Update

Vrei angajați productivi?

Uite cum îi poți avea!

Loialitatea și productivitatea angajaților la locul de muncă sunt printre principalii factori care ajuta o organizație să se dezvolte. Iar dacă vrei ca angajații tăi să își îndrăgească jobul și compania, pune un mai mare accent pe dezvoltarea lor personală, nu doar cea profesională.

Dacă până acum nu ai acordat prea multă atenție și zonei de dezvoltare personală, ar trebui să știi că sunt multe companii care investesc din ce în ce mai mult în această direcție. Uite cum o fac!

„Am observat că, în comparație cu anii trecuți, angajatorul are disponibilitatea mult mai mare să investească în răsfățul angajaților, ceea ce asigură, în schimb, o creștere a fidelității și a productivității la locul de muncă în rândul angajaților”, spune Diana Radu, Manager Development Assistant în cadrul Fundației Calea Victoriei, instituție culturală independentă care oferă cursuri și evenimente de dezvoltare personală.

Instituția a organizat de la începutul acestui an peste 150 de cursuri și ateliere pentru angajații români. Pe lângă acestea, echipa Fundației Calea Victoriei organizează evenimente personalizate pentru companii, dar are în program și evenimente în alte spații decât propriul sediu sau cel al clienților atât în București, cât și în țară.

„Cele mai inedite evenimente au fost plimbările culturale din zonele unde companiile își au sediul. Aceste plimbări oferă angajaților ocazia să se familiarizeze cu zona prin care trec zilnic, în drum spre birou. Astfel, ei pot afla mai multe despre cartierul în care lucrează și pe care nu-l cunosc atât de bine. De asemenea, flash-mob-urile sunt întotdeauna surprinzătoare și de mare efect, pentru că generează, de fiecare dată, o emoție greu de cuantificat”, spune Diana Radu despre cele mai inedite evenimente solicitate de angajatori.

Nu în ultimul rând, astfel de cursuri cresc gradul de motivare și loialitate al echipei tale, doar știi că recompensa în bani nu este suficientă, în special, pentru noile generații de angajați care sunt mult mai focusați pe dezvoltarea personală, față de generațiile anterioare.

 

„Din experiența și interacțiunea cu numeroși cursanți, am constatat că angajații sunt mult mai motivați atunci când beneficiile depășesc sfera financiară. Când angajatorul este atent la dorințele angajaților și încearcă să le satisfacă, prin diferite metode alternative, atunci implicarea angajaților crește exponențial”, explică Diana Radu.

 

Mai mult, printre cele mai căutate cursuri de către companii în ultimii ani au fost cursurile de dezvoltare personală și cele de cultură generală.

„Spre exemplu, pe parcursul acestei veri, cele mai solicitate cursuri au fost atelierele practice de arte plastice, unde punem mare accent de dezvoltarea creativității. Fie că am pictat pe obiecte textile, de sticlă, ceramică sau alte materiale neconvenționale, rezultatele au fost surprinzătoare”, mai spune Diana Radu.

 

Este clar că, dacă vrei să apelezi la astfel de metode de motivare a angajaților tăi, este vorba și de niște costuri suplimentare pentru organizație, dar ai putea să le privești ca pe niște investiții pe termen lung, având în vedere că poți alege cursuri personalizate în funcție de bugetul pe care îl deții.

Așa dar, dacă investești mai mult în nevoile personale ale angajaților tăi, pe lângă cele materiale, ai șansa să găsești la birou oameni cu o mai mare încredere în resursele proprii.

Categorii:
Update

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste patru ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*