curaj
Dezvoltare personala

Curajul se învață

Ce experiențe ne dau super puteri în business

Îți mai amintești care a fost prima interacțiune cu resursele umane? Cu siguranță cu acum ani buni ai primit întrebarea: Tu ce vrei să te faci când vei fi mare? Răspunsurile tale sau, ale noastre și ale altor copii veneau uneori cu mult curaj și surprinzător de repede: doctor, balerină, cosmonaut sau chiar… musafir, din partea celor mai pofticioși dintre noi. Câtă siguranță, motivație și claritate în decizie și răspuns și, în aceeași măsură, câtă certitudine că dorința astfel formulată se va îndeplini negreșit și că protagonistul va reuși să devină Doctorul sau Balerina. Care era resortul acestei stări de încredere?

Ce înseamnă să ai curaj?

Cercetând sursa cuvântului curaj din Dicționarul etimologic român afli:  “curáj (-juri), s.n. – 1. Vitejie, temeritate. – 2. Furie, mînie. – Var. (pop.) coraj. Mr. curagiu. Fr. courage, it. coraggio (sec. XVIII). Sensul 2 se potrivește mai bine pentru var., cf. sp. coraje. Cuvîntul mr. provine din it. – Der. curajos, adj., din fr. courageux; încuraja, vb. (a îmbărbăta, a anima, a stimula), din fr. encourager; încurajator, adj. (de încurajare); descuraja, vb. (a demoraliza, a demobiliza), format pe baza fr. décourager; descurajator, adj. (care descurajează).”

 

Cum deprinzi curaj necesar în viață

Pentru că este un ingredient important în HR și în modelarea și consolidarea unui parcurs profesional, urmărește curajul ca rezultat a două elemente complementare: învățarea și conectarea. În copilărie învățai foarte repede și procesul învățării nu era ceva care să te sperie, mai ales că știai că ai aproape pe cineva care te susține mereu. În plus, te-ai bucurat probabil de suportul părinților care te-au ajutat să crezi că poți deveni orice îți propui. Ei credeau în tine și te ajutau să înveți, iar asta îți dădea (și mai mult) curaj. 

 

Ce înveți din copilărie și aplici în business

Vom privi în continuare organizația pentru care lucrăm ca pe acel părinte care este responsabil să ne pună la dispoziție contextul și instrumentele necesare pentru a învăța. Cum m-ai ajutat să învăț în ultima vreme? ar putea fi întrebarea noi generații de angajați. Felul în care organizația ta răspunde acestei întrebări ar putea fi avantajul tău competitiv pe viitor. Organizațiile au nevoie de o cale de a dezvolta oamenii atunci când condițiile economice fluctuează, astfel încât să-i ajute să deprindă abilități și cunoștințe atunci când este nevoie de ele.”

 

Cum îți cunoști mai bine echipa

Dincolo de suportul oferit de organizație pentru dezvoltarea profesională, fiecare dintre noi are nevoie să se conecteze cu cei cu sau pentru care lucrează. Una dintre aceste modalități este aceea de a-i cunoaște mai bine pe cei cu care lucrăm. În capitolul Twenty Predictions for the 2020 Workplace, autorii ne prezintă rezultatele unei munci de cercetare în cadrul căreia au răspuns 2.200 de profesioniști din patru generații, prin diverse metode: interviu, formulare online și forumuri, în încercarea de a anticipa tendințele următoarei decade. Toate privirile se îndreaptă spre CEO care ar trebui să aibă și activitate pe un blog: “Să auzi vocea directorului general prin intermediul propriului său scris atunci când se simte autenticitatea, ajută la construirea încrederii în organizație.” Prin urmare, deschiderea exprimată prin diverse forme în organizație, ne câștigă încrederea. Deschiderea în rândul liderilor devine o valoare tot mai promovată și pentru componenta de implicare pe care o promovează. 

 

Curaj pe termen lung

O altă predicție menționată de Meister & Willyerd este faptul că învățarea pe tot parcursul vieții va fi o cerință a business-ului. În acest scop din ce în ce mai multe companii au parteneriate cu universități care oferă o varietate de programe de licență și certificare. Aceste tipuri de învățare devin foarte utile într-o perioadă în care apare frecvent nevoia unor noi abilități și implicit a formării acestora. Asemenea copiilor care am fost cândva, și azi, atunci când suntem convinși că avem la dispoziție tot ce ne trebuie ca să reușim, iar alături de noi pe cineva care crede în noi și are valori asemănătoare, ne vom propune să realizăm proiecte mai îndrăznețe și vom avea determinarea de a le duce la bun sfârșit cu succes.

 

Ți-a plăcut articolul despre curaj? Citește și alte articole despre curaj:

Curajul de a da feedback

Curajul de a învinge frica

Categorii:
Dezvoltare personala

Sunt coordonator administrativ în cadrul Azimut. Mă ocup de pregătirea programelor de training și team building pe care le oferim, precum și de comunicarea cu partenerii media :). Îmi face o mare plăcere să lucrez cu colegii mei, iar valorile Azimut sunt unul din principalul motiv pentru care mă aflu în acest moment pozitiv al vieții profesionale.

Leave a Reply

*

*