Cautare de Tip Boolean
Recrutare

Cum îți poate ușura căutarea de tip boolean procesul de recrutare

Funcții logice și căutări complexe în HR

Chiar dacă nu este o noutate în HR, căutarea digitală de tip Boolean este folosită de puțini specialiști deoarece nu este utilizabilă pe orice platformă de recrutare. Căutarea booleană este o soluție de eficientizare a procesului de recrutare și presupune o serie de funcții logice care există de ceva timp. Ele au fost definite, mai exact, în 1853 de către matematicianul George Boole.

Datorită nivelului mare de acuratețe pe care îl permite folosirea acestor funcții în căutările HR, eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România, anunță implementarea căutării de tip Boolean pentru toți specialiștii în HR interesați să găsească angajații potriviți direct în baza sa de 3,8 milioane de CV-uri.

 

Cum funcționează?

Căutarea Booleană facilitează căutările complexe în experiența, cunoștințele și abilitățile candidaților notate în CV cu ajutorul unor cuvinte de legătură speciale sau a unor semne de punctuație atent plasate, cunoscute ca funcții logice. Pe eJobs vei putea folosi următoarele funcții:

  1. Funcția OR (=sau) – dacă ești în căutarea unui candidat cu experiență fie în Marketing, fie în Vânzări, căutarea marketing OR sales îți va furniza candidații doriți.
  2. Funcția AND (=și) – alternativ, dacă îți dorești să găsești candidați cu experiență în ambele domenii, vei utiliza căutare marketing AND sales.
  3. Funcția NOT (=exclude) – dacă vrei candidați cu experiență în management, dar fără senioritate, poți folosi căutarea manager NOT director, care va exclude candidații cu experiență ca Directori.
  4. Funcția () – parantezele rotunde grupează termeni. Spre exemplu, revenind la primele căutări, dacă îți dorești candidați cu experiență în marketing și în vânzări, dar vrei să incluzi mai mulți termeni pentru al doilea domeniu, poți folosi căutarea marketing AND (sales OR vânzări), care îți va furniza toți candidații cu experiență în marketing și toți candidații care un inclus în CV-urile lor termenii „sales” sau „vânzări”. Așa obții atât candidații care preferă să folosească termenul în engleză, cât și candidații care îl folosesc pe cel din română.
  5. Funcția “” – ghilimelele englezești caută termeni exacți (atenție să nu folosești tastatura în română când utilizezi ghilimelele pentru că există posibilitatea să nu fie recunoscute în căutarea booleană). Spre exemplu, căutare “marketing specialist” OR “marketing manager” îți va furniza doar CV-urile care conțin exact una dintre cele două funcții.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

De ce e util să folosești căutarea de tip boolean

Dacă nu ai mai folosit până acum funcții logice în căutările tale, începutul s-ar putea să pară puțin anevoios. Totuși, căutarea booleană îți permite să obții exact CV-urile de care ai nevoie în cel mai scurt timp, mărind eficiența procesului de recrutare, în special când cauți candidați cu abilități specifice.

Iată un exemplu de o căutare mai complexă din care să te inspiri:

Exemplu: Dacă ești în căutarea unui specialist în Performance Marketing și Media Buying, care nu a deținut până acum nicio poziție de management, folosește:

(performance OR “performance specialist” OR “performance marketing” OR “FB Ads” OR “Facebook Ads”) AND (“media buying” OR “media buyer”) NOT (manager OR management OR director)

Experimentează cu diversele funcții existente și ridică nivelul de complexitate al căutărilor tale în funcție de nevoie. Dacă ți se pare că o căutare îți filtrează prea mult CV-urile, elimină o funcție până când obții numărul dorit de CV-uri relevante. Succes!

Categorii:
RecrutareUpdate

Lucrează de 10 ani în Marketing & Advertising, orientându-se mai degrabă pe ceea ce poate face acest domeniu pentru Industria de Recrutare. După ce a finalizat un masterat în Antropologie la Central European University, a realizat că e fascinată de felul în care se creează adevărate comunități în interiorul companiilor. De aici a pornit pasiunea pentru People Management & Company Culture, o pasiune pe care a transformat-o în job în cadrul echipei eJobs România, devenind chiar Specialist acreditat în Brandingul de Angajator în 2019, după ce a absolvit Academia de Employer Branding al Universum Global.

Leave a Reply

*

*