implicare
Focus

Cum să menții implicarea angajaților

Soluții pentru vremuri tulburi

Toate schimbările petrecute în ultimul timp în jurul nostru au avut un impact puternic atât asupra companiilor, cât și a angajaților, iar efectele acestui impact sunt tot mai vizibile. Tendințele sunt într-o continuă schimbare, iar strategiile care ieri îi făceau pe angajați mai implicați în munca lor, astăzi nu mai funcționează. Spre exemplu, potrivit unui studiu realizat de UK’s Top Employers 2022, în 2021 angajații puneau echilibrul dintre viața personală și cea profesională pe locul 10 în lista priorităților, în timp ce anul acesta a urcat pe poziția 2.

 

Implicare la job. Care sunt categoriile de angajați?

Înainte de a ști de ce implicarea angajaților este esențială, trebuie avută o imagine clară despre diferitele categorii de angajați:

  • Angajații implicați sunt cei care acordă o importanță sporită jobului și sarcinilor pe care le au de îndeplinit. Ei își asumă întreaga responsabilitate pentru munca lor și rămân loiali organizației. În mod normal, aceștia sunt viitorii lideri și rămân în companie pe termen lung.
  • Angajații neimplicați sunt cei care sunt destul de mulțumiți de locul lor de muncă și se ocupă doar ceea ce au de făcut, fără a îndeplini task-uri în plus din proprie inițiativă. Ei nu lucrează pentru misiunea și valorile companiei, ci doar pentru a bifa obiectivele aflate în aria lor de expertiză. Însă cu abordarea corectă, ei pot fi transformați în angajați implicați.
  • Personalul complet neimplicat nu are dorința de a performa. Angajații neimplicați în munca lor răspândesc negativitate în organizație vorbind despre cât de nemulțumiți sunt de sarcinile lor, dar și de cultura organizațională. Există puține șanse ca aceștia să fie transformați în angajați implicați.

 

Ce pot face managerii pentru a crește nivelul de implicare al angajaților?

 

Asigură programe de dezvoltare personală și profesională

Crearea unei culturi ce favorizează dezvoltarea continuă face mai mult decât să ajute angajații să-și dezvolte competențele de care au nevoie pentru a-și face treaba. Aceasta arată oamenilor din companie faptul că organizația îi prețuiește și crede în potențialul lor. Dezvoltarea angajaților se poate realiza prin programe de training sau coaching, în care aceștia pot învăța despre cum pot fi viitorii lideri, arta negocierii sau cursuri pentru hard skills, totul depinde de preferințele lor. Managerii pot externaliza procesul de dezvoltare a angajaților, prin contactarea companiilor specializate în livrarea de training-uri sau programe de coaching, în funcție de bugetul alocat pentru acest tip de programe.

 

Își ascultă oamenii din echipe

Liderii eficienți acordă atenție la ceea ce au de spus angajații și apoi acționează în funcție de feedback-ului primit. Acesta este unul dintre motivele pentru care sondajele anuale ale angajaților sunt înlocuite cu sondaje trimestriale sau lunare, pentru a putea fi urmărite mai ușor problemele și nemulțumirile care apar în rândul echipelor.

 

Pun preț pe echilibrul clar între viața personală și job

Opțiunile de lucru de acasă și calendarul flexibil oferă angajaților libertatea de a lucra de oriunde, în orice moment. Furnizarea acestor facilități îi face pe angajați mai fericiți și mai implicați, deoarece pot lucra atunci când se simt cei mai productivi sau când au disponibilitate pentru task-uri.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Oferă angajaților recunoaștere pentru performanțele lor

Recompensele și recunoașterea muncii depuse pot crește implicarea. Pentru a face acest lucru, organizațiile trebuie să fie clare cu privire la mersul lucrurilor în companie, deoarece aceste informații oferă oamenilor o imagine mai clară a modului în care se încadrează în misiunea companiei și ce acțiuni vor fi recompensate. De multe ori, însă, cadourile și bonusurile sunt împărțite prea discret, astfel ceilalți angajați fie nu oferă o valoare destul de mare posibilelor recompense, fie nu știu deloc de ele. Aprecierea publică în cadrul unor ședințe făcută de manager către angajații care au obținut performanță, e o inițiativă potrivită pentru a crește implicarea angajaților.

Există acțiuni mici pe care managerii le pot face pentru a crește nivelul de implicare al angajaților. Aceste sfaturi simple pot face locul de muncă mai atractiv în ochii oamenilor din echipe. Nu este nevoie de investirea unor resurse financiare importante în implicarea angajaților companiei. Urmând practici accesibile și strategii creative, se poate promova rapid o cultură sănătoasă și stabilă în orice companie. 

 

 

Ți-a plăcut articolul despre cum să menții nivelul de implicare la cote înalte? Citește și:

Cum faci loc discuțiilor despre sănătatea emoțională la job

Nu te mulțumi cu „Sunt ok!”

Cum gestionezi stările emoționale ale colegilor în această perioadă

Categorii:
Focus

Contributor // Geanina este Online Marketing Specialist în echipa Azimut și Content Creator pentru updateED. A descoperit pasiunea pentru marketing din întâmplare și de atunci încearcă să profite de fiecare oportunitate de a activa în acest domeniu. Dinamica tendințelor oferă spontaneitate activității din această industrie și tocmai din acest motiv o face atât de interesantă.

Leave a Reply

*

*