eMag Future 25 Joaca Rasplata Gamification
HR Challenge

După joacă și răsplată

Cum poate joaca la job să dezvăluie noua generație de lideri

După Bootcamp și Arenă, recompensă

După un proces de testare intens, cu task-uri suplimentare față de munca de zi cu zi a fiecărui candidat, trebuie, evident, să le promiți mai mult decât posibilitatea de a deveni directori în câțiva ani. Pentru a motiva talentele tinere ai nevoie și de o recompensă tangibilă, imediată, să simtă că au câștigat ceva acum, nu doar că există posibilitatea de a câștiga ceva pe viitor. Asta presupune o strategie de gamification completă în procesul de engagement și dezvoltare a talentelor. Pentr că nu vorbim de joacă pură, ci mai degrabă de un tip de serious play din care ne dorim să producem rezultate pentru companie, e important să existe motivații constante. Așa se asigură organizația că angajații înscriși în joc vor căuta să performeze în fiecare moment, având un scop clar în minte.

Echipa Future 25 a știut asta de la bun început, așa că i-au dat programului un termen-limită (10 luni) cu o recompensă fixă, chiar dacă dorința finală a proiectului era de a găsi și de a pregăti următorii lideri ai companiei, ceva ce nu se întâmplă de azi pe mâine. Premiul pentru tinerii care aveau să performeze cel mai bine de-a lungul programului a fost o excursie în hub-ul tehnologiei IT, San Francisco.

Ce s-a întâmplat însă în perioada septembrie 2016 – mai 2017, între selecția finaliștilor și plecarea în excursie? În primul rând, The People Department a organizat un Bootcamp la munte de câteva zile. Deoarece programul a fost deschis tuturor celor din companie, inclusiv oamenilor din showroom-urile naționale, depozite și din filialele internaționale, printre câștigători s-au numărat și persoane care nu veneau foarte des la sediul eMAG central. Aveau nevoie de un loc în care să se cunoască și care să îi inițieze în ce avea să urmeze. Având o structură de team building cu jocuri și ateliere, Bootcamp-ul a avut rolul să facă trecerea dintre perioada de testare individuală și cea în care finaliștii aveau să devină o comunitate.

eMag Future 25 Arena

Ulterior a urmat Arena, o serie de proiecte de grup cât se poate de serioase pe care candidații urmau să le dezvolte și să le prezinte în fața board-ului, moment în care programul s-a viralizat complet. Toată lumea voia să afle cine a câștigat concursul, cine urma să plece la San Francisco, iar telefoanele către echipa Future 25 nu se mai terminau. „Ne sunau întruna”, povestește Doru. „Și, la un moment dat, le-am zis că a doua zi vom anunța câștigătorii, doar că, la 9 dimineața în ziua respectivă, noi am urcat un cronometru pe site care avea ca deadline ora 17:00! Aparent nimeni nu a mai lucrat în ziua aia. Toată lumea era cu ochii pe ceas, așteptând rezultatele!”

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

În ciuda transparenței existente pe tot parcursul programului, Doru spune că și-au dorit să existe mici momente de mister. „Așa a fost și după Arenă, când am anunțat cine merge în San Francisco”, completează Maria. „Am pus pe site punctajul, un tabel cu numele fiecăruia și rezultatele. Apoi am lăsat foarte mult spațiu, iar la final, mic de tot, un «P.S. Mergeți toți!»”

 

Viitorul arată bine

După San Francisco, echipa eMAG a realizat că nu poate să încheie programul pur și simplu pentru că, pe lângă recompensa imediată, transformarea tinerelor talente în lideri nu se termină aici. Au decis să mai continue un an cu cei 25 de finaliști, să îi ajute să promoveze și să descopere pozițiile care li se potrivesc, chiar în alte departamente. Acum, după aproape doi ani de la primul Future 25, The People Department e gata să lanseze un nou call-to-action la început de primăvară, în pregătirea căruia își doresc să îi implice cât mai mult pe finaliștii existenți.

E clar că într-un astfel de program cu o miză atât de mare trebuie să investești mult: timp, oameni și resurse financiare. Generațiile tinere de astăzi au mai multe oportunități decât acum 10 ani, iar șansele ca ei să plece în căutarea provocărilor și promisiunilor în altă parte sunt foarte mari. Partea bună a lucrurilor e că tinerii sunt dornici să învețe și să-și demonstreze cunoștințele. Trebuie doar să le vorbești pe limba lor și să le arăți că îți pasă, iar ei la rândul lor îți vor demonstra că inclusiv o mașină a timpului sunt dispuși să construiască pentru tine și companie.

Categorii:
HR ChallengeTeam building

Lucrează de 10 ani în Marketing & Advertising, orientându-se mai degrabă pe ceea ce poate face acest domeniu pentru Industria de Recrutare. După ce a finalizat un masterat în Antropologie la Central European University, a realizat că e fascinată de felul în care se creează adevărate comunități în interiorul companiilor. De aici a pornit pasiunea pentru People Management & Company Culture, o pasiune pe care a transformat-o în job în cadrul echipei eJobs România, devenind chiar Specialist acreditat în Brandingul de Angajator în 2019, după ce a absolvit Academia de Employer Branding al Universum Global.
One Comment
  • Cum obții primul job dacă n-ai experiență – eJobs Blog
    16 March 2018 at 12:59 pm
    Leave a Reply

    […] stat de vorbă cu Delia Sofonea, People Director la eMAG, unul dintre cei mai apreciați angajatori, pentru a afla ce așteptări au de la tine în momentul […]

  • Leave a Reply

    *

    *