antreprenoriat în HR
HR Challenge

HR Start: cum arată drumul către antreprenoriat?

De vorbă cu Alina Conu, Owner la Kapital HR

Antreprenoriatul nu este pentru oricine, tot așa cum nici HR-ul nu este potrivit pentru toată lumea. Mai mult, Alina Conu spune că, dacă nu pornești cu convingerea clară că vei reuși, e mai bine nici să nu începi. În situația ei, experiența din consultanță în resurse umane s-a potrivit mănușă cu ideea de antreprenoriat. Iar astăzi, compania pe care a fondat-o, Kapital HR, a ajuns la aproape 3 ani de când recrutează specialiști și candidați din middle și top management. Lucrurile au decurs interesant pentru antreprenoare, dar traseul ei a avut și perioade mai tumultuoase.

 

De la angajat în domeniul HR la antreprenoriat

antreprenoriat

Alina Conu, Owner la Kapital HR

Când a început cariera ta în HR și cum a fost prima ta experiență în acest domeniu?

Am început în urmă cu circa 18 ani, după terminarea facultății. În toată această perioadă am lucrat în consultanță. Prima dată am fost recrutată ca headhunter. Nu știam ce înseamnă asta, era ceva nou în România. În acea perioadă, ca să luăm legătura cu candidații trebuia să sunăm pe telefonul fix la companii, să trecem de secretară ca să putem vorbi cu persoana care ne interesa. Era o muncă de research și era nevoie de mult curaj. Mi-a plăcut mereu HR-ul pentru că te învață lucruri noi, cunoști industrii diferite și specificațiile fiecărui job în parte.

Ce te-a determinat să alegi acest domeniu?

Domeniul HR m-a ales pe mine. Îmi doream să fiu psihoterapeut, ceea ce fac astăzi part time. În timpul formării ca terapeut, mi-am dat seama că aceasta e o meserie pe care aș vrea să o fac în a doua parte a vieții și astfel m-am înscris la un curs de recrutare.

 

Ce te-a condus spre antreprenoriat și care erau principalele lucruri care-ți lipseau la primul job?

Sunt o persoană independentă, din acest motiv am ales să rămân în consultanță și nu m-am orientat către HR-ul intern. Tot acesta a fost motivul pentru care m-am îndreptat către antreprenoriat. Ce mi-a lipsit la ultimul job a fost faptul că, fiind deja senior, aveam nevoie să se țină cont mai mult de părerea mea, îmi doream mai multă flexibilitate și mai puține proceduri. Pe de altă parte, tot de la ultimul job, am învățat foarte multe lucruri din punctul de vedere al business-ului.

 

Cu ce așteptări ai intrat în antreprenoriat și cum a fost?

Am început foarte sigură că voi reuși. Am recrutat o echipă pentru că am știut că nu pot face asta singură și că e important să fie oameni cu potențial. Am un partener cu care mă sfătuiesc, alături de care iau deciziile, în doi e mai ușor să gestionezi momentele mai puțin plăcute.

 

Dacă ai avea superputeri, ce ai schimba în HR?

HR nu se învață în România la niciuna dintre facultăți. Există doar câteva programe de masterat. Activitatea se face intuitiv, iar oamenii de HR învață din propriile greșeli. Mi-ar plăcea să existe o școală adevărată de HR, unde să poată studia cei care doresc să lucreze în acest domeniu.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Ce ai învățat de când lucrezi în HR?

Să nu judec, să fiu obiectivă și să nu fac proiecții, să nu mă identific cu anumite persoane, să am răbdare, să nu acționez impulsiv.

 

Ce sfat ai oferi unui tânăr la început de drum în HR?

Unui tânăr care se află la început de drum în HR i-aș spune să nu judece. În HR, interacționezi cu foarte mulți oameni, pe unii îi cunoști, pe alții nu. Oamenii pot părea la prima vedere total diferiți de ceea ce sunt în realitate. Cred că un om bun de HR are răbdare și, mai ales, găsește soluții ca să vadă ce este în spatele măștii.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

HR Start: cum e să fii recruiter la început de drum? 

HR Start: cum să calci pe un nou tărâm, tărâmul numit HR

Încearcă (și) comunicarea asincronă!

Categorii:
HR Challenge

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*