generatia Z We Are HR
Focus

Cine sunt tinerii din generația Z

și ce vor ei de la angajatori

Tinerii din generația Z vor să se bucure de timpul petrecut la muncă, oricum ar arăta munca asta. N-au chef de relații de putere, de conflicte și de bătut cu pumnul în piept. Vor să aibă o viață frumoasă și la birou, și acasă. Și, până la urmă, nu e deloc deplasat ce-și doresc.

 

Profesioniștii față în față cu generația Z

Un lucru e clar: CV-urile de altădată și interviurile de angajare față-n față devin încet, dar sigur de domeniul trecutului. Ce le rămâne deci profesioniștilor din HR de făcut? După ce criterii îi vor evalua ei pe viitorii an gajați? Sunt companiile suficient de convingătoare să-i atragă pe acești tineri? Asta dacă au de unde să-i aleagă fiindcă tot mai mulți preferă să stea pe bară până găsesc jobul perfect pentru ei.

Până unde sunt dispuse companiile să facă compromisuri astfel încât să-i aibă de partea lor pe tinerii care știu meserie, dar care reușesc în egală măsură să înțeleagă că angajatorii, deși pricep nevoia de libertate și flexibilitate, cred totuși și-n rigoare, disciplină și un set de reguli în lipsa cărora munca-n echipă și comunicarea ar fi deficitare?

„Pentru recrutori și angajatori, interacțiunea cu tinerii din generația Z va reprezenta o adevărată provocare, deoarece generația Z utilizează la maximum social media. Așadar, va trebui ca recrutorii să cunoască în detaliu toate rețelele de comunicare și să fie pregătiți să învețe să le folosească pe cele nou apărute, deci să fie transparenți și onești pentru că tinerii din generația Z sunt sceptici și mai puțini receptivi la campaniile de marketing.

De asemenea, flexibilitatea programului de muncă e importantă pentru această generație. Fiind foarte activi, ei pot lucra de oriunde, și de acasă, și din parc, metrou sau chiar noaptea. O astfel de generație într-o companie, alături de generația Y, aduce o perspectivă mai apropiată de realitate, datorită conexiunii pe care o are cu noile tehnologii”, explică Andra Armean Dinescu, HR Recruiter la SMART HR.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Generația Z Remote

Cu toate că, uneori, tinerii din generația Z cred că angajatorii nu le înțeleg nevoile și obiceiurile, profesioniștii din HR sunt la curent cu preferințele lor și încearcă, pe cât posibil, să le satisfacă. Atitudinea proactivă și îndrăzneala tinerilor care se pregătesc să intre pe piața muncii sunt calități pe care le caută mulți recruitori, căci admiră independența și siguranța de sine a generației Z. În plus, oamenii de HR recunosc că, adesea, tinerii care nu vor să facă anumite joburi sau nu par interesați de ele au această reacție nu din lene sau neimplicare, ci pentru că, pur și simplu, piața actuală a muncii nu îi satisface. Cu toate astea, unii recruitori cred că generația Z nu prea știe să facă, uneori, compromisuri și că dacă ceva nu o satisface imediat sau îi creează o stare temporară de disconfort, renunță ușor la ceea ce face.

„Tinerii aceștia ar avea nevoie de mai multă seriozitate, de o oarecare ancorare în realitate și mai ales de o asumare a responsabilității. Însă sunt tineri care pot fi formați foarte ușor și de la care poți obține rezultate excepționale, dacă au un mentor bun în etapa inițială. Generația Z are un potențial fantastic și se pot crea proiecte mărețe atâta timp cât se găsește o potrivire între specificul candidatului din generația asta și specificul postului, deseori personalizat pentru a-l transforma într-un job atractiv”, spune Cătălina Surugiu, Specialist HR la Tess Industrie, companie specializată pe producția de componente pentru industria auto.

Originalitatea, creativitatea, adaptabilitatea și viteza cu care învață par, pentru recruitori, abilități importante pe care nu le trec cu vederea și pe care le apreciază la tinerii din generația Z, care, la prima vedere uneori de neînțeles, e, de fapt, plină de energie și gata să ajungă la locul potrivit ca să arate ce poate. Vorbim deci despre niște tineri care nu mai acceptă să fie simple rotițe în sistem, ci care vor să fie auziți, băgați în seamă, lăsați să aibă idei și să contribuie la bunul mers al unui business. Tinerii din generația Z nu mai cred în ierarhii și șefi care dau cu pumnul în masă, ci în șanse egale și cooperare, un fel de „dacă sunt bun în treaba asta, lasă-mă să mă fac auzit”. Cu o personalitate încă în formare, dar puternică, generația Z ia rapid decizii care îi aduc satisfacție: dacă se simte desconsiderată, își ia jucăriile și pleacă fără să se uite în urmă. În plus, poate că nici companiile nu și-au pus la cale un plan de bătaie suficient de bun ca să atragă această forță de muncă și să le dea tinerilor tot ce-și doresc, în limite rezonabile.

 

Comunicarea, cheia succesului

Oricare ar fi dorințele tinerilor și ale angajatorilor, un lucru e cert: dialogul real, în care interlocutorii se ascultă, va face ca relația dintre oameni care, aparent, vin de pe planete diferite, să fie de succes. Dar și adaptarea în timp real într-o lume pe repede-înainte, în care nu doar tehnologia și nevoile se schimbă, ci și oamenii, își va spune cuvântul. Astfel, flexibilitatea, deschiderea, cunoașterea, empatia și conectarea cu celălalt sunt pentru profesioniștii din HR punctele forte cu ajutorul cărora vor putea să facă față provocărilor și să-i găsească pe oamenii potriviți la locul potrivit.

Categorii:
Focus

Storyteller // A decis că scrisul e pasiunea ei acum mai bine de zece ani, iar astăzi pune pe hârtie povești cu și despre oameni. Pe parcursul carierei și-a lăsat amprenta pe mai multe publicații, iar astăzi deapănă povești pe andreeavasile.ro.

Leave a Reply

*

*