prioritate
Focus

Tu ce priorități ai pentru echipa ta în 2021?

Ce spun liderii de HR

Dacă la începutul anului trecut ne-am înarmat cu o listă solidă de obiective și planuri care s-au transformat ulterior în incertitudine, anul acesta am desemnat un alt cuvânt ce credem că-l caracterizează pe 2021: prioritate. Despre prioritățile liderilor în HR și despre cum putem pune în aplicare lecțiile pe care le-am însușit în 2020, vom povesti mai multe în continuarea articolului! 

Un studiu realizat de Gartner, o companie de consultanță și cercetare în IT, a chestionat peste 800 de lideri din domeniul HR pentru a identifica care vor fi preocupărilor lor anul acesta. Iată care sunt principalele priorități pe care le-au trecut pe listă! 

 

Cum arată lista de priorități a liderilor din domeniul HR

PRIORITATE #1 

Dezvoltă abilități și competențe critice

Liderii de HR care au participat la studiul Gartner spun că se confruntă cu dificultăți când vine vorba despre competențele critice ale angajaților și de multe ori nu știu cum să le identifice. Dacă te numeri printre cei care se întreabă de ce o companie are nevoie de astfel de abilități, iată câteva răspunsuri. Abilitățile critice le sunt de ajutor angajaților atunci când trebuie să organizeze logic informațiile acumulate la job. Iar ca să facă asta au nevoie de o capacitate de evaluare a surselor, dar și a acțiunilor pe care trebuie să le întreprindă. 

Cum să creezi o cultură organizațională bazată pe abilități și competențe critice?

Suntem tare norocoși că avem la dispoziție multe resurse informaționale din care ne putem inspira (cărți, audiobook-uri, podcast-uri, cursuri online ș.a.m.d.) despre cum să ne îmbunătățim abilitățile critice. Una dintre cărțile ce te-ar ajuta atât pe tine, cât și pe echipa ta, este Thinking, Fast and Slow, scrisă de psihologul Daniel Kahneman. Autorul explică două sisteme de gândire ce, potrivit acestuia, ne învață și cum să avem încredere în intuiția noastră. Totodată, ele oferă informații practice despre modul în care ar trebui să luăm diverse decizii atât în business, cât și în viața personală. 

Dacă echipa ta este conștientă de nevoia dezvoltării unor astfel de abilități, e bine să treci la pasul următor, mai exact să discuți împreună cu ei sarcinile zilnice pe care le au la job și să le ceri să identifice care dintre acestea au nevoie de o gândire critică. 

În aceeași ordine de idei, poți să le dai ca temă de gândire un task prioritar pentru care să găsească câteva soluții. Acest lucru îi va ajuta să se concentreze mai mult pe soluții și mai puțin pe provocări. 

Încă o modalitate prin care poți dezvolta abilitățile critice sunt sesiunile de brainstorming. Aceste discuții îi pot ajuta pe participanți să abordeze provocările din mai multe unghiuri. Pentru a profita la maximum de aceste sesiuni e important ca echipa să înțeleagă că obiectivul nu este să găsească soluția ideală, ci să-și pună la treabă creativitatea. 

 

PRIORITATE #2 

Îmbunătățește managementul schimbării

Această prioritate este prezentă în to do list-ul a peste 45% dintre liderii de resurse umane. 37% dintre ei spun că managerii nu sunt pregătiți să gestioneze o schimbare, iar 36% spun că angajații sunt obosiți de schimbările din ultima vreme, potrivit studiului Gartner. 

Dacă dorești să pui accentul pe managementul schimbării în 2021, îți propunem un joc pe care îl poți practica chiar și cu angajații care lucrează de la distanță. Pentru început împarte echipa în grupuri de câteva persoane și dă-le un task, de preferat unul care nu are legătură cu jobul lor. Spre exemplu, le poți spune să se gândească la o idee inedită de business. Fiecare membru al echipei ar trebui să aibă un rol bine definit. 

După ce vin cu primele idei, mută participanții cu locurile și introdu un criteriu nou pe care ar trebui să-l conțină ideea lor de business. Acest exercițiu le va demonstra importanța flexibilității, a muncii în echipă, dar și a deschiderii față de ideile celorlalți. 

Nu în ultimul rând, ca să promovezi schimbarea în compania în care lucrezi e important ca tu să fii modelul demn de urmat. Așa că demonstrează-le că ești deschis oricând la feedback și la noile idei pe care ți le prezintă.  

 

PRIORITATE #3 

Pregătește-te pentru munca viitorului

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Peste 30% dintre respondenții studiului Gartner au menționat investiția în viitorul muncii ca o prioritate pentru 2021. Deși nu putem să prevedem exact cum o să arăte munca în viitor, știm deja că tehnologia va juca un rol important în modul în care lucrăm sau în care ne gestionăm echipele. 

Cum să fii pregătit pentru munca viitorului?

Pentru a te pregăti pentru viitor e important să ai o imagine de ansamblu asupra abilităților pe care le au angajații în acest moment, inclusiv pe cele pe care nu au avut ocazia să le folosească la jobul actual. Pentru asta te poți folosi de sondajele interne, s-ar putea să descoperi abilități interesante care te pot ajuta pe viitor.  

Totodată, atunci când recrutezi o persoană nouă în echipă acordă o atenție deosebită acelor angajați care au lucrat deja în medii de lucru agile sau care au experiență de lucru cu noi tehnologii.

 

PRIORITATE # 4

Îmbunătățește experiența angajaților 

Experiența angajaților era un subiect fierbinte și înainte de pandemie. Iar importanța acesteia a fost dovedită pe parcursul anului trecut, când angajatorii cu echipe motivate și fericite la job au trecut mai ușor peste greul pandemiei. Totuși, potrivit studiului Gartner, 29% dintre liderii de HR consideră crearea strategiilor de îmbunătățire a experienței angajaților o provocare. 

Pe ce trebuie să pui accentul în 2021?

E important ca înainte să pui pe picioare diverse strategii de îmbunătățire a experienței angajaților, să fii la curent cu așteptările oamenilor. S-ar putea ca multe dintre preferințele lor să fie diferite față de cele pe care le aveau înainte de pandemie. Acest lucru îl poți realiza cu ajutorul discuțiilor one to one sau a sondajelor interne. 

De asemenea, ar fi bine ca anul acesta să revizuiești indicatorii de performanță. Deoarece mulți dintre angajații care și-au schimbat modul de lucru pe parcursul anului trecut nu știu să-și autoevalueze rezultatele.

Nu în ultimul rând, anul acesta e important ca angajații să simtă prezența conducerii în viața lor profesională. Iar dacă, în anii anteriori pandemiei, prezența ocazională a CEO-ului în unele ședințe, în unele discuții sau în pauzele de prânz era suficientă, astăzi oamenii au nevoie de mai multă prezență, claritate și transparență, mai ales în rândul celor care lucrează de acasă. Poți mulțumi echipa prin intermediul discuțiilor lunare sau trimestriale în care CEO-ul să prezinte situația companiei, dar și schimbările din perioada imediat următoare. 

Fiecare prioritate menționată de liderii de HR e croită în jurul echipelor pe care le gestionează. Astfel că, indiferent de direcția în care merge compania în care lucrezi și de obiectivul acesteia, oamenii sunt cei mai importanți. Sprijinindu-i vei putea să descoperi în ei acele abilități pe care le cauți asiduu pe piața muncii. 

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Cum încurajezi creativitatea în echipă?

2021 este așteptat cu optimism de jumătate dintre români 

Noutățile de la care să creionezi planurile pentru 2021

Categorii:
Focus

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*