implicarea angajaților, cum sporești implicarea angajaților
Focus

Cum se menține la cote înalte implicarea oamenilor din echipă

Soluții pentru creșterea productivității

Atașamentul oamenilor din echipe față de companie, față de rolul pe care îl dețin în bunul mers al acesteia, față de colegi a fost pus la grea încercare odată cu pandemia și telemunca. Despre implicațiile acestui fenomen asupra productivității business-ului, dar și soluțiile de care pot dispune liderii pentru a le contrabalansa, afli în cele ce urmează.

Un angajat satisfăcut nu este același lucru cu un angajat implicat. Cel dintâi își face treaba rezonabil, pentru a-și merita salariul și beneficiile, cel din urmă este mai mult decât un executant al sarcinilor desemnate: este un membru entuziasmat al afacerii-familie, pasionat, aliniat valorilor și dedicat impulsionării creșterii acesteia, convins fiind de faptul că va crește odată cu ea.

„Managerii au nevoie de acești angajați implicați, care au dezvoltat o puternică legătură emoțională cu activitatea lor, pentru că, în cele din urmă, implicarea emoțională se traduce într-o productivitate crescută la nivel de individ, la nivel de echipă și, implicit, la nivel de companie”, explică Cristina Udățeanu, managing partner GoodStory.

Strategiile de menținere la cote înalte a angajamentului oamenilor din echipe ar trebui să se numere printre prioritățile oricărui lider de organizație în 2021, dat fiind că majoritatea angajaților continuă să lucreze de acasă, cu puține perspective de a reveni full-time în birouri în viitorul apropiat.

Iar îndepărtarea geografică de punctul central al activității companiei, de energia echipei și de relaționarea directă cu managementul face ca angajații să se simtă tot mai deconectați, implicarea lor scăzând treptat, cu efecte ce se răsfrâng și asupra productivității.

 

Ce soluții ai la îndemână pentru a menține implicarea angajaților

Din fericire, însă, există soluții numai bune de implementat pentru a menține vie această conexiune emoțională atât de necesară pentru bunul mers al business-ului:

Managerul trebuie să dea tonul. Dacă acesta este vizibil implicat în creșterea afacerii, nu doar în procesul propriu de creștere profesională, atunci va funcționa drept o sursă de inspirație pentru subordonații săi. Afirmam puțin mai sus că business-ul este o mare familie? Exact ca într-o familie adevărată, părintele setează exemplul, adică managerul. Iar ceea ce face acesta se întipărește în mintea membrilor familiei mai puternic decât ceea ce spune.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Evaluarea în funcție de personalitate trebuie să fie de referință. Cauți liderul potrivit care să crească gradul de implicare al echipei? Analizează-i personalitatea! Zeci de ani de cercetări au stabilit că evaluarea în funcție de personalitate oferă indicii clare asupra abilităților de lider pe care le are o persoană. De asemenea, personalitatea influențează modul în care managerii interacționează cu subordonații, iar echipele interacționează între ele; toate aceste interacțiuni construind cultura organizațională, extrem de importantă în procesul de implicare a angajaților.

Câștigarea încrederii angajaților este crucială. În timpul videoconferințelor, toți oamenii pot părea energici și implicați, astfel încât este dificil să detectezi, ca manager, care dintre aceștia se confruntă cu demotivarea și deconectarea de la cultura organizațională. De aceea, este foarte important pentru un lider să câștige încrederea echipei sale și să aibă cu membrii săi conversații deschise despre implicarea în muncă și metodele care i-ar putea motiva.

„În cele din urmă, totul se reduce la omul pe care îl pui să conducă echipa: este nevoie de o persoană echilibrată, cu abilități de comunicare foarte bune, dar care să manifeste și empatie față de membrii echipei sale la nevoie. Acesta este secretul pentru a menține aprinsă implicarea angajaților pentru ceea ce fac și pentru locul în care o fac – compania din care fac parte”, punctează specialistul HR Cristina Udățeanu, GoodStory.

 

Ți-a plăcut acest articol despre cum se menține la cote cât mai înalte implicarea angajaților? Citește și:

Ce-i determină pe oameni să-și dea demisia după 4 ani

Bune practici pentru pregătirea unei conversații dificile

De ce pasiunea e mai presus decât orice scuză

Categorii:
FocusLeadership

În 2016, Cristina Udățeanu a pus bazele Goodstory, un business românesc axat pe segmentul de consultanță în dezvoltare organizațională. Cristina este absolventă a Chartered Institute of Public Relations din Londra și trainer certificat ANC. În plus, are o experiență de peste 10 ani în domeniul resurselor umane, în evaluarea angajaților, dar și în dezvoltarea strategiilor de business.

Leave a Reply

*

*