generația Z pe piața muncii
Recrutare

Competiția pentru joburi entry-level crește!

Cum atrag angajatorii generația Z

Prima săptămână din septembrie confirmă o tendință: tinerii din segmentul 18–24 de ani revin în forță pe piața muncii, înregistrând aproximativ 30.000 de aplicări zilnice.

O nouă generație de candidați activi

  • Aproape o treime din totalul aplicărilor vin din partea acestui segment.

  • Nivelul lor de aplicare se apropie de categoria 25–35 de ani, considerată cea mai activă pe piața muncii.

  • În august, candidații sub 24 de ani au realizat 320.000 de aplicări.

„Vedem tineri care prospectează piața din timp, aplică și se pregătesc pentru interviuri astfel încât, la finalul vacanței, să fie deja aproape de angajare”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales eJobs.

Domeniile cu cea mai mare atracție pentru tineri

  • Retail

  • Call-center / BPO

  • Financiar-bancar

  • Turism

  • IT & Telecom

  • Servicii

➡️ Joburi preponderent entry-level, în special în marile orașe: București, Cluj, Iași, Timișoara, Brașov.

Insight salarial pentru entry-level

Conform Salario, comparatorul salarial eJobs:

  • Media națională: 3.800 lei net.

  • București: 4.200 lei net.

  • Cluj / Timișoara / Iași: 3.900 lei net.

Modalități de lucru preferate

  • 84,2% aplică pentru joburi la birou.

  • 14,7% pentru remote.

  • 1,1% pentru străinătate.

Context: rata șomajului și competiția

  • Rata șomajului pentru tinerii 16–24 ani: 23,5% (Q2 2025).

  • 1 din 4 tineri nu are job în această perioadă.

  • În paralel, peste jumătate din joburile disponibile pe piață sunt destinate segmentului entry-level.

Oportunități pentru angajatori

  • În ultima lună, angajatorii au postat 25.000 de joburi pe eJobs.ro.

  • Peste 15.000 de poziții entry-level.

  • În prezent:

    • 23.000 de joburi pe ejobs.ro.

    • 8.000 de joburi pe iajob.ro, platforma dezvoltată de eJobs, dedicată angajării rapide, fără CV.

🔑 Recomandare pentru angajatori: Având în vedere competiția ridicată și nevoia tinerilor de acces rapid la joburi, comunicarea clară a beneficiilor, oportunităților de dezvoltare și flexibilității în program poate face diferența în atragerea acestui segment.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Știi ce își doresc cu adevărat?

De ce generația Z simte că nu are o relație apropiată cu liderii

Cât de mulțumiți sunt angajatorii de generația Z?

Categorii:
RecrutareSalarii

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*