lider
Leadership

Ce le inspiri tu, ca lider?

Interviu cu Bogdan Florișteanu, People Director HEINEKEN

Zilnic investești timp pentru a construi o echipă în care toate merg ca pe roate. Și e normal să tinzi spre un ideal. Te-ai întrebat însă ce le inspiri tu, ca lider, și cum îi conduci spre rezultate? Într-un moment în care relația cu managerul direct este definitorie pentru ca oamenii să-ți rămână alături în călătorie, merită să descoperi substraturile acțiunilor lor și motivațiile, iar apoi să vii cu soluții reciproc avantajoase. Să vorbești fără teamă despre experiențele din care ai învățat. Despre abordarea pe care mizează Bogdan Florișteanu, People Director HEINEKEN, afli mai multe în cele ce urmează!

 

Bogdan Floristeanu - People Director HEINEKEN

Bogdan Florișteanu, People Director HEINEKEN, are o experiență de peste 13 ani în HR.

 

Ce te-a convins să te alături echipei HEINEKEN? Care au fost primele impresii la job și ce ți-ai propus să realizezi alături de colegi?

E chiar o poveste simpatică de cum am ajuns la HEINEKEN, dar răspunsul pe scurt legat de ce m-a convins să vin aici: brandul, autenticitatea oamenilor, viitorul. Așa că, deși mă aflam într-un moment bun al carierei, magnetismul a fost mult prea puternic și sunt fericit cu alegerea făcută.

Prima țintă ar fi să mențin panta ascendentă pe care se află organizația, în contextul tot mai provocator de business și al pieței muncii. Am găsit o organizație extrem de solidă, cu oameni motivați și implicați, merit incontestabil al echipei de management și al predecesorului meu pe rol. De aici trebuie să creștem la nivelul următor, și să amplificăm potențialul fiecărui coleg în parte. Poate că obiectivele sunt mai simplu de declarat, dar nu chiar atât de simplu de realizat, însă sunt convins că împreună cu echipa minunată pe care am moștenit-o vom reuși tot ce ne propunem.

 

În ultimii 3 ani rolul unui lider în HR s-a schimbat, focusul fiind pe oameni și pe construirea relațiilor cu aceștia. Ce schimbări ai făcut tu în acest sens? Cum reuşeşti să creezi relații cu oamenii din echipă și să colaborați bine? 

Sunt câteva principii după care m-am ghidat de-a lungul carierei și care, în contextul actual, sunt cu atât mai potente. 

În primul rând, cred cu tărie că toată lumea are un talent, un potențial imens de a înflori, de a crea valoare în mod sustenabil. Uneori e evident, alteori e ascuns, însă dacă plecăm de la ideea că e acolo, procesele de HR nu vor mai fi doar procese și KPI, ci vor fi unelte de activare a talentului fiecăruia (de la managementul performanței, la planurile de dezvoltare, la planurile de carieră, și așa mai departe). 

Al doilea principiu e că toată lumea merită ascultată și toată lumea merită un răspuns (chiar dacă nu e întotdeauna pe placul lor). Tehnologia de azi ne oferă atât de multe instrumente de ascultare, încât caut des CE-ul în date. Dar DE CE-ul va fi tot timpul la oameni, așa că nimic nu se compară cu o cafea (fie ea și virtuală) împreună cu un coleg sau o colegă, în care conversația duce la descoperiri, la substraturi, la nevoi pe care altfel nu le-aș afla. Și de regulă duce și la întrebări, la solicitări, la scântei care altfel ar rămâne fără răspuns. E datoria noastră, ca HR, să răspundem.

Iar cel de-al treilea principiu este că toată lumea învață din greșeli, dar pentru asta trebuie să avem spațiul de a le comite. În fiecare discuție pe care o am, sunt primul care împărtășește cu ceilalți greșeli pe care le-am făcut, sau lucruri care nu au mers, însoțite întotdeauna de lecțiile pe care le-am învățat. Astfel, încerc să creez un spațiu de siguranță psihologică pentru colegi să exploreze, să încerce, și să învețe atunci când eșuează, pentru că numai așa apare progresul.

 

Rolul tău implică și luarea unor decizii rapide, adaptarea la schimbările din mediul business și economic. Cum abordezi astfel de situații? Pe ce abilități te bazezi? 

În mod paradoxal, cred că una dintre reacțiile cele mai potrivite la situațiile care necesită decizii rapide este întrebarea Se aliniază decizia asta cu viziunea pe termen lung? Poate părea contra-intuitiv, dar ne întâlnim des cu situații urgente, iar riscul e ca din decizie în decizie să ne îndepărtăm de strategia pe care o aveam. Dacă însă există aliniere, atunci ești pe drumul cel bun. La HEINEKEN, strategia noastră EverGreen oferă un cadru concret pentru deblocarea întregului potențialul al oamenilor, de aceea deciziile pe care le iau trebuie să susțină această direcție. 

Când vine vorba de abilități, am încercat tot timpul să folosesc un mix bun între empatie, gândire critică și comunicare. A da, în plus am un excel cam pentru orice.

 

Productivitatea companiei are legătură și cu asigurarea unui mediu de lucru în care oamenii să-și dorească să vină, să fie apreciați și să aibă alături un lider care îi ajută să evolueze. Cum ai descrie mediul de lucru și cultura din HEINEKEN?

Voi începe prin a spune că nu am mai întâlnit o organizație care să folosească atât de mult și de natural termeni precum siguranță psihologică, autonomia deciziilor, sau responsabilitate. Sunt elemente culturale cheie pentru a putea livra într-un mediu de business atât de acerb, iar la HEINEKEN, se pot sumariza într-un singur cuvânt: ÎMPREUNĂ.

De asemenea, mă înclin în fața generozității naturale a colegilor mei. Începând cu echipa mea, care îmi acordă tot timpul lor pentru a mă ajuta să mă integrez cât mai rapid în organizație. Până la manageri, al căror interes vădit este dezvoltarea oamenilor lor. Un exemplu concret: am inițiat programul de Mentoring pentru echipa de leadership, și am ocazia să lucrez cu trei colegi, toți trei manageri. Când am discutat obiectivele de dezvoltare prin mentorat, fiecare dintre ei a avut ca prioritate absolută găsirea a noi moduri de a-și ajuta oamenii din echipă.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Într-una din discuțiile mele inițiale cu directorul general îi spuneam fericit că mă bucur să văd că brandul premium pe care îl producem se traduce în oamenii premium pe care îi avem. Sau poate că e invers? 😉

 

Tinerii din Generația Z își doresc să se dezvolte continuu și să ajungă să coordoneze echipe într-un timp mai scurt decât generațiile anterioare. Cum țineți pasul cu așteptările lor? Ce oportunități de dezvoltare profesională le oferiți tuturor colegilor, împletindu-se cu strategia voastră de employer branding?

Ne mândrim cu magnetismul puternic al brandului nostru, ca produs dar și ca angajator. Ei bine, calitatea asta vine de la oameni. Ei sunt cei care, zi de zi, compun povestea HEINEKEN în fabrici, pe drum, în magazine, sau la birou. Acesta este și mesajul din spatele campaniei noastre de employer branding, HEINEKEN Makers, care ne pune în lumină colegii prin experiențele și reușitele lor. E important pentru noi ca viitorii angajați să înțeleagă ce înseamnă să lucrezi aici: e nevoie de pasiune, dăruire și ceva magie pentru a obține rezultate, recunoaștere, respect. 

Interacțiunea cu generația Z ne provoacă să abordăm lucrurile creativ, să răspundem curiozității, dar și spiritului critic al acestui segment de candidați. Derulăm programe de Management Trainee, dintre care cel din 2021 a fost apreciat la Employer Branding Awards. Cel de anul acesta vizează câteva roluri în Supply Chain, Sales, Marketing, People & Corporate Affairs sau Finance. 

Experiența de recrutare este gândită cu accent pe gamification, recompensând participarea și comunicarea digitală. Iar la finalul acestor programe, unii dintre participanți au oportunitatea să preia un rol cu responsabilități extinse, inclusiv roluri de coordonare echipe.

 

Ce ai face dacă ai fi pentru o zi liderul unui alt departament din HEINEKEN?

Probabil primul lucru ar fi să mă prezint oamenilor din echipă și să le explic că facem un experiment. Aș încerca să înțeleg strategia echipei și care sunt acele acțiuni prioritare care ar produce cel mai mare impact. M-aș asigura apoi că noii mei colegi sunt echipați corespunzător cu instrumentele potrivite pentru a ne atinge obiectivele, de la resursele fizice până la planurile de dezvoltare indidivuală și contextul care să le permită să testeze liberi modalități noi de a soluția probleme. De asemenea, aș avea grijă să creez și momente, oricât de mici, de apreciere și recunoașterea reușitelor colegilor, pentru a-i încuraja să continue pe drumul cel bun. Și nu în ultimul rând, aș avea grijă să le mulțumesc colegilor de resurse umane pentru tot ceea ce fac pentru oameni. Apoi m-aș întoarce la HR, unde le-aș spune colegilor N-o să vă vină să credeți ce mi s-a-ntâmplat ieri! 😊

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

 

Cum poți transforma un grup de rechini într-o echipă de delfini de succes

 

Tinerețea, frumusețea și leadership-ul

 

Categorii:
Leadership

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*