viitorul talentelor
Update

Cum arată viitorul talentelor?

VIDEO: Aki Kakko, fondator & CEO Candarine, pariază pe relațiile autentice

Ne tot întrebăm în ce direcție se îndreaptă piața muncii și care e viitorul talentelor într-o piață ce pare să nu mai fie de mult a angajatorilor, ci, din contră, pare să devină din ce în ce mai mult a candidaților. Ei sunt cei care fac regulile în jocurile recrutării, așa că trebuie să învățăm să ne adaptăm și să le dăm ceea ce au nevoie.

În cadrul primei ediții a conferinței HR World, am avut ocazia să stau de vorbă cu Aki Kakko, fondator & CEO Candarine, companie care oferă soluții de recrutare personalizate, cu filiale în UK, SUA și Finlanda. Antreprenorul finlandez e de părere că, în momentul de față, toate schimbările care se întâmplă, de la cele tehnologice, la cele care țin de stilul de viață, se reflectă direct și asupra modului în care recrutăm și interacționăm cu potențialii candidați.

 

Provocările care dictează viitorul talentelor

„Când vine vorba de recrutare, provocările sunt diferite față de cele cu care ne-am confruntat până acum. Oamenii nu mai au aceeași loialitate pe care o aveau față de angajator. În același timp, companiile se zbat să se miște în această lume care are în centru candidatul și trebuie să arate că le pasă cu adevărat de oamenii cu care construiesc relații în procesul de recrutare”, e de părere Aki.

Cu alte cuvinte, nu mai e de ajuns să le oferi candidaților un mediu de lucru plăcut, beneficii competitive și o cultură organizațională care să îi ofere oportunitatea de a-și construi o carieră, ci trebuie să stabilești o relație cât se poate de autentică încă de la primul contact, de la interviul de recrutare.

Aki mai crede că mai înainte de a ne gândi ce tool-uri să folosim pentru a atrage candidații și a fideliza angajații trebuie să avem în vedere alte lucruri: „Mindset-ul e cel care trebuie să se schimbe înainte de a ne gândi la orice fel de unelte. Cel mai mare obstacol mi se pare faptul că ne

gândim în continuare mult prea mult la nevoile noastre, ale companiei, în loc să ne gândim la cealaltă parte implicată în procesul de recrutare, la partea umană a acesteia și să încercăm să construim relații interumane autentice.”

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Abia după ce reușim să construim o astfel de relație ne putem gândi la tool-uri ca CRM, marketing automation sau altele care să ne ajute să gestionăm relațiile astea mai eficient pentru ambele părți, nu doar pentru noi, angajatorii, ci și pentru candidați.

 

Ce ar trebui să facă un recrutor din România?

Sunt multe lucruri pe care antreprenorul finlandez le-ar face altfel dacă ar avea șansa să lucreze pe piața de HR din România, dar ar începe cu unul în particular: auditarea. „Dacă aș fi recrutor în

România, în primă fază aș face un audit a ceea ce facem în momentul de față pentru că nu poți decât să continui ce ai început. Așa că trebuie să știi foarte bine care sunt punctele slabe pe care le ai ca angajator în prezent. În plus, totul e foarte contextual. Dacă aș lucra, de exemplu, pentru Apple aici sau pentru Ericsson, ar trebui să fac cu totul alte lucruri decât dacă aș lucra în alt domeniu în funcție de realitatea companiei – fie că e project based sau employee brand based sau orice altceva îmi afectează munca mea de recrutor”, e de părere Aki.

Abia după analiza contextului actual, ar recomanda construirea unui plan de acțiune bazat pe lucrurile care ies la iveală în urma auditului. Și abia apoi ar veni în discuție și tool-urile. „Nu m-aș grăbi să fac aceleași lucruri pe care le face toată lumea”, punctează acesta.

 

Categorii:
Update

Head of Marketing // Cu 14 ani de experiență în marketing și comunicare, dobândită lucrând în resurse umane, jurnalism și ecommerce, la eJobs e responsabilă de crearea și implementarea strategiei de marketing B2B și B2C și alinierea ei cu obiectivele de business. Expertiză în: Brand Marketing, Job boards, Strategie, Employer Branding, Comunicare Corporate și Internă, Resurse umane

Leave a Reply

*

*