beneficiile medicale
Beneficii

[Wellbeing@Work] De ce să îți încurajezi oamenii să folosească beneficiile medicale

Scurt ghid pentru profesioniștii din HR

Beneficiile medicale oferite de companii pot avea un impact semnificativ asupra bunăstării angajaților și, implicit, asupra productivității și retenției acestora. Cu toate acestea, mulți angajați nu profită cu adevărat de pe urma lor și apelează la abonamentele medicale doar în situația în care apare o problemă de sănătate.

Încurajarea oamenilor din echipă înspre folosirea acestor beneficii poate avea un impact pozitiv nu doar la nivel individual, ci și la nivelul firmei. În acest scop, specialiștii în resurse umane și liderii joacă un rol esențial în educarea și motivarea angajaților. Acest articol punctează de ce este important să-ți încurajezi angajații să utilizeze abonamentele medicale și, totodată, explorează strategii eficiente prin care liderii îi pot motiva să acorde mai multă atenție sănătății lor.

 

Cu ce plusuri vine folosirea beneficiilor medicale

Sănătatea angajaților este un factor principal în determinarea performanței organizaționale, iar preocuparea pentru aceasta este esențială. Potrivit unor studii, costurile generate de o sănătate precară a angajaților se pot ridica la sume foarte ridicate – în cazul unor companii mari, cu peste 3.000 sau 7.000 de angajați, la o medie de aproape 6,5 zile de concediu, pierderile pot ajunge până la 20, respectiv, 61 milioane de lei.

Abonamentele medicale sunt un instrument util prin care companiile asigură echipelor lor acces la îngrijire de calitate, permițându-le să-și monitorizeze starea de sănătate în mod regulat. Acestea constituie un semn că organizația pune accentul pe starea de bine a oamenilor și reprezintă un factor important în atragerea și reținerea talentelor. Conform unui sondaj efectuat de Clutch în 2018, 55% dintre angajații care au primit beneficii extrasalariale au spus că abonamentele medicale sunt cele mai importante dintre ele și în strânsă legătură cu satisfacția la locul de muncă. Mai mult, studiul MetLife Employee Benefit Trends, realizat în 2022, arată că angajații sănătoși sunt cu 51% mai tentați să rămână în companie pentru încă un an.

Acordarea beneficiilor medicale este doar un prim pas făcut de companie, care, în mod firesc, trebuie continuat cu promovarea unei abordări proactive și a unui comportament responsabil când vine vorba de sănătate. Încurajând angajații să efectueze controale preventive și să trateze afecțiunile în stadii incipiente, poți preveni absențele prelungite cauzate de probleme de sănătate neglijate și, în acest fel, te poți asigura că fluxul obișnuit de lucru și mai departe cheltuielile companiei nu sunt afectate. Angajații sănătoși sunt mai concentrați, își pot efectua task-urile la timp și, în plus, sunt mai creativi și pot veni cu idei și soluții eficiente, chiar și în situațiile mai dificile.

De aceea, la fel de important ca acordarea beneficiilor medicale este și folosirea acestora în mod activ de către angajați, liderii de HR & managerii având un rol definitoriu în această direcție.

 

Cum îți construiești strategia pentru promovarea beneficiilor medicale

De multe ori, din lipsă de timp sau preocupare, mulți dintre angajați amână analizele anuale sau vizitele la medic pentru controalele de rutină, chiar dacă aceste servicii sunt deja acoperite de abonament. Tocmai de aceea, ți-am pregătit un mic ghid, cu tehnici prin care îi poți încuraja pe oamenii din echipa ta să acceseze beneficiile medicale, evitând astfel o mulțime de probleme care ar putea fi generate din această cauză:

 

Pasul 1: Mizează pe educație și o comunicare transparentă

Asigură o comunicare clară și constantă cu oamenii din echipa ta  legată de beneficiile medicale. Spre exemplu, poți organiza ședințe de informare sau webinarii cu scopul de a explica în detaliu ce servicii acoperă abonamentele și ce proces trebuie urmat pentru accesarea lor. Folosește materiale informative și ușor de parcurs, pentru a face informațiile accesibile tuturor, indiferent de nivelul de înțelegere medicală.

 

MedLife Banner

 

Pasul 2: Promovează prevenția

Reamintește-le coechipierilor că abonamentele medicale sunt un instrument de prevenție, nu de tratament. Poți organiza campanii de conștientizare cu privire la screening-uri regulate, vizite medicale anuale și ateliere despre ce înseamnă un stil de viață sănătos. O abordare proactivă față de sănătate poate reduce absenteismul și poate îmbunătăți calitatea vieții celor din echipa ta.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Pasul 3: Fii tu însuți un exemplu!

Liderii au un impact semnificativ asupra culturii organizaționale. Atunci când ei își fac timp pentru a folosi beneficiile medicale și încurajează acest lucru în mod deschis, angajații sunt mult mai deschiși să le calce pe urme. Afișează comportamentul pe care dorești să îl vezi în echipă și demonstrează că prioritizarea sănătății este esențială!

 

Pasul 4: Obține feedback periodic

Dacă ai încercat diverse strategii și oamenii din echipe tot nu prea folosesc beneficiile medicale, e posibil să nu le oferi pe cele dorite cu adevărat. Nu lăsa investiția să se irosească! Creează sondaje online în care să afli direct de la angajați ce beneficii le plac, ce folosesc concret, ce nu le place și ce și-ar mai dori să aibă. Angajații se vor simți astfel implicați și vor ști că opinia lor contează.

 

Pasul 5: Pariază pe flexibilitate în ceea ce privește programul de lucru

Oferă, pe cât posibil, angajaților flexibilitate la job, pentru a putea accesa când au nevoie serviciile medicale. Posibilitatea de a începe mai devreme sau de-a termina mai târziu îi va ajuta să-și facă cu mai multă ușurință programări la diverși specialiști și poate face o diferență semnificativă.

În concluzie, printr-o comunicare deschisă și un mediu de lucru unde se promovează sănătatea, specialiștii în resurse umane și liderii pot determina oamenii să utilizeze beneficii medicale, ceea ce contribuie semnificativ la sănătatea și succesul angajaților, dar și al companiei, pe termen lung.

 

***

Acest articol este susținut de MedLife, liderul pieței de abonamente medicale, și NN, liderul pieței de asigurări de viață, și face parte dintr-un demers de conștientizare a importanței grijii față de sănătatea angajaților pentru succesul unei companii.

MedLife continuă să sprijine dezvoltarea sănătoasă a business-urilor, fiind primul operator medical privat ce oferă abonamente medicale cu acoperire 360°. Companiile au la dispoziție o soluție integrată pentru protejarea oamenilor din echipă, sub forma unui abonament complet, care poate include servicii medicale de diagnostic și tratament în aproape 700 de unități medicale proprii și partenere, asigurare de sănătate de grup NNCare dezvoltată împreună cu NN Asigurări de Viață, servicii de wellness prin intermediul Sweat Concept și servicii de sănătate orală la DENT ESTET.

 

Ți-a plăcut articolul [Wellbeing@Work] De ce să îți încurajezi oamenii să folosească beneficiile medicale? Citește și:

Ce poți face pentru starea de bine a echipei tale

De ce să determini echipa să meargă în vacanțe

Categorii:
BeneficiiFocus

Managing Editor // Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice București a dat în 2008 de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de conținut. Iubește în special interviurile realizate cu lideri, antreprenori și specialiști în HR care-i oferă o altă perspectivă, una extrem de aplicată, asupra pieții muncii.

Leave a Reply

*

*