Cum să-ți menții angajații motivați și fericiti printr-o soluție la cheie
În ultimii ani, apartamentele de închiriat au apărut ca o alternativă viabilă la hoteluri, în special atunci când vine vorba despre cazarea angajaților străini sau ai celor cu domiciliul în alt oraș din țară.
Iar ele se pot dovedi a fi cele mai bune prietene ale profesioniștilor din domeniul resurselor umane. De ce? Deoarece printre principalele priorități ale celor din acest departament se numără necesitatea de a se asigura că oamenii relocați temporar sau permanent au la dispoziție tot ce au nevoie pentru a fi productivi, motivați și fericiti. Despre această soluție am stat de vorbă cu Claudio Cisullo, fondator & președinte ACC Investments, companie care deține o serie de astfel de spații numai bune de închiriat în București pentru câteva zile sau perioade îndelungate de timp.
Ce nevoi neîmplinite a identificat ACC Investments pe piața de real estate din România?
Claudio Cisullo: Am remarcat nevoia companiilor de a găsi spații de cazare bine administrate, ușor accesibile și bine operate pentru expați, dar și pentru angajații care lucrează în mod normal în alte orașe din România. În același timp, observ o nevoie a localnicilor de a închiria apartamente bine amenajate, poziționate în segmentul mijlociu superior, cu o așezare excepțională, apartamente ce pot fi închiriate atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.
Cum răspund locuințele corporate nevoilor personalizate ale departamentelor de resurse umane când vine vorba de angajații din străinătate?
Claudio Cisullo: Expații au nevoie de un proprietar profesionist, care are capacitatea de a le susține nevoile și de a le oferi un pachet de servicii cuprinzător. Și asta pentru că ei sunt noi în țară și se concentrează, de obicei, pe munca lor. Expații sunt în căutarea unui omolog profesionist care să se ocupe de toate aspectele. Iar în ceea ce privește cazarea, își doresc spații moderne în imediata apropiere a biroului lor. Toate aceste aspecte au fost luate în considerare și incluse în strategia noastră de afaceri.
Ce rol joacă locuințele corporate ca parte a pachetelor de resurse umane?
Claudio Cisullo: Furnizarea de locuințe corporate pentru angajați este un instrument tipic în domeniul resurselor umane. Pentru angajați, un astfel de beneficiu acoperă în principiu următoarele nevoi: oferă un sentiment crescut de securitate și sporește valoarea remunerației financiare prin reducerea sau acoperirea cheltuielilor generale generate de plata chiriei și utilităților.
Iar ca beneficii pe care le obține compania în urma unei astfel de opțiuni putem aminti: creșterea loialității angajaților față de organizație, influența pozitivă asupra performanței echipelor, asupra bunăstării lor, îmbunătățirea atmosferei de lucru, un plus în recrutare și reducerea absenteismului.
Cum poate o locuință corporate să faciliteze adaptarea angajatului într-un nou context?
Claudio Cisullo: Deținerea unei locuințe corporate de calitate poate face o diferență semnificativă în felul în care respectivul angajat va percepe țara. Cu cât expații se confruntă cu mai puține probleme, provocări și obstacole în ceea ce privește spațiul lor de locuit, cu atât mai bună va fi impresia lor despre România. Și desigur, cu cât șederea lor este mai plăcută, cu atât mai puțin este perturbată munca lor și, în final, performanța.
Ce facilități contribuie la fericirea și satisfacția angajaților pe termen lung?
Claudio Cisullo: În acest caz, vorbim de obicei despre o casă bine amplasată, modernă și perfect întreținută. Asta înseamnă că toate aparatele de uz casnic trebuie să fie de bună calitate, mobilierul trebuie să fie bine păstrat, iar semnalul WiFi trebuie să fie în permanență excelent.
Există o legătură între rata de retenție și alegerea celor mai bune locuințe pentru angajații din alte orașe sau țări?
Claudio Cisullo: De regulă, companiile care au grijă de bunăstarea angajaților primesc mult în schimb. În ciuda mediului economic actual, piața rămâne dinamică, iar oamenii – în special cei bine calificați – își pot alege în continuare angajatorul. Prin urmare, orice modalitate care te ajută să ai oameni motivați și fericiti și care, totodată, denotă interesul tău pentru bunăstarea oamenilor, este un instrument valoros.
Acum să intrăm în detalii tehnice:
– Cât costă închirierea unei astfel de locuințe pentru o companie?
• Ca orice altă cazare, depinde de poziționare, suprafață și mobilier, dar și de durata șederii.
– Ce tipuri de apartamente pot fi închiriate?
• În portofoliul nostru, avem apartamente în cele mai solicitate zone ale Bucureștiului, de obicei în clădiri care oferă și o sală privată de fitness, locuri de joacă și alte facilități importante. În ceea ce privește dimensiunea, pornim de la studiouri și avem apartamente de până la 4 camere, dar și penthouse-uri de lux.
– Care este perioada minimă / maximă de la închiriere?
• Se poate rezerva chiar și o singură noapte și nu există o perioadă maximă de ședere.
Ce diferențe ați observat între piața românească și alte piețe în ceea ce privește modul în care un astfel de beneficiu este privit?
Claudio Cisullo: România – și în special Bucureștiul – are o piață a forței de muncă foarte dinamică, în cadrul căreia angajatorii trebuie să își motiveze personalul pentru a rămâne. Nu vei vedea același lucru pe piețele mature. Prin urmare, angajatorii trebuie să investească mai mult pentru a-și păstra angajații de top.
Ce planuri de viitor aveți în minte pe baza feedback-ului pe care l-ați adunat până acum?
Claudio Cisullo: Vom continua să ne concentrăm asupra segmentului mijlociu superior, cu unele proprietăți în zona luxului superior. De asemenea, vom păstra cele mai înalte standarde de calitate, vom investi doar în proprietăți apropiate de birouri și bine conectate la rețeaua de transport.
Asistăm la o schimbare fără precedent în această perioadă ce are efect nu doar asupra vieții noastre profesionale, ci și personale. Ce impact credeți că va avea această schimbare asupra modului în care oamenii de resurse umane vor percepe proprietățile rezidențiale în viitor?
Claudio Cisullo: Schimbarea pe care am observat-o în timpul pandemiei este creșterea semnificativă a activității de birou la domiciliu. Aceasta înseamnă că oamenii petrec mai mult timp acasă decât oricând. În consecință, spațiul în care stau devin extrem de important, deoarece servește atât ca locuință privată, cât și ca birou. Din câte am înțeles, companiile vor rămâne cu mai mulți oameni care lucrează de la distanță ca niciodată, iar această tendință va ajuta negreșit business-uri precum ACC Investments.
Ți-a plăcut acest articol despre soluția la cheie prin care-ți ții angajații motivați și fericiti? Citește și: