A.I.
Focus

Pe ultimul loc la capitolul A.I.

Un start întârziat într-o cursă globală

30% dintre joburi ar putea fi preluate de A.I. până în 2035

Cu toate astea:

  • 63,5% dintre angajații români nu sunt îngrijoraţi că A.I.-ul ar putea să-i înlocuiască
  • 60% prevăd, totuși, că va exista o schimbare a tipurilor de locuri de muncă

 

Ce joburi riscă să fie preluate (total sau parțial) de A.I.?

  • CONTABILITATE

  • DATA ENTRY

  • CUSTOMER SERVICE

  • CREARE DE CONȚINUT

  • PRODUCȚIE

  • LIVRARE & CURIERAT

  • SECURITATE

  • CERCETARE

  • ANALIZĂ FINANCIARĂ

Ridesharing-ul fără șoferi, casele de marcat fără casieri și livrările cu drona nu mai sunt subiecte SF, ci realități ai pieței muncii de azi. 

 

✅ Tendința e clară: A.I. devine must have

 

❓ Dar angajații par încă reticenți…

 

România e pe ultimul loc în UE la gradul de utilizare A.I. în companii.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Deloc surprinzător, ținând cont că suntem pe ultimul loc și la skill-uri digitale de bază.

Mai mult:

  • Doar 35% dintre angajaţii companiilor locale folosesc instrumente de inteligență artificială, dar mai degrabă în situații punctuale
  • Aproape 50% nu le folosesc deloc!

Dar nu e vina doar a colegilor. Tot România e pe ultimul loc în Uniunea Europeană la nivelul de intensitate în business. 

 

 

Când 45,6% dintre angajați nu au suficiente cunoștințe digitale, trebuie mai întâi să implementăm soluții de digitalizare a echipelor, ca abia mai apoi să putem vorbi de A.I.

E timpul să-ți creezi un plan și să te împrietenești, alături de echipa ta, cu A.I.-ul.

 

📚 Surse:

  • PwC
  • Eurostat
  • Sondaj eJobs realizat în luna mai 2024, pe un eşantion de 800 de respondenţi care erau angajați în acel moment.
  • Sondaj eJobs realizat în luna septembrie 2024, pe un eşantion de 400 de respondenţi din categoria angajatorilor.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

 

Autonomie sau haos? Care e granița?

Micile obiceiuri răstoarnă marile obiective

4 pași de neratat în performance management

Categorii:
Focus

Brand Manager la eJobs România și expert acreditat în Employer Branding. Cu un background inedit care îmbină Marketingul strategic cu Antropologia (studiată la Central European University), privește piața muncii dincolo de CV-uri și statistici. Este fascinată de culturile organizaționale sănătoase și de felul în care cariera ne modelează identitatea și comunitățile din care facem parte. Misiunea ei este să aducă mai multă claritate și empatie în relația dintre angajați și angajatori.

Leave a Reply

*

*