microlearning
Focus

Microlearning-ul este o alegere bună pentru procesul de învățare?

Avantaje și dezavantaje

Microlearning, una dintre cele mai populare tendințe din domeniul eLearning, atrage atenția din ce în ce mai mult în ultima perioadă. Cu un simplu google search putem afla o multitudine de informații în legătură cu procesul de învățare: ce înseamnă/ce nu înseamnă, cum se poate implementa, sub ce formă se poate implementa și multe altele.

Ca aspect general, putem spune că aceste mijloace de învățare online de dimensiuni reduse sunt mai ușor de digerat și de amintit. Însă este microlearning-ul într-adevăr o alegere bună pentru procesul fiecăruia de învățare? În cele ce urmează o să trecem printr-o scurtă listă cuprinzând avantajele și dezavantajele acestuia.

 

Care sunt avantajele Microlearning-ului?

Accesibil – permite utilizarea unor instrumente cu care majoritatea persoanelor sunt familiarizate – e-mail, video online, fără a fi nevoie de un software special. Astfel, lecțiile de microlearning sunt ușor de accesat, citit și distribuit, iar telefonul poate fi folosit ca instrument de accesare.

Eficient – modulele sunt mai scurte și mai ușor de actualizat și de împărtășit cursanților oricând și oriunde, ceea ce înseamnă acces la infomație în timp util, dar și posibilitatea de a actualiza și schimba informațiile pe măsură ce lucrurile evoluează.

Suport în timp realMicrolearning-ul este ideal pentru formarea online care se petrece “în timp”, datorită faptului că este ușor de accesat. Mai mult, subiectul este focalizat. Fiecare resursă de microlearning se concentrează pe un anumit subiect, sarcină sau obiectiv de învățare. Nu este timp pentru a acoperi prea multe informații, doar cele esenț În acest sens, materialele de microlearning trebuie să fie user friendly și interactive pentru a menține utilizatorii interesați.

 

Care sunt dezavantajele?

Angajament mai scăzut – Întrucât lecțiile mai mici și mai rapide necesită mai puțină dedicare în comparație cu o sesiune de formare bazată pe un modul mai lung, unii cursanți pot avea un angajament scăzut față de metodă. Foarte mulți dintre utilizatori încep cursuri, dar nu ajung niciodată la final.

Potențial de confuzie – Dacă o organizație utilizează o mare varietate de formate pentru microlearning, unii cursanți ar putea avea probleme în a-și forma o imagine de ansamblu coerentă despre subiectele în cauză.

 1 obiectiv = 1 curs – în timp ce cursanții pot accesa cursul atunci când au nevoie, acesta acoperă doar un proces specific. Este dificil să parcurgi un subiect sau un proces întreg în 10-minute sau mai puțin. Dacă anumite persoane au nevoie de mai multe informații, probabil vor trebui să treacă printr-un program mai cuprinzător sau un plan de formare mai amplu.

În timp ce microlearning-ul are cu siguranță beneficiile sale, nu trebuie să uităm că are și câteva dezavantaje care pot da întregul proces peste cap. Chiar dacă suntem entuziasmați de implementarea acestor mini-lecții la propriul loc de muncă, ar trebui să luăm în considerare și limitele acestora și să încercăm să gândim un plan de învațare mai amplu, în care Elearning-ul  se combină armonios cu formatele de învățare clasice pentru un rezultat de durată.

 

Citește și:

La ce să ne așteptăm când vine vorba de învățare?

Microlearning sau training clasic

Cum putem folosi microlearning-ul la locul de muncă?

Categorii:
Focus

Contributor / / Îmbină preocuparea pentru eficiență, cu experiența de facilitare din programele Azimut Happy Employees pentru a oferi soluții cât mai viabile pentru echipe.

Leave a Reply

*

*