interviul de recrutare
Employer Branding

Interviul de recrutare – parte din employer branding?

Primul contact cu candidații e cel care contează

Acum câțiva ani, am fost invitată la un interviu de recrutare la sediul unei mulținaționale. Una dintre acele companii la care în mod normal, bazându-te pe brandurile din portofoliu, ai vrea să începi să lucrezi pe loc. Așa cum îi stă bine candidatului care vrea să impresioneze, am făcut research despre companie, despre produse și mai ales am încercat să aflu care sunt planurile lor de viitor pentru a mă gândi deja care ar putea fi întrebările lansate de echipa de HR și, mai ales, pentru că eu să am întrebările „la mine”.

 

De cum am trecut de ușa de la intrare am început să mă simt un pic „not welcomed”. Angajata de la recepție, luată prin surprindere, s-a manifestat prin grimase, oftat și schimbarea a două perechi de ochelari în timp ce căuta haotic prin listele cu programări pentru sălile de ședințe. Aproape că mă simțeam vinovată că fusesem invitată la această întâlnire și că îi provoc o suferință enormă.

 

Interesul meu pentru postul respectiv a dispărut pe măsură ce mi-am dat seama că persoana cu care trebuia să mă întâlnesc nu ajunsese încă la birou și că nu exista nicio sală disponibilă pentru întâlnire. În plus, după 30 de minute de așteptare, mi-am dat seama că nu mi se putea răspunde la niciuna dintre întrebările pe care le pregătisem pentru discuție pentru că HR-ul nu știa mai multe despre job decât ceea ce era trecut în corpul anunțului de recrutare.

 

Credeți că am mai participat la următorul interviu? Cu siguranță nu. Și atunci, merită să ne punem întrebarea: Cât de mult contează experiența de interviu și cât de mult ar trebui să fie ea parte din strategia de employer branding?

 

Prima impresie se formează la interviul de recrutare

 

Ca răspuns, aș vrea să vă propun să privim interviul de angajare că pe un „first contact”. Aici se aplică expresia „prima impresie contează” și nu doar de partea candidatului. Aș putea spune chiar că foarte important este și modul în care comunicăm telefonic informațiile despre interviu – o invitație este cu atât mai interesantă cu cât datele despre ea atrag atenția. Nu vă rezumați doar la oră și locație, dați cât mai multe informații din prima și nu uitați să lăsați loc și de întrebări. Care sunt beneficiile directe? Rata de prezență la interviu crește, stabiliți o relație încă din acest moment, iar discuția ulterioară poate fi mai relaxată și mai prietenoasă.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Unul dintre cele mai simple lucruri pe care le puteți face în momentul în care candidatul intră sediul companiei este să îl faceți să se simtă important. Și acest lucru vine, în primul rând, din impresia că este așteptat, că interviul de recrutare cu el contează pentru voi și că timpul fiecărei părți e prețios. Deci asigurați-vă că nu întârziați și că aveți un loc de întâlnire liniștit în care puteți discuta. Un tur al companiei poate fi o idee foarte bună, mai ales dacă aveți un sediu interesant sau dacă poate cunoaște echipa din care ar putea face parte.

 

Ideal ar fi să îl invitați la interviu pe unul dintre membrii echipei, poate chiar pe managerul direct, pentru a putea răspunde în mod concret întrebărilor adresate și pentru a identifica „chimia” dintre ei. Asigurați-vă că în timpul interviului nu sunteți ironici, nu păreți răuvoitori și nici nu insistați prea mult pentru anumite răspunsuri – până la urmă, pentru candidat, sunteți imaginea companiei în care și-ar putea dori să lucreze… sau nu. Iar atunci când vorbim despre candidate experience, trebuie să luăm în considerare toate momentele în care ne întâlnim cu el, fie virtual fie face-to-face.

 

De fapt, procesul de recrutare în sine devine un proces de vânzare. Obiectivul vostru este ca fiecare candidat valoros care iese pe ușă să își dorească să fie chemat la o discuție următoare și să devină parte din echipă. Abia atunci your job is done.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Fișa postului: tot ce trebuie să știi!

Demisia nu trebuie să fie pentru totdeauna

Categorii:
Employer BrandingFocusInterviuRecrutare

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*