angajatori
Evenimente

Află secretele celor mai atractivi angajatori din România la LEAP

Un interviu cu Federica Leotta, Country Manager Italia, Universum

Te întrebi ce ai putea face ca să-ți fie mai ușor în recrutare. Un scenariu ideal ar suna cam așa: oamenii vin ei spre companie, așa cum era în vremurile bune, de dinainte de criza de personal. Și ai de unde să-i alegi pe cei mai buni, fără să mai petreci atât de mult timp în interviuri și procese de recrutare.

Doar că în spatele acestui scenariu, în acest moment, se află multă muncă. Trebuie să umanizezi relațiile cu candidații și să dai dovadă de creativitate în campaniile de recrutare. Să arăți că ești un angajator căruia îi pasă de oamenii din echipa sa, de cum se simt la birou și ce experiențe au. Iar tot acest efort funcționează ca un bulgăre de zăpadă. Oamenii vor vorbi despre acei angajatori implicați, iar brandul va avea de câștigat notorietate și implicit candidații doriți. Într-un sondaj realizat în 2018 de eJobs, 64% dintre respondenți au declarat că reputația unei companii este unul dintre cele mai importante criterii în funcție de care decid să-și depună CV-ul.

Acum e momentul să afli cum poți să lucrezi la imaginea brandului pentru a ajunge în top angajatori din România. Găsești o mulțime de idei creative la LEAP (Learn. Explore. Apply. Play) pe 27 februarie 2020 la Face Convention Center. În cadrul unui eveniment care își propune o nouă abordare a HR-ului vom prezenta și rezultatele studiului de piață „Cei mai atractivi angajatori din România”, realizat de eJobs și Universum (cea mai mare companie de consultanță în employer branding din lume), pe un eșantion de 20.000 de respondenți. Acesta este și cel mai amplu studiu de profil derulat la nivel local.

 

Cum poți ajunge unul dintre cei mai atractivi angajatori

Premierea celor mai atractivi angajatori din România va fi făcută de Federica Leotta, Country Manager Italia la Universum. De peste trei ani joacă rolul de employer branding advisor pentru companii din industrii diferite precum automotive, fashion, pharma, FMCG, banking, management consulting, retail, asigurări.

Următoarea provocare? Federica te va ajuta să dezvolți super puteri în employer branding povestind la LEAP despre cum poți să modelezi și să-ți umanizezi compania, să o transformi într-un loc în care toate interacțiunile cu candidații și experiența angajaților sunt în strânsă legătură și coerente, iar învățarea și inovația sunt puse pe primul plan.

Ideile ce urmează a fi prezentate de Federica Leotta sunt bazate pe analiza preferințelor și așteptărilor studenților și profesioniștilor români de pe piața muncii. Iată un scurt interviu pe care Federica Leotta l-a oferit în exclusivitate în România pentru We Are HR:

 

 

 

Faci parte din echipa Universum de peste 3 ani. Care sunt cele mai importante lecții pe care le-ai învățat în această perioadă analizând topul celor mai atractivi angajatori din lume?

Datele m-au ajutat să realizez că toate generațiile, nu doar cele mai tinere, consideră meseria lor o modalitate de a se exprima, de a contribui la un scop mare și de a-și pune amprenta în ceea ce fac. În același timp, companiile au o responsabilitate uriașă de a spune întreaga poveste despre experiența pe care o oferă. Cu cât sunt mai autentice și transparente (chiar și atunci când nu au ceva atât de grozav de spus despre ele!), cu atât mai mult vor fi recunoscute ca fiind credibile și demne de încredere. Și, vorbind despre experiență, cei care sunt percepuți că oferă un mediu de lucru atent la toate detaliile, o cultură deschisă și o misiune interesantă sunt cei care se clasează în topul celor mai atractivi angajatori.

 

Care sunt asemănările dintre companiile din topul celor mai atractivi angajatori realizat de Universum?

Punctul lor forte și comun este capacitatea lor de a construi o experiență coerentă în viața angajaților lor și în mintea potențialilor candidați. 

 

Ce ai putea să ne spui despre angajatorii care nu ocupă pozițiile fruntașe în top? Cum ar putea ajunge pe primele locuri?

Conștientizarea este clar cel mai important punct de pornire. Apoi, să fie prezenți pe canalele unde talentele din targetul lor își petrec timpul și să comunice mesaje care sunt relevante pentru acești candidați. Poate că nu este nevoie să vorbească despre progresul rapid al carierei atunci când oamenii pe care doresc să îi atragă pun pe primul loc un mediu de lucru prietenos și primitor. De asemenea, este important să rețină faptul că nu trebuie să fie atractivi pentru toată lumea: în marketingul de recrutare cheltuim mult timp și bani pentru a atrage cel mai mare număr de candidați, pentru a spune apoi nu majorității. Ce pot face companiile în acest caz? Să se asigure că înțeleg clar profilul talentelor de care au nevoie, nu doar în ceea ce privește abilitățile, ci și în ceea ce privește personalitatea! Și să se asigure că ofertele de angajare sunt relevante pentru candidații doriți.

 

Care sunt cele 3 valori pe care fiecare companie ar trebui să le adopte în 2020?

Coerența, integritatea și includerea ar trebui să fie valori esențiale pentru companii în 2020. De ce? Va fi nevoie ca organizațiile să fie consistente în toate punctele din călătoria candidaților și angajaților și în fața stakeholderilor. Dacă nu există consistență, e greu să devii recognoscibil și de încredere ca angajator. Integritatea este solicitată și este necesară pentru a rămâne și atractivi. Iar, în cele din urmă, includerea va fi o necesitate. Se bazează pe diversitate, dar înseamnă și ascultarea și includerea unor perspective diverse, astfel încât oamenii (și afacerea) să poată beneficia și să poată avansa. 

 

Ce criterii crezi că vor conta pentru noile generații atunci când își vor alege viitori angajatori?

Vor aprecia tot mai mult angajatorii care îi susțin să facă performanță. Noile generații vor alege angajatorii care îi ascultă, îi ajută să se dezvolte, dar, cel mai important, angajatorii care le vor oferi cu adevărat credit pentru a aduce valoare. Vor fi apreciați cei deschiși să construiască o carieră personalizată, bazată pe prioritățile și talentul fiecărui angajat.

 

Cum arată organizația viitorului în opinia ta? Ce ar trebui să se schimbe? Ce ar trebui să rămână la fel?

Organizația viitorului este mai deschisă și mai transparentă. În era social media și a sharing-ului instant, organizațiile trebuie să fie sincere cu ele și să poată trăi după valorile lor pentru a-și atinge misiunea dincolo de profit. Ce ar trebui să rămână la fel? Adevărata lor esență, ce le face unice și ingredientul secret al succesului lor!

 

Cum poate o companie să facă munca mai puțin stresantă și mai atractivă pentru angajați?

Să se concentreze pe ceea ce contează cu adevărat, să evite ce e mai puțin relevant. Să-și stabilească bine prioritățile, să lucreze cu obiective concrete și cu o misiune clară.

 

În ce fel afectează economia de tip „gig” peisajul talentelor?

Economia Gig se bazează pe încredere și angajament. Oamenii aleg proiecte mai degrabă decât angajamente pe termen lung. Asta înseamnă că există un interes comun pentru activitate, precum și pentru învățare și dezvoltare. Și mergem tot mai mult pe încredere, deoarece companiile își stabilesc obiective și așteptări și au o influență mai mică asupra modului în care este îndeplinită sarcina. Cum va afecta acest lucru peisajul talentelor? Cred că acest întreg model va avea impact asupra modului în care concepem munca în ansamblu. Oamenii ar putea fi angajați de o singură companie, dar din ce în ce mai mulți vor să fie implicați în proiecte mai mici, să învețe prin expunere și să fie recunoscuți prin obiectivele atinse și rezultatele obținute, mai degrabă decât să fie sărbătoriți pentru cantitatea de ore petrecute în spatele biroului.

 

Recomandă 3 cărți care ar trebui să fie pe biroul fiecărui HR?

Elon Musk, cartea scrisă de Ashlee Vance. Mi s-a părut interesant să învăț cum Elon Musk ar alege următoarea persoană care să facă parte din una dintre companiile sale și cum ar motiva staff-ul. Inspirațional. O altă biografie care mi s-a părut minunată este Sergio Marchionne, cartea scrisă de Tomaso  Ebhardt – o poveste despre cum o cultură națională poate să modeleze o companie și cum înțelegerea acestei culturi este necesară pentru ca oamenii să-și aducă contribuții semnificative. Mi-a deschis o nouă perspectivă.

 

Cum ar putea companiile să facă un spațiu care să aducă împreună oamenii? Ce soluții ar putea adopta pentru a reduce preconcepțiile?

Unele companii au început să creeze toalete unisex, cabinete medicale și chiar camere de rugăciune indiferent de religie – markeri importanți prin care arată că vor să aducă oamenii împreună. Ceea ce face diferența este atitudinea și cum includerea este integrată în cultura companiei. Dacă oamenii recunosc diversitatea ca o sursă de creativitate și inovare și simt că pot să vorbească și să fie ascultați într-un mediu plin de respect, atunci putem vorbi de primii pași spre includere. Ideile care sunt bune pot fi implementate, nu contează de unde vin, iar oamenii sunt recunoscuți, fără să se țină cont de cine este autorul. Este o călătorie lungă, dar sunt sigură că 2020 va aduce tot mai multă conștientizare a nevoii de a schimba atitudinea.

 

Ia-ți chiar acum bilet la LEAP

LEAP va avea loc pe 27 februarie 2020 în cadrul Face Convention Center, unde vei experimenta un concept inovator în industria evenimentelor HR în România! Rezervă-ți încă de acum locul. Află mai multe pe leap.ro!

 

Rezervă-ți locul la LEAP

 

Ți-a plăcut articolul ? Citește și:

LEAP o aduce în România pe Lucy Adams, fostul HR Manager BBC

Fredrik Härén, unul dintre cei mai cunoscuți speakeri globali vine la LEAP

Pășește în noua era a HR-ului la LEAP

Categorii:
Evenimente

Am ales un job pe care îl iubesc și, da, zâmbesc pentru că nu simt că muncesc. După 7 ani de peregrinări în PR, jurnalism și marketing pentru HR, a venit momentul meu să dau ce e mai bun pentru oameni pe www.wearehr.ro

Leave a Reply

*

*