Comdata
HR Pitch

Ce e mai important: timpul petrecut la birou sau realizările?

Interviu cu Fabio Coi - Head of HR, Romania & Albania - Comdata

Cum poți acorda colegilor flexibilitate când activezi într-un domeniu în care e nevoie de suport permanent pentru clienți? Începe prin a fi atent la așteptările și aspectele care-ți motivează oamenii. Rămâi fidel valorilor care reprezintă compania, dar ia-ți timp constant pentru a reinventa programul, joburile, task-urile. Pentru a cântări ce e mai important: cât timp petrec oamenii la birou sau realizările lor? Despre mediul de lucru în care atenția este dedicată unei culturi a încrederii, bazate pe obiective și rezultate povestește Fabio Coi – Head of HR, Romania & Albania – Comdata.  

Fabio Coi Head of HR Romania si Albania Comdata

Fabio Coi lucrează de 10 ani în cadrul Comdata, iar din 2020 este Head of HR Romania & Albania.

  Să ne imaginăm că ești la un pitch și ar trebui să convingi un candidat să accepte un job în Comdata. Ce i-ai spune? Ce te motivează să faci parte din echipă și să te implici în proiecte? Lucrez de 10 ani în Comdata și cele 3 elemente despre care vorbesc întotdeauna cu entuziasm sunt: flexibilitatea programului împreună cu posibilitatea de a lucra complet remote, oportunitățile reale de avansare în carieră (mai mult de 95% dintre managerii noștri au început de la o poziție entry-level) și o structură pe orizontală, unde nu există „șeful mare”, iar munca în echipă este cheia pentru atingerea obiectivelor. De asemenea, comunicarea prietenoasă pe tot parcursul procesului de recrutare, accentul pe a oferi candidaților o carieră, nu doar un loc de muncă, profesionalismul, respectul și atenția la starea de bine a oamenilor sunt pe lista noastră de priorități și sunt elemente foarte importante despre care vorbim cu potențialii colegi.  

 

Angajații au devenit tot mai selectivi în alegerea jobului, transparența angajatorului atât în privința salariului, cât și a stilului și programului de lucru fiind criterii esențiale. Cum răspundeți acestor așteptări? Suntem foarte sinceri cu privire la elementele contractului. Vrem să ne asigurăm din start că venim în întâmpinarea așteptărilor unui candidat și că nu pierdem timpul nimănui. Echipa noastră de recrutare oferă informații despre salariu și program de la prima întâlnire, precum și despre oportunitatea de a lucra complet remote. De asemenea, credem că înțelegerea completă a responsabilităților postului, a modului în care suntem organizați și a așteptărilor din punct de vedere cultural îi ajută pe candidați să ia o decizie clară și să reducă riscurile de a descoperi la scurt timp după angajare că jobul nu este așa cum li s-a prezentat.  

 

Cum arată flexibilitatea la job, având în vedere că activați-n industria BPO, unde e nevoie să oferiți clienților suport permanent? Valorificăm posibilitatea de lucru remote și flexibilitatea orelor de lucru pentru a ne asigura că oamenii din echipa noastră sunt fericiți. Depunem mult efort în planificarea forței de muncă și dorim să ne potrivim cât mai mult posibil cu preferințele individuale privind orele și volumul de lucru. Credem că acesta este un factor crucial în a avea relații pe termen lung cu oamenii alături de care lucrăm și abilitatea managerilor de a se adapta nevoilor oamenilor este pe deplin încurajată și apreciată.  

 

Dacă ai putea oferi colegilor mai multă autonomie, cum ar arăta aceasta? Consider că modul în care lucrăm se schimbă profund, nu numai în BPO, ci și în industria serviciilor în general, iar coordonarea oamenilor pe baza unor obiective va deveni din ce în ce mai importantă în viitor. O cultură a încrederii, bazată pe rezultat, va avea mult mai mult succes decât organizarea pe stil vechi, bazată pe control și ierarhie. Trebuie să avem claritate în ceea ce privește obiectivele și cum să le atingem ca o echipă, mai degrabă decât să avem locuri de muncă strict bazate pe proces, care frustrează și demotivează oamenii.  

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Cum te adaptezi în recrutarea generațiilor diferite? Industria noastră a atras mult timp preponderent candidați sub 30 de ani, dar observăm că în ultimii ani profilul demografic al candidaților noștri se schimbă, datorită flexibilității oferite de lucrul remote. Astfel avem acces la un grup mai larg de potențiali membri ai echipei. Considerăm că procesul de recrutare trebuie să fie ușor și rapid și să se concentreze pe elementele care sunt esențiale pentru job. Și încercăm să aplicăm cât mai multe lecții învățate pentru ca recrutarea să fie eficientă. De exemplu, am observat că alfabetizarea digitală poate fi o problemă pentru candidații peste o anumită vârstă și încercăm să discutăm despre acest subiect în timpul procesului de angajare, pentru a dedica ulterior timp suplimentar pentru formare.  

 

Într-un sondaj realizat de eJobs, salariul, oportunitățile de creștere profesională și posibilitatea de a lucra remote sunt cele mai importante criterii la angajare ale Generației Z. Voi pe ce mizați în atragerea acestor reprezentanți? BPO este una dintre acele industrii care suferă de o reputație negativă destul de nedreaptă, dar care poate oferi posibilități reale de avansare în carieră: peste 95% dintre managerii noștri au pornit din poziții entry-level și au o carieră de succes în interiorul companiei. Avem o linie de business în care rezultatele contează și talentele interne sunt rapid apreciate. De asemenea, am creat cu succes un mediu de lucru remote și acum suntem capabili să ne gestionăm echipele care lucrează de acasă într-un mod foarte eficient. De fapt, peste 90% dintre oamenii noștri lucrează complet de la distanță și majoritatea angajărilor pe care le-am făcut în ultimii 3 ani au fost realizate după acest model.  

Ți-a plăcut interviul cu Fabio C. – Head of HR, Romania & Albania – Comdata? Citește și:

 

Cât entuziasm transmiți candidaților?

 

Care sunt principiile pe care ar trebui să clădești performanța echipei

Categorii:
HR Pitch

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*