digital HR strategie 2020
Focus

Digital HR – Mai aproape de oameni prin tehnologie

De ce echipele tale au nevoie de un departament de HR digitalizat în 2020

Mulți dintre cei care lucrează astazi în industria HR au prins o perioadă în copilărie sau în adolescență în care nu existau telefoane mobile în fi ecare buzunar și în care părinții te strigau de la fereastră să vii la masă. Și eu mă număr printre ei și, dacă nu mă înșel, probabil și tu.

Nu ne-am născut știind să folosim un calculator sau o tabletă. Jocurile noastre se derulau mai des în fața casei sau a blocului, iar hiturile verii veneau sub formă de casetă pe care o derulam cu pixul ca să o mai ascultam din nou. Ca atare, ne apucă râsul când vedem că generațiile mai tinere nu înțeleg de ce o casetă și un pix merg mână-n mână sau că iconița butonului de „Save” e de fapt un floppy disk.

Și mai tare ne mândrim atunci când încercam să le explicam celor mai tineri ce sunet scotea dial-up-ul când voiai sa te conectezi la internet. De parcă toate aceste experiențe și trăiri ar fi bife pentru bucket list-ul unei existențe de succes. Dar ele nu sunt.

Nu mă înțelege greșit, nostalgia e un sentiment plăcut și chiar și eu cred uneori că am avut o copilărie mai fericită decât a generațiilor mai tinere. Dar nostalgia asta e și un mecanism defensiv în fața schimbării, care are tendința să ne tragă în spate când încercăm să înaintăm, în special la job. Pentru că avem impresia că mai bine e cum știm noi, cum am învățat la școală sau cum am învățat în toți anii de experiență adunați pâna acum. Totuși, fie că ne place să o credem sau nu, toată experiența noastră pălește în fața revoluției tehnologice actuale. Ea nu are nici timp și nici răbdare de nostalgia noastră conform căreia „pe vremuri, lucrurile se făceau mai bine”.

 

Construiește-ți strategia de Digital HR privind înainte, nu înapoi

Realizez că poate fi un pic necinstit să te includ în aceeași oală cu profesioniștii care fac exces de nostalgie. Chiar dacă mai glumim uneori că industria de HR a rămas în urmă din punct de vedere tehnologic, știm cu toții că lucrurile nu sunt chiar atât de sumbre. Înaintăm și noi, chiar dacă un pic mai greoi. Dar cert e că, la cum evoluează toate industriile din toate țările, în 2020 nu ne vom mai permite să nu ținem pasul cu schimbările, iar asta înseamnă să renunțăm complet la comparațiile cu trecutul și să îmbrățișăm tehnologia în toate aspectele muncii noastre.

Suntem pe culmea unei a patra revoluții industriale, chiar dacă pe hârtie par să fie doar trei. Prima a mecanizat procesele de producție, a doua a introdus puterea electricității în ecuație, iar a treia, electronicele complexe. A patra revoluție industrială încă se clădește pe fundațiile tehnologice ale celei anterioare, dar diferența cea mare e dată de viteza cu care sunt produse schimbările și de aspectul holistic al acestora, cel care înglobează fiecare palier uman: de la viața personală la cea profesională. Ce înseamnă asta pentru HR? Înseamna ca și noi trebuie să răspundem schimbărilor într-un mod integrat și strategic, printr-o direcție de digital HR.

 

Mai departe de impactul imediat vizibil al inovațiilor

În momentul în care orice specialist este pus față în față cu o nouă tehnologie, primul impact vizibil al acelei noutăți este efectul pe care îl are în munca profesionistului respectiv și în relațiile cu restul echipei. Al doilea impact intervine direct în obiectivele organizaționale pentru că orice tehnologie nouă introdusă la job are ca scop final îmbunătățirea eficienței și a rezultatelor. Dar în HR întâlnim un al treilea tip de impact de care trebuie să ținem cont întotdeauna: efectul pe care-l va avea noua tehnologie asupra experienței candidaților și angajaților.

Anul acesta, spre exemplu, echipa eJobs a introdus un algoritm inteligent de sortare a aplicanților. Algoritmul, numit Candidate Fitness, filtrează automat lista de aplicanți pe baza relevanței CV-urilor acestora pentru jobul la care au aplicat. Pentru specialiștii în HR această sortare instantă și automată se traduce printr-un proces de recrutare mai rapid și optimizat, iar pentru companie Candidate Fitness înseamnă o eficiență crescută în procesul de angajare. Dar această nouă tehnologie mai înseamna ceva și pentru candidații relevanți și pentru ceilalți angajați. Pentru primii, sortarea asta înseamnă o șansă reală de a fi observați printre zeci sau chiar sute de CV-uri (știm cu toții cât de ușor e să ratezi un candidat într-o mulțime de aplicanți). Iar pentru cei din urmă, pentru angajați, înseamnă o potențială potrivire mai bună cu noul coleg sau noua colega.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Digitalizarea departamentului de HR înseamnă implicarea mai facilă a angajaților în construirea culturii organizaționale. Înseamnă măsurarea corectă a rezultatelor acestora și a interacțiunilor dintre echipe.

 

Un loc de muncă mai umanizat prin Digital HR

Ideea e că un departament de digital HR aduce o mulțime de beneficii pentru people management. Înseamna implicarea mai facilă a angajaților în construirea culturii organizaționale. Înseamnă măsurarea corectă a rezultatelor acestora și a interacțiunilor dintre echipe. Și, nu în ultimul rând, conduce la individualizarea angajaților noștri, pe care îi putem cunoaște mai ușor și mai repede datorită datelor disponibile și datorită instrumentelor inteligente de analiză a acestor informații.

Așadar, în momentul în care resimți o obligație să adopți o direcție digitalizată sau să înveți un instrument nou, gândește-te la impactul real pe care îl vor avea acestea asupra oamenilor pe care încerci să îi recrutezi sau să îi reții. Gândește-te la procesul de onboarding pe care îl poți începe cu noii tăi angajați încă de la semnarea contractului, totul datorită metodelor de comunicare online. Sau gândește-te la libertatea pe care le-o poți oferi echipelor tale prin munca remote sau programul flexibil, totul pentru că acum exista metode de a măsura munca lor chiar și când nu sunt fizic la job.

E ușor să te lași copleșit de toate noutățile și de toate procesele tehnologice: de inteligență artificială, de Big Data, de realitate virtuală, mixtă, augmentată etc. Însă atunci când privim mai departe de noi înșine ca specialiști în HR, realizăm că adevăratul impact al digitalizării departamentului de resurse umane nu e asupra muncii noastre individuale, ci asupra universului muncii în întregime.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Robots killed the HR star

Rolul HR-ului în digitalizarea companiei

Cum aduci cu 40% mai mulți candidați la interviu cu un anunț de angajare?

Categorii:
FocusRetentie

Lucrează de 10 ani în Marketing & Advertising, orientându-se mai degrabă pe ceea ce poate face acest domeniu pentru Industria de Recrutare. După ce a finalizat un masterat în Antropologie la Central European University, a realizat că e fascinată de felul în care se creează adevărate comunități în interiorul companiilor. De aici a pornit pasiunea pentru People Management & Company Culture, o pasiune pe care a transformat-o în job în cadrul echipei eJobs România, devenind chiar Specialist acreditat în Brandingul de Angajator în 2019, după ce a absolvit Academia de Employer Branding al Universum Global.

Leave a Reply

*

*