Update

Un business de succes se construiește cu angajați motivați

Iată câteva idei!

Știi deja că succesul businessului tău depinde de munca oamenilor pe care îi angajezi, motiv pentru care merită să dedici o mai mare atenție nevoilor pe care le are fiecare angajat în parte.

Bonusurile sau primele în bani reprezintă un factor motivațional bun, dar uneori insuficient. Iar unele companii au înțeles acest lucru și au devenit mai creative, oferindu-le angajaților workshop-uri despre stilul de viață sau despre cum să își mențină o viață echilibrată.

„Majoritatea companiilor își doresc angajați motivați, ei sunt conștienți că altfel este imposibil să dezvolte un business. Sunt angajatori care la rândul lor cred în dezvoltarea echilibrului între viața personală și cea profesională, și implementează proiecte în consecință”, spune Dana Tudor Tănase, managing partner HR Creative & Bright, companie de consultanță în resurse umane.

În opinia sa, unele companii sunt cumva forțate de competiție și de creșterea salariului minim pe economie să investească din ce în ce mai mult în programe de motivare și retenție a angajaților.

„Tot mai multe companii își dezvoltă traineri interni, echipe în cadrul departamentului de resurse umane care să gândească strategii de retenție pentru angajați”, spune Dana Tudor Tănase. Ea mai spune că sunt și organizații care externalizează multe activități de dezvoltare și retenție a oamenilor către specialiști în domeniu.

O metodă la îndemână prin care ai putea satisface o parte dintre nevoile angajaților tăi sunt bonusurile sau primele în bani, însă, aceasta nu funcționează pentru toți angajații. Spre exemplu, studiile arată că tinerii sunt greu de motivat doar cu recompensa financiară.

Angajații productivi dezvoltă organizația

Compania adună oameni compatibili la un loc

Compania are rolul de a alege oameni a le căror abilități se potrivesc cu jobul pe care urmează să-l desfășoare, oameni compatibili cu mediul organizațional, dar și cu profilul managerului cu care urmează să interacționeze. „Organizația oferă flexibilitate managerului să se adapteze în funcție de nevoile fiecărui individ. Ea stimulează motivația atunci când își privește propriii angajați ca pe clienți și își adaptează serviciile în funcție de nevoile «clientului»”, e de părere Simona Nicolaescu, Managing Partner Dynamic HR. În opinia sa, dacă vrei să reușești să îți motivezi angajații, trebuie să ai un interes aparte pentru creșterea și dezvoltarea lor profesională, să le oferi posibilitatea să genereze atât rezultate personale, cât și pentru companie.

„La rândul lui, managerul poate să își ajute oamenii din echipă doar dacă îi ascultă cu adevărat, dacă pune preț pe individualități diferite, îi ajută să își împlinească dorințele, le insuflă și le oferă încredere”, mai spune Simona Nicolaescu.

Totodată, reprezentanta HR Creative & Bright spune că, în prezent, companiile au foarte multe pârghii de motivare a angajaților. „Spre exemplu, proiecte de well-being, oferirea oportunităților de învățare și dezvoltare în cadrul organizației, pachete de beneficii, bonusuri de performanță sau organizarea petrecerilor de Crăciun pentru angajați și copiii lor”, spune Dana Tudor Tănase.

Așadar, dacă ești angajator sau manager și îți dorești ca membrii echipei tale să fie motivați, productivi și orientați spre rezultate, atunci nu uita să le analizezi înainte de toate propriile dorințe și să le răspunzi pe măsură.

 

Categorii:
Update

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste doi ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*