KWS-Seminte
Interviu

Oamenii – miza viitorului în agribusiness

PUBLICITATE

Interviu cu Doriana Nițu, Country Manager KWS Semințe.

Cum știi, ca angajator, că oferi un mediu propice pentru motivarea continuă a angajaților companiei și unul atractiv pentru viitorii candidați?

Experiența ca top manager al companiei KWS Semințe, m-a învățat că nu există o metodă standard care să cuantifice acest deziderat.

Ce poți face este să conturezi caracteristici definitorii pentru stimularea angajatului și menținerea interesului acestuia. Să definești direcțiile generice, să le implementezi și să fii consecvent. Pentru că noi toți, indiferent care ar fi sensul scării ierarhice, avem nevoie de apreciere, creativitate, diversificare și cât mai multă deschidere pentru ca jobul să ne provoace și să ne ofere șanse de dezvoltare și împlinire pe toate planurile.

 

De la entuziasm la autodisciplină – traseul eficienței într-o companie

KWS este, la nivel global, unul dintre producătorii de top din domeniul semințelor pentru agricultură. În România, este singura companie de profil care a înregistrat creștere constantă în ultimii 3 ani. Această maturitate în evoluție denotă stabilitate, consolidată de investițiile importante realizate aici, în România. Ce înseamnă aceasta la nivel de oameni? Asumarea responsabilităților, fructificarea oportunităților și transformarea acestora în elemente cheie de succes pentru evoluția pozitivă a entității care ne aduce împreună 5 zile pe săptămână.

Consider că performanța unei companii pornește de la deschiderea, implicarea și forța de a crește profesional și personal a angajaților săi. Avem o cultură organizațională bine pusă la punct, interacțiunea la job se bazează pe respect și transparență, indiferent de nivelurile ierarhice, de aceea oamenii se simt bine în acest mediu care le asigură atât premisele transferului de bune practici între departamente sau individualități, cât și prilejul de a-și valorifica ideile și expertiza. Încurajăm la fel de mult originalitatea, cât și colaborarea între coechipieri.

Ca urmare, ne mândrim cu un nivel foarte ridicat de retenție al angajaților din companie, majoritatea având o vechime de peste 5 ani, iar mai mult de 25% chiar de peste 10 ani.

 

Doriana Nitu - KWS Seminte

Doriana Nițu, Country Manager KWS Semințe


Valorile unui brand – factori cheie în dezvoltarea personală

Suntem o companie care pune accent pe inovație la nivel mondial. Totuși, prin rădăcinile puternice ale afacerii germane de familie cu un istoric de peste 160 de ani, purtăm și amprenta tradiției, datorită căreia tușa umană și abordarea personală sunt esențiale în comunicarea cu oamenii.

Spiritul de echipă este o valoare fundamentală la KWS deoarece așa învățăm să lucrăm unii cu ceilalți într-un mod corect, să ne prețuim efortul și să fim atenți la nevoile celui de lângă noi. Această atitudine are efecte benefice și când vine vorba de abordarea partenerilor, care apreciază mai mult companiile în care oamenii colaborează. Apropierea și încrederea au întotdeauna efecte pozitive pe tot lanțul de business, procesele sunt fluidizate, drept urmare și rezultatele sunt mult mai bune decât în cazul entităților cu un management centralizat.  

Într-o lume guvernată de fuziuni, noi, KWS, am declarat că ne menținem independența ca valoare de bază și că ne vom păstra specificul bine rodat în timp, și anume optimizarea potențialului genetic al plantelor. Aceasta este o asumare a lucrului bine făcut și o asigurare pentru clienții noștri că se vor putea bucura în continuare de know how-ul KWS. O altă valență a independenței ca valoare de companie este că oamenilor noștri le este încurajat spiritul antreprenorial pentru ca ei să caute rezolvări acolo unde alții găsesc probleme. Viziunea fiecăruia asigură unitatea întregului, curiozitatea pentru nou și anticiparea situațiilor.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Sursa de creativitate a unei echipe pornește de la complexitatea ei

Succesul echipei noastre pornește de la un mix de valori, de la disciplină și de la bagajul de cunoștințe pe care îl posedă fiecare coleg sau îl poate aduce orice potențial coleg. În cazul nostru, este vorba și de complexitatea lanțului de business. Suntem singura multinațională din agribusiness-ul românesc care a investit în întregul flux de procese implicate în producția de semințe: de la cercetare-ameliorare (unde avem implementat cel mai amplu program de ameliorare porumb din Sud-Estul Europei cu export de forme parentale în toată lumea, drept pentru care specialiștii români sunt recunoscuți internațional), la stație proprie de producție cu echipamente de ultimă generație, laborator propriu de control al calității și unitate logistică dotată la cel mai înalt nivel (actual hub logistic pentru tot Sud – Estul Europei). Multitudinea de oportunități înseamnă formare integrată a oricărui angajat sau potențial angajat, cu premise clare de promovare inter-regională.

Această deschidere către formarea profesională are avantajul încurajării oamenilor de a veni cu perspective diferite asupra proceselor, cu idei noi despre multiplicarea argumentelor și varietatea soluțiilor, dezvoltă puterea creativă a echipei și, implicit, creează un echilibru benefic al vieții la job. O trecere firească de la „eu” la „noi”.

 

Viitorul este de partea noastră

Suntem percepuți ca unul din cei mai de seamă angajatori din industrie, cu o rată de atractivitate care ne situează pe al doilea loc în agribusiness, vorbind despre cei care ne cunosc. Un recent studiu condus de Inspire Group*, a relevat că primele trei cele mai importante criterii de alegere ale unui job în piața de profil sunt nivelul salarial, echilibrul între viața personală și cea privată și mediul de lucru plăcut. La toate aceste aspecte, KWS a fost menționată în topul primelor trei companii de profil din piață, poziție pe care o ocupă și în ceea ce privește performanțele de business. Și aceasta se datorează faptului că le oferim oamenilor noștri oportunități și experiențe diverse, pentru ca ei să își dorească să descopere lucruri noi și, astfel, să se simtă apreciați.

Răspundem cerințelor exprimate de angajații noștri cu pachete de beneficii competitive, cu programe de specializare și cu deschiderea unor perspective de real progres în carieră. Noi considerăm că fiecare membru al echipei noastre este un purtător al imaginii și al valorilor noastre. De aceea, am creat programe speciale, cum este proiectul global „Make yourself grow” (devenit esența brandului KWS), pentru ca angajații să se simtă angrenați în procesul de creștere al companiei și să contribuie la acesta prin creșterea performanțelor proprii. Succesul nostru depinde în mare măsură de succesul fiecărui membru în parte, în segmentul său, așa că fiecare om din echipă este tratat cu maximă atenție și are responsabilități cheie pentru buna funcționare a întregului.

Ne place să setăm standarde și să creăm perspective. Suntem concentrați pe nou și pe oameni dornici de performanță, pentru care jobul în sine nu este doar un job. Pe scurt, noi, oamenii din KWS, suntem cu picioarele pe pământ, dar avem aripile larg deschise.

*conform Survey « Employer Image of Agro Industry, February 2018 », conducted by Inspire Group

Ți-a plăcut articolul? Citește și alte articole despre motivarea angajaților: 

Ghid de bună motivare

HR Pitch: Cum convingi cei mai buni candidați să te aleagă pe tine?

Un business de succes se construiește cu angajați motivați

Categorii:
Interviu

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*