feedback
Studiu de caz

5 din 10 români nu au primit feedback după interviu

Câți dintre ei ar mai aplica la angajatorul care nu le-a răspuns

După ce au început discuțiile pentru un job, candidații se așteaptă să fie informați despre fiecare etapă de recrutare sau cel puțin la final să primească un feedback. Din păcate, peste jumătate dintre respondenți (54%) spun că nu au primit acest feedback, doar 37,5% dintre ei declarând că angajatorul i-a contactat după interviu, arată un studiu eJobs România.

Partea bună este că feedback-ul de la angajatori este din ce în ce mai personal, fiind oferit prin telefon sau față în față, iar candidații cu siguranță apreciază această abordare. Astfel, spre deosebire de răspunsul standard, nepersonalizat, prin e-mail sau prin SMS, pe care ai fi tentat să-l oferi, o discuție la telefon sau în cadrul unei întâlniri față în față este mult mai personală și mai apreciată de candidații. Pe lângă faptul că îi ajuți să se evalueze, ca angajator ai de numai de câștigat, încrederea candidaților crescând odată ce le-ai oferit feedback personalizat. Iar, pe termen lung, vei observa o atitudine pozitivă a candidaților, pentru că transparența la interviu devine subiect de discuție în cercurile de prieteni, pe grupuri și forumuri, deci și brandul tău de angajator are numai de câștigat.

Ce e important însă de subliniat e faptul că, pe lângă feedback-ul personalizat oferit candidaților, contează și timpul în care transmiți răspunsul. Cei mai determinați în comunicarea cu potențialii angajați au grijă să se încadreze într-un timp acceptabil (maximum o lună de la interviu/probă). Sunt puține însă cazurile în care feedback-ul vine ca urmare a solicitării candidatului, de cele mai multe ori angajatorul fiind proactiv. Pe viitor, este important să scurtezi totuși timpul de răspuns la interviu și să revii la candidat cât de repede posibil. Chiar dacă nu veți bate palma acum, s-ar putea ca data viitoare să iasă.

Feedback

 

 

Cât de important este feedback-ul?

Dacă acei candidați pe care i-ai întâlnit la interviu și cărora le-ai oferit răspuns povestesc despre această experiență și prietenilor, iar unii chiar sunt dispuși ca pe viitor să revină la o nouă discuție, nu același lucru îl poți spune despre cei care nu primesc răspuns la interviu:

69% dintre respondenți spun că nu ar mai aplica la angajatorul care nu le-a oferit feedback.


Așadar, dacă nu oferi feedback candidaților, este indicat să începi s-o faci (mai bine mai târziu decât niciodată), să le explici motivul, să le povestești cum a decurs procesul de recrutare și chiar să le prezinți noi oportunități în cadrul companiei dacă au potențial. Există soluții și pentru cei 11,1% candidați care se mai gândesc dacă să aplice. În acest caz, pot fi eficiente campaniile de employer branding cu accent pe experiențele angajaților. Angajații fericiți care vorbesc despre ceea ce le place și ceea îi motivează în companie au puterea de a convinge și de a consolida reputația companiei.

64% dintre respondenții care au participat la un sondaj realizat recent de eJobs România au declarat că reputația unei companii este unul dintre cele mai importante criterii în funcție de care decid să-și depună CV-ul în vederea angajării. Dacă nu acorzi prea mare atenție consolidării unui brand de angajator și nici comunicării post interviu, află că: doar 10,4% dintre respondenți ar mai aplica la angajatorul care nu le-a oferit feedback.

Feedback

 

Scenariile pentru lipsa de feedback

Când nu oferi feedback după interviu îi lași pe candidați să-și răspundă singuri, iar de cele mai multe ori sunt cât se poate de departe de adevăr. Iată ce scenarii își fac: 40% dintre respondenți consideră că angajatorul a finalizat recrutarea și nu a mai considerat necesar răspunsul. În acest caz, impresia este că ești un angajator care, odată ce ți-ai atins obiectivul, nu mai acorzi atenție unui aspect important, comunicarea cu oamenii care, pe viitor, ar putea aplica din nou la joburile companiei. 28,2% dintre respondenți cred că angajatorul oferă feedback doar celor care iau interviul.

Prin urmare, este bine să nu lași impresia că discriminezi candidații, ci să oferi feedback fiecăruia, indiferent de cum s-a prezentat la interviu sau de etapa de recrutare în care a ajuns.

Sunt și optimiști (17,2%) care își explică lipsa de feedback prin faptul că procesul de recrutare este încă în desfășurare, iar 7,2% dintre respondenți sunt de părere că angajatorul îi va păstra în baza de date pentru alte poziții deschise.

 

*Studiul eJobs a fost realizat în perioada 7-21 august 2018 pe un eșantion reprezentativ de 1.188 de respondenți cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și alte articole pe aceeași temă:

Cât contează sinceritatea angajatorului pentru români

Regulile asumării la birou

 

Categorii:
Studiu de caz

Am ales un job pe care îl iubesc și, da, zâmbesc pentru că nu simt că muncesc. După 7 ani de peregrinări în PR, jurnalism și marketing pentru HR, a venit momentul meu să dau ce e mai bun pentru oameni pe www.wearehr.ro

Leave a Reply

*

*