A.I.
Focus

Pe ultimul loc la capitolul A.I.

Un start întârziat într-o cursă globală

30% dintre joburi ar putea fi preluate de A.I. până în 2035

Cu toate astea:

  • 63,5% dintre angajații români nu sunt îngrijoraţi că A.I.-ul ar putea să-i înlocuiască
  • 60% prevăd, totuși, că va exista o schimbare a tipurilor de locuri de muncă

 

Ce joburi riscă să fie preluate (total sau parțial) de A.I.?

  • CONTABILITATE

  • DATA ENTRY

  • CUSTOMER SERVICE

  • CREARE DE CONȚINUT

  • PRODUCȚIE

  • LIVRARE & CURIERAT

  • SECURITATE

  • CERCETARE

  • ANALIZĂ FINANCIARĂ

Ridesharing-ul fără șoferi, casele de marcat fără casieri și livrările cu drona nu mai sunt subiecte SF, ci realități ai pieței muncii de azi. 

 

✅ Tendința e clară: A.I. devine must have

 

❓ Dar angajații par încă reticenți…

 

România e pe ultimul loc în UE la gradul de utilizare A.I. în companii.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Deloc surprinzător, ținând cont că suntem pe ultimul loc și la skill-uri digitale de bază.

Mai mult:

  • Doar 35% dintre angajaţii companiilor locale folosesc instrumente de inteligență artificială, dar mai degrabă în situații punctuale
  • Aproape 50% nu le folosesc deloc!

Dar nu e vina doar a colegilor. Tot România e pe ultimul loc în Uniunea Europeană la nivelul de intensitate în business. 

 

 

Când 45,6% dintre angajați nu au suficiente cunoștințe digitale, trebuie mai întâi să implementăm soluții de digitalizare a echipelor, ca abia mai apoi să putem vorbi de A.I.

E timpul să-ți creezi un plan și să te împrietenești, alături de echipa ta, cu A.I.-ul.

 

📚 Surse:

  • PwC
  • Eurostat
  • Sondaj eJobs realizat în luna mai 2024, pe un eşantion de 800 de respondenţi care erau angajați în acel moment.
  • Sondaj eJobs realizat în luna septembrie 2024, pe un eşantion de 400 de respondenţi din categoria angajatorilor.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

 

Autonomie sau haos? Care e granița?

Micile obiceiuri răstoarnă marile obiective

4 pași de neratat în performance management

Categorii:
Focus

Lucrează de 10 ani în Marketing & Advertising, orientându-se mai degrabă pe ceea ce poate face acest domeniu pentru Industria de Recrutare. După ce a finalizat un masterat în Antropologie la Central European University, a realizat că e fascinată de felul în care se creează adevărate comunități în interiorul companiilor. De aici a pornit pasiunea pentru People Management & Company Culture, o pasiune pe care a transformat-o în job în cadrul echipei eJobs România, devenind chiar Specialist acreditat în Brandingul de Angajator în 2019, după ce a absolvit Academia de Employer Branding al Universum Global.

Leave a Reply

*

*