autenticitate branding
Focus

Angajații tăi au nevoie de autenticitate

Mix & Match: o lecție în onestitate din domeniul brandingului

Una dintre poveștile mele preferate din advertising e cea a brandului de bijuterii De Beers, care în 1947 a lansat sloganul „Diamantele sunt pentru totdeauna” (A Diamond is Forever), campanie care a transformat inelul de logodnă cu diamant în tradiţie. E unul dintre exemplele mele preferate din advertising nu pentru că îmi plac bijuteriile, ci pentru că demonstrează puterea unui slogan bine poziţionat și impactul pe care îl poate avea decenii mai încolo, cu toate că e o minciună. Pentru că da, într-o oarecare măsură este o minciună.

 

Astăzi nu ne mai permitem să mințim

Sloganul brandului De Beers face o promisiune aparent subtilă, dar una care s-a întipărit în mentalitatea colectivă de pretutindeni: aceea că diamantele sunt pentru totdeauna, asemenea relaţiilor pe care le simbolizează. Dar relaţiile nu sunt menţinute de bijuterii, așa cum nici relaţia angajat-angajator nu e menţinută de beneficii și promisiuni. Iar industriile de advertising și branding de azi și-au dat seama de acest lucru. Au realizat că au o responsabilitate enormă asupra modului în care îmbracă lumea în campanii și că trebuie să-și asume impactul pe termen lung al promisiunilor pe care le fac.

Același lucru e valabil și în HR. Gândește-te de câte ori ai scris sau văzut expresia „oportunităţi reale de dezvoltare” într-un anunţ de angajare sau de câte ori i-ai spus unui candidat că „negociem o mărire în trei luni”, știind că-i doar ceva ce trebuie zis și nimic mai mult! Recrutarea și retenția nu mai pot fi azi două lucruri care se bat cap în cap, pentru că da, atunci când facem promisiuni  goale, prindem angajatul, dar îl pierdem în secunda următoare.

 

Relația angajat-angajator cere autenticitate

Piaţa muncii de astăzi, în care brandul de angajator contează din ce în ce mai mult, pune preţ pe AUTENTICITATE. Iar prin asta nu vrem să-ţi spunem să nu le mai faci promisiuni deloc candidaţilor, ba din contră, trebuie să le faci promisiuni în continuare, pentru că organizaţiile competitoare nu se vor lăsa prea curând de acest sport, dar, mai presus de toate, trebuie să te ții de ele, asta e cel mai important!

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Citește și:

Mai aproape de angajații tăi prin empatie

De ce avem nevoie de companii cu start-up mentality

Pune-ți rotițele în mișcare ca să-i miști pe ei

Ce să faci / ce să nu faci pentru a-ți crește gradul de retenție

Categorii:
Focus

Brand Manager la eJobs România și expert acreditat în Employer Branding. Cu un background inedit care îmbină Marketingul strategic cu Antropologia (studiată la Central European University), privește piața muncii dincolo de CV-uri și statistici. Este fascinată de culturile organizaționale sănătoase și de felul în care cariera ne modelează identitatea și comunitățile din care facem parte. Misiunea ei este să aducă mai multă claritate și empatie în relația dintre angajați și angajatori.

Leave a Reply

*

*