ambiguu pentru copiii de maximum 10 ani de astăzi. Dacă pentru generațiile anterioare lipsa banilor s-a tradus printr-o nevoie de a acumula și de a avea, pentru generația Alpha banii nu „se fac”. Ei pur și simplu există și sunt, mai degrabă, vizibili în beneficiile directe: accesul la tehnologii, device-uri și la experiențe inedite. Astfel, pentru generația Alpha salariile mari nu vor fi un scop în sine, ci un mod de a-și împlini alte obiective.

 

4. Atașați de mici de branduri

Multe companii din întreaga lume deja au realizat ce putere de cumpărare fantastică au copiii din generația Alpha, prin influența lor asupra părinților. De aceea au lansat o mulțime de produse și servicii special concepute pentru aceștia. Fitbit, compania care produce ceasuri de fitness (printre altele), a creat Fitbit Ace, o brățară gândită special pentru copii, prin care și-au propus nu doar să familiarizeze generația tânără cu produsele lor, ci și cu brandul lor, de care speră să se atașeze. Cum ar fi dacă am proceda la fel cu brandurile de angajator? Da, mai e cale lungă până când vei angaja primii reprezentanți din generația Alpha, dar gândește-te ce ușor îi vei atrage dacă ei deja visează să lucreze la tine în companie!

 

5. Cea mai democratică generație

Pentru că sunt atât de bine informați și atât de obișnuiți cu tehnologia, copiii din generația Alpha sunt deseori implicați în achizițiile făcute de familiile lor. Părinții nu mai reprezintă autoritatea pe care o reprezentau în trecut și sunt, în prezent, mai degrabă shareholderii familiei, cei care trebuie convinși, dar care nu dețin neapărat dreptul de veto. De aceea generația Alpha va crește cu un spirit democratic puternic, iar angajații noștri de mâine se vor aștepta la o lume în care părerea lor are greutate.

 

6. Influenceri de la vârste fragede

Ryan’s World e un canal de YouTube care aparține lui Ryan Kaji, un băiat de opt ani care face recenzii video la jucării sau experimente amuzante. La finalul lui 2019, Ryan avea peste 23 de milioane de abonați, iar video-urile sale, peste 34 de miliarde de vizualizări. Iar Ryan nu e singurul exemplu în acest sens. Generația Alpha apreciază părerile celor de vârsta lor, atât în online, cât și în offline, iar asta a deschis calea multor influenceri tineri, printre care compania ta și-ar putea găsi chiar ambasadori de brand, deși poate părea încă prematur.

 

Cine e generația Alpha?

  • Numele a fost ales de sociologul australian Mark McCrindle. A ales prima literă din alfabetul grec (alpha), atât pentru că alfabetul latin folosit până atunci în nomenclatura generațiilor fusese epuizat, odată cu generația Z, cât și pentru a marca trecerea către o eră complet nouă.
  • Deși generațiile Y și Z sunt considerate ca făcând parte din secolul XXI, generația Alpha este singura care face parte în totalitate din noul mileniu.
  • Primele persoane din această generație vor intra oficial pe piața muncii în 2028.
  • Din generația aceasta fac parte cei născuți între 2010 și 2024.

 

Sunt încă mici, dar sunt și puternici, ceea ce înseamnă că nu îi putem subestima. Organizația ta e pregătită pentru generația Alpha?

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Cum pui bazele unui program de internship de succes

Cum sprijim candidații entry level de azi să devină angajații de mâine

Categorii:
Focus

Și-a conturat abilitățile de copywriter de-a lungul anilor în advertising, iar recent s-a avântat în freelancing. Îi place să descopere locuri noi și să ia pulsul orașului, întorcându-se mereu la scris. Se implică oricând trup și suflet în proiecte ce au în centru creativitatea.

Leave a Reply

*

*