Reconversia profesională
Focus

În același loc, dar altfel

Reconversia profesională, soluția neașteptată de a reține oamenii

Pasul 3. Avem încredere în instinctele noastre

Și Angelica, și Ionuț consideră că reconversia profesională în cadrul aceleiași companii e mai avantajoasă în comparație cu mutarea la un alt angajator pentru că deja ești familiarizat cu mediul de lucru, industria și oamenii. Nu mai ai teama aceea de început într-o companie nouă, iar dorința de a impresiona prinde noi valențe. Nu vrei să demonstrezi doar că te pricepi la ceea ce faci; vrei să demonstrezi că te pricepi cel puțin la fel de bine ca la jobul anterior. Schimbarea traseului profesional în cadrul aceleiași companii se transformă astfel într-o cursă bazată pe dezvoltarea personală și performanța la locul de muncă prin care îți dorești să demonstrezi că meriți încrederea companiei. Nu mai e o chestiune de teamă pentru siguranța poziției tale.

Ce putem prelua din aceste două exemple despre schimbarea carierei la job e că nu avem nevoie neapărat de programe complexe de reconversie profesională care să ruleze diverse posturi o dată la câțiva ani. Uneori e suficient să ne bazăm pe propriile instincte. Să observăm ce departamente stagnează din punctul de vedere al rezultatelor și al obiectivelor și să vedem dacă nu cumva există angajați acolo care și-au pierdut entuziasmul; să purtăm o discuție deschisă cu membrii echipei care au același post de câțiva ani, să ascultăm recomandările managerilor și, nu în ultimul rând, să creăm oportunități care să pună la încercare noi abilități ale angajaților noștri.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Nu e o ecuație fixă, nu e neapărat nici cea mai eficientă soluție de retenție a oamenilor, dar e o schimbare completă de paradigmă, care plasează în centru gradul de satisfacție a angajatului la job cu impact direct în engagement. Ce trebuie să ții minte însă e că nu-ți va scoate doar angajații din zona de confort, ci și pe tine. Ce zici, ești up for the challenge?

Categorii:
Focus

Lucrează de 10 ani în Marketing & Advertising, orientându-se mai degrabă pe ceea ce poate face acest domeniu pentru Industria de Recrutare. După ce a finalizat un masterat în Antropologie la Central European University, a realizat că e fascinată de felul în care se creează adevărate comunități în interiorul companiilor. De aici a pornit pasiunea pentru People Management & Company Culture, o pasiune pe care a transformat-o în job în cadrul echipei eJobs România, devenind chiar Specialist acreditat în Brandingul de Angajator în 2019, după ce a absolvit Academia de Employer Branding al Universum Global.

Leave a Reply

*

*