Are stofă de manager
PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇
Coronavirus

Are stofă de manager?

Cum reperezi un bun candidat + ce îl descalifică

Pentru că-n perioade tulburi e cu atât mai multă nevoie de manageri vizionari, în articolul de mai jos vei găsi puse în balanță calitățile asociate cu această funcție. Unele dintre ele sunt must-have, în timp ce altele nu sunt nici măcar nice-to-have atunci când se cântărește o astfel de decizie. Mai jos afli tot ce ar trebui să conțină starter kit-ul de aptitudini al unui manager de nouă generație!

„Are stofă de manager?” este o întrebare des întâlnită, al cărei răspuns e greu de dat. De ce? Cam așa se întâmplă, în general, când vorbim despre promovări interne, unde trebuie să alegi dintr-o echipă de x persoane noul manager al acelui departament. Care ar trebui să fie criteriile pe baza cărora să iei decizia și care sunt miturile frecvent întâlnite, detaliez în cele ce urmează.

 

Empatia

E o calitate neglijată când vine vorba de alegerea unui manager, pentru că, de multe ori, se merge la polul opus: un manager trebuie să fie conform opiniei anumitor manageri de top ferm, dur sau temut. Lipsa empatiei managerului nu mai este acceptată de către angajați și de aceea vedem, de exemplu, în cadrul aceleiași organizații fluctuații de personal în funcție de managerul care conduce respectivul departament.

 

Cel mai bun specialist din echipă?

Probabil cea mai frecventă greșeală pe care o facem este să luăm cel mai bun specialist dintr-o echipă și să îl promovăm. Din păcate, de multe ori, decizia are la bază motivația că dacă nu am promova respectiva persoană, deși nu are calități de lider, ar pleca din companie din cauza frustrării pe care o va trăi când un alt coleg o să fie promovat. Da, există acest risc, dar e un risc pe care trebuie să ți-l asumi.

 

Life-Long Learning

Un om care nu crede că mai are ce învață, care nu e curios, care nu caută să exploreze lucruri noi astfel încât să se dezvolte personal și profesional, va transpune toate aceste „filosofii” la nivel de echipă. Va refuza traininguri pentru echipă, fie interne sau externe, va încerca să păstreze fiecare membru al echipei în „pătrățica” lui. Rar am întâlnit manageri buni fără această calitate, de a nu se opri din învățat.

 

Cel mai popular din echipă ar putea fi un bun manager?

Avem tendința să credem că omul cel mai iubit dintr-o echipă o să fie și un manager foarte bun, deoarece, nu-i așa, „toți îl iubesc”. Managementul nu este însă un concurs de popularitate; paradoxal, în multe situații există o scădere de popularitate în momentul în care avem o promovare din interior, motivul fiind că „acum nu mai este de-ai noștri”.

 

Un bun comunicator = un bun manager

E o calitate foarte importantă atât la nivel de echipă, unde mesajele trebuie să fie clare și simple, cât și la nivelul superior, unde dacă nu ești structurat și concis când transmiți un mesaj riști să umbrești efortul echipei.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Cel mai vechi din echipă?

Senioritatea în companie a unei persoane nu este un element pe baza căruia se poate lua decizia de promovare internă. Aici se invocă probabilitatea unei demotivări a persoanei care se află în această situație, dar, oare, chiar și existența unei motivații puternice e suficientă pentru a promova respectiva persoană?

 

Orientarea către soluții

Un manager bun se va concentra pe găsirea de soluții, în loc să discute preponderent despre probleme. Astfel îi va încuraja pe membrii echipei să aibă o mentalitate de „problem solvers”, nu de „problem finders”.

 

Delegarea

Probabil cea mai grea boală pentru cei care sunt la primul rol de manager, deoarece tentația cea mai mare este să-ți sufleci mânecile și să mai rezolvi din task-uri astfel încât echipa să își păstreze sau chiar să își crească productivitatea. E foarte greu de depistat această calitate la nivel de intuiție, dar ea o să iasă de obicei la iveală pe termen mediu.

 

Dacă vrei să reperezi managerii de mâine, nu e de ajuns să te concentrezi pe performanța actuală a unei persoane, ci trebuie să iei în calcul și potențialul acesteia. Nu e suficient ca ea să exceleze în îndeplinirea propriilor sarcini și să-și evidențieze realizările în ședințele săptămânale, ci e important să fie și un adevărat team player. Chiar și dacă deține toate abilitățile mai sus punctate, nu oricine se poate descurca cu presiunile unice care vin odată cu conducerea unui grup. Dar dacă îi poți observa potențialul la începutul carierei și o vei ghida, are toate șansele să ajungă un membru valoros al echipei de management din compania ta.

 

Ți-a plăcut acest articol? Citește și:

Cursuri online la care poți participa în februarie

Dacă aș fi fost primul meu manager, nu m-aș fi pus manager

Categorii:
CoronavirusFocusLeadership

CEO // Specializat în managementul vânzărilor și business development, are peste 12 ani de experiență în managementul echipelor și leadership-ul orientat către rezultate. La eJobs e responsabil de dezvoltarea strategiilor de business și de alinierea acestora cu obiectivele pe termen lung și scurt ale companiei, dar și de motivarea, dezvoltarea și creșterea echipei.

Leave a Reply

*

*