social media
Focus

Social Media sau inamicul productivităţii la job

Câteva soluții

A devenit deja un truism faptul că rețelele de socializare ocupă un loc important în cotidianul nostru, iar acele „câteva minute” petrecute în social media ne influențează  activitatea la locul de muncă. Astfel, atenția angajaților se îndreaptă către noutăţile din viaţa altor oameni şi astfel, hrănirea curiozităţii primează în faţa creşterii eficienţei şi productivităţii.

 

Timpul petrecut în social media produce efecte negative atât asupra angajatorului, cât și a angajatului

Să vedem care sunt acestea:

Căutarea unui nou job în timpul programului de lucru

Secțiunile de joburi devin ofertante în timpul programului de lucru. Angajatul începe să trateze sarcinile cu superficialitate, iar atenția sa este canalizată către următorul posibil job. Nu putem încadra această atitudine față de angajator în zona de etică profesională.

Workflow management defectuos

Timpul alocat de către angajați pe rețelele de socializare ar trebui să ridice angajatorului niște semne de întrebare. Există, așadar, probabilitatea ca sarcinile alocate să nu îi stimuleze suficient pe angajați sau poate că acestea nu au un grad de complexitate ridicat. Concluzionând, este probabil ca procesul de distribuire al sarcinilor să necesite îmbunătățiri.

Pierderi financiare

Statisticile arată că angajaţii petrec într-o zi circa 57 de minute din cele 8 ore de lucru pe reţelele de socializare. Dacă un angajat petrece aproximativ o oră în fiecare zi pe rețelele de socializare, raportat la salariul mediu net de aproximativ 2.700 de lei pe lună, acesta produce o pierdere de aproximativ 336 lei pe lună companiei.

Productivitate scăzută a companiei

Fenomenul poate degenera, ajungându-se chiar într-un punct în care angajatul îşi neglijează complet locul de muncă, iar restul echipei trebuie să preia munca rămasă şi situaţia rămâne necunoscută în ochii superiorului care ar trebuie să rezolve problema. În această situaţie, angajatul este asemenea unui şofer care, dacă nu acordă atenţia cuvenită tuturor semnalelor de avertizare întâlnite pe drum, consecinţele ar putea fi dezastruoase.

Coeziunea echipei are de suferit

Relaţiile dintre colegi au uneori de suferit de cauza unui astfel de comportament, deoarece se creează diferite grupuri în care sunt incluşi doar câţiva membri ai echipei. Încrederea pe care angajatorul o poate avea în angajat se diminuează, deoarece acesta ar putea expune informaţii cu caracter confidenţial în spațiul online, fapt care ar induce în eroare clienţii şi ar cauza prejudicii de imagine atât companiei.

Partea plină a paharului

Este atunci când angajatul are anumite sarcini care implică utilizarea rețelelor de socializare sau atunci când se deconectează într-adevăr pentru doar câteva minute pentru a răspunde unui mesaj important. Este normal ca angajatului să i se permită soluţionarea problemelor importante din viaţa personală. De exemplu, în Vitacom Electronics, accesul pe platformele de socializare nu este restricționat tocmai din aceste motive, însă echipa de management face tot posibilul ca angajații să nu întreacă măsura.

 

Reţelele de socializare nu afectează doar viaţa profesională, ci şi pe cea personală. Atunci când un angajat petrece mult timp în mediul online, se privează de orice activitate de mişcare sau de odihnă, ajungându-se la o stare de oboseală care nu îi mai permite să dea randament la job. Pe plan personal, timpul exagerat petrecut pe social media poate conduce la frustrări și stări de inferioritate, angajatul fiind preocupat activ de viețile colegilor sau a altor persoane.

 

Ce soluții există pentru angajații care stau în social media la locul de muncă?

– Discuții periodice cu managerul de HR, cu scopul de a cunoaște situația și starea de spirit a angajaților.

– Îmbunătățirea procesului de alocare a sarcinilor în rândul echipei.

– Acțiuni la nivel de companie / echipă cu scopul de a îmbunătăți coeziunea acesteia.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Care sunt diferențele dintre Coaching și Mentoring?

Stop joc! Ce faci cu angajații incompetenți?

Furtună-ntr-o postare pe social media

 

Categorii:
Focus

Contributor / / Gestionează mixul de Marketing al unei companii de electro-retail cu tradiție pe piața locală și oferă insight-uri despre profilul, necesitățile și skill-urile angajaților într-o industrie extrem de dinamică.

Leave a Reply

*

*