brandul de angajator
HR Challenge

Cum îți aduci brandul de angajator la următorul nivel?

Make it count

Când lucrezi într-o multinațională, identitatea companiei poate fi un portret greu de conturat. Pe de o parte ai identitatea globală a organizației, bine definită de obicei de o misiune, o viziune și valori coerente cu acestea, iar pe cealaltă parte ai identitatea locală, care se construiește odată cu implicarea fiecărui angajat. De cele mai multe ori e dificil să găsești un echilibru între cele două pentru că uneori se află la poli opuși, dar sunt exemple care ne demonstrează că poți să le armonizezi chiar și în trei zile printr-un eveniment cu impact.

Conform unui sondaj eJobs realizat în aprilie 2018, 64% dintre respondenți au declarat că reputația unei companii este unul dintre cei mai importanți factori care contribuie la decizia acestora de a-și depune CV-ul în cadrul organizației respective. Dacă salariul, programul de lucru și beneficiile au fost până acum criteriile cu cea mai mare greutate asupra acestei decizii, în prezent brandul de angajator câștigă din ce în ce mai multă vizibilitate în ochii angajaților. Și e normal să se întâmple asta odată cu maturizarea generației Millennials, prima generație care a transformat căutarea vocației într-o misiune globală și care acum se află la cârmele multor corporații. Iar dacă milenialii au intrat pe piața muncii cu această dorință pe care au avut răbdare să o materializeze încet-încet pe parcursul traseului profesional, acum Generația Z își începe cariera nu cu visuri, ci direct cu așteptări. Iar noi, ca specialiști în resurse umane, trebuie să le arătăm că suntem aici pentru ei, că le înțelegem dorințele și că uneori munca nu înseamnă doar muncă, în special în această eră în care echilibrul dintre job și viață personală devine din ce în ce mai greu de menținut.

Desigur, nu e o misiune ușoară să găsești și loc de joacă într-un job de zi cu zi. Multe companii încearcă, mizând pe tot felul de beneficii in-house, săli de sport, de lectură, de joacă, chiar și de somn, dar în momentul în care aceste beneficii devin standard (și ne apropiem rapid de acel punct), trebuie să găsim noi metode prin care să impresionăm angajații, atât pe cei actuali, cât și pe cei pe care dorim să îi atragem. Partea bună a lucrurilor e că nu trebuie neapărat să-i surprinzi 365 de zile pe an. Uneori sunt de ajuns doar trei zile, singurul lucru e că trebuie să le faci cu adevărat memorabile ca să conteze pentru tot anul. Ce înseamnă memorabil? Poate următorul exemplu te va inspira.

 

Welcome to Eilat!

La începutul anului, Playtika, cel mai mare dezvoltator de jocuri tip social casino din lume, a pus la cale un eveniment de basm pentru toată echipa sa din Europa: trei zile magice de teambuilding, cu petreceri la piscină, concerte-surpriză și gheparzi albi (elementul principal al logo-ului Playtika) imprimați pe tot ce se poate. Echipele din România, Ucraina, Belarus și Israel și-au dat întâlnire în Eilat, o stațiune elegantă la malul Mării Roșii, rezervată aproape în totalitate pentru evenimentul companiei, iar cei din Vest au mers în teambuilding în Cancun, Mexic.

„Chiar și așa, am fost în jur de 1.500 de oameni în Israel”, povestește Aurora Mateiuc, HR & Recruiting Manager la Playtika România.

„Am avut șapte hoteluri de cinci stele, dacă nu mă înșel, unsprezece avioane, iar toată stațiunea a fost, practic, a noastră. A fost un efort logistic imens. Au mers absolut toți angajații, n-am avut niciun criteriu de performanță sau de senioritate. Chiar și cei nou angajați au venit cu noi – dacă au avut pașapoarte.”

Organizarea oficială a teambuilding-ului a început cu șase luni înainte de marele eveniment, iar pentru mult timp a rămas un mare secret. Plecarea a avut loc în martie, iar prin noiembrie Playtika a lansat campania de teasing, ca să facă buzz înainte. Cumva, fără să divulge prea mult din ceea ce urma să aibă loc, compania trebuia să-și convingă angajații să-și facă pașapoarte și preferabil nu temporare, din cauza nivelului de securitate ridicat din Israel. Cu aproape 200 de angajați în România, misiunea echipelor de project management și administrativ nu a fost una ușoară.

„A fost un efort fantastic chiar și să-i punem pe camere. Am făcut o aplicație doar pentru asta. Am avut și un Project Manager alocat doar pentru acest mega-eveniment, pe lângă echipa internațională de organizare de evenimente. Împreună au vizitat toate țările implicate.”

Probabil că singurul lucru pe care nu l-a branduit Playtika în Eilat a fost numele stațiunii pentru că, în rest, totul a purtat numele companiei: de la reclame stradale cu mesaje de bun venit direcționate către echipă până la literele plutitoare din piscinele stațiunii. Oriunde te uitai vedeai Playtika, dar în loc să-ți amintească de job și de acea identitate organizațională globală pe care de multe ori ți-e greu să o interiorizezi, se întâmpla opusul. Angajații au început să coreleze distracția și sentimentul de incluziune cu numele companiei.

brandul de angajator

Stațiunea Eilat, Israel, branduită cu ocazia teambuilding-ului internațional

„Mă așteptam să fie ușor de observat separarea puterilor în stat, dar am fost plăcut surprins să văd că nu contează statutul indivizilor în companie”, recunoaște Leonard Cojocaru, Customer Support Specialist la Playtika. „De la cei mici până la cei mari, ne-am amestecat în mulțime și ne-am simțit cât mai natural posibil.”

 

Work hard, play hard

Playtika e o companie care s-a lansat în 2010 cu șase oameni, iar în opt ani a ajuns la monolitul de acum. E o companie tânără, mândră de ce a reușit să construiască, iar asta e una dintre imaginile pe care își dorește să o imprime asupra angajaților săi. Iar dacă teambuilding-ul internațional în Eilat nu a fost suficient de unul singur, ce i-ai mai putea adăuga? Două lucruri: o proiecție de video mapping cu logo-ul companiei cât un munte pe trei munți și un concert-surpriză Scorpions, doar pentru echipa Playtika.

„Oamenii nu știau de Scorpions”, povestește Aurora. „Au aflat cu două zile înainte. Am avut campanie de teasing inițial și i-am provocat să ghicească artiști care încep cu litera S. De la Snoop Dog la Shaggy, au venit toate variantele de răspuns posibile.”

brandul de angajator

Surprizele au culminat cu show-ul impresionant de artificii și concertul Scorpions

De la tot acest teasing și interacțiunea pe care au obținut-o din partea echipei ne dăm seama că un teambuilding, chiar și de trei zile, poate reverbera mult timp în companie.

„A apărut sentimentul acela de mândrie, pentru noi toți. L-am simțit și eu”, recunoaște Aurora. „I am proud we were there! This is who we are! A crescut partea asta de comunitate și nu doar în timpul team-building-ului, ci și înainte, și după. Am comunicat intern mult despre eveniment și continuăm să o facem. Echipa încă vorbește despre asta, distribuie poze și video-uri și lasă comentarii haioase.”

 

All inclusive

Desigur, există și părți organizatorice mai dificile, de la asigurări medicale până la stabilirea responsabililor pentru munca de zi cu zi, pentru că da, munca trebuia făcută, indiferent de ocazie, în special pentru că echipa din România e 80% Customer Support. Cu toate astea, când le plănuiești bine pe toate, din timp și fără teamă de a trece peste buget, n-ai cum să nu găsești o soluție pentru orice potențială problemă, astfel încât fiecare angajat să se simtă respectat și validat.

„Faptul că Playtika oferă importanță tuturor angajaților, indiferent de naționalitate sau postul ocupat mi-a fundamentat mai mult aprecierea pe care o am despre companie”, recunoaște Bianca Ivanov, Customer Support Team Leader la Playtika.

Până la urmă despre asta e vorba. Nu e doar despre branding pe munți, Scorpions și unsprezece avioane, ci despre amprenta pe care o lași asupra angajaților tăi. Pe când unele companii încearcă să creeze un echilibru între job și viața personală într-un regim de 365 de zile, evenimentul Playtika ne demonstrează că se poate și invers, mizând pe trei zile magice. Nu e mai ieftin și nici mai rapid, ținând cont de efortul organizatoric, dar clar lasă un impact mai mare și îți creează ambasadori de brand pe viață. Chiar dacă oamenii aceia îți pleacă la un moment dat, experiența pe care le-ai oferit-o e de neuitat. Vor purta în continuare la plajă prosopul și șapca branduite și le vor spune tuturor de unde le au pentru că o să fie o poveste bună de spus, iar asta trebuie să facă o companie astăzi: să creeze povești de neuitat pe care să le-ncredințeze angajaților, care le vor da mai departe.

Categorii:
HR Challenge

Și-a conturat abilitățile de copywriter de-a lungul anilor în advertising, iar recent s-a avântat în freelancing. Îi place să descopere locuri noi și să ia pulsul orașului, întorcându-se mereu la scris. Se implică oricând trup și suflet în proiecte ce au în centru creativitatea.

Leave a Reply

*

*