Ești antreprenor și cauți talente
Update

Cum să-ți mărești echipa ca antreprenor

Modalități de atrage candidați buni

Dacă ești antreprenor la început de drum cu siguranță ai observat că, în momentul în care vrei să-ți mărești echipa, doritorii nu prea stau la coadă, ci, din contra, îți e destul de greu să-i atragi. Hai să vedem ce poți face!

Din start îți putem spune că problema nu vine din faptul că este o companie românească, un candidat mai degrabă ține cont de ce îi poți oferi, și anume de oportunitățile de dezvoltare profesională, stabilitate, beneficii și evident de oferta salarială.

„Pentru antreprenorii care angajează, o provocare ar fi brandul de angajator, respectiv siguranța și stabilitatea pe care le inspiră sau nu companiile românești medii sau mijlocii. Acestea au mai puține argumente care conving candidații că vor avea un job stabil, factor care contează pentru candidați”, crede Oana Botolan Datki, South East Europe managing partner la Consulteam, companie care oferă servicii de HR.

În opinia sa, antreprenorii români sunt preocupați de imaginea companiei, însă nu vor să investească prea mult în construirea unei imagini de angajator.

„Candidații ar trebui să aleagă ei să vină să lucreze în acea companie. Fără a face judecăți de valoare legat de acest aspect, realitatea și statistica arată că un brand de angajator trebuie construit și acest lucru necesită atât timp și preocupare, cât și investiții materiale”, crede Oana Botolan Datki.

 

Ce trebuie să schimbi ca să atragi candidați?

Cu toții știm că multinaționalele sunt în general bine puse la punct, atât pe partea de brand, cât și pe partea de politici de recrutare și au capacitatea financiară de a oferi pachete salariale atractive. Dar și companiile antreprenoriale pot lucra la acest aspect, doar să își dorească.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

„Companiile antreprenoriale ar trebui să plece de la stadiul și nivelul de dezvoltare ale companiei pentru a pune la punct o ofertă de angajare atractivă, dar și un proces de recrutare elegant și simplu. Mai toate aspectele recrutării sunt din păcate deficitare, anunțurile sunt seci și nu inspiră pe nimeni, canalele de recrutare sunt tocite și nu mai aduc candidați, social media nu e folosită suficient, ofertele de angajare nu îi diferențiază de competitori”, explică Sorin Faur, fondator al Academiei de HR.

Un alt aspect pentru care de regulă candidații nu vin să se angajeze în compania ta este legat de dimensiunea companiei. În companiile mici sau medii posturile sunt mult mai complexe din punctul de vedere al responsabilităților și de multe ori un singur om cumulează atribuțiile a două sau chiar trei posturi standard dintr-o companie mare.

Ca să rezumăm, uite câteva lucruri de care să ții cont: nu ezita să investești în brandul de angajator, creează o ofertă de angajare potrivită pentru candidați, comunică cât mai transparent oferta în piață și, nu în ultimul rând, implică cât mai multă imaginație și creativitate în procesul de recrutare.

„Piața s-a schimbat, oamenii buni sunt puțini, iar cei care sunt, conștienți fiind de valoare lor, sunt căutați de toți concurenții. Provocări deci sunt destule: lipsă de oameni, așteptări nerealiste de ambele părți, costuri cu recrutare din ce în ce mai mari, concurența acerbă și lipsa de expertiză în recrutarea eficientă”, este de părere Sorin Faur.

Așadar, suntem într-o perioadă cu un deficit accentuat de talente, creat în bună măsură pentru că ani de zile românii au migrat în străinătate și continuă să o facă. Soluții sunt, acum rămâne de văzut cât de deschis ești să faci schimbări în compania ta!

 

Categorii:
Update

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*