social media talentele WeAreHR
PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇
Focus

Atenție! Talentele sunt mai aproape decât crezi!

Unde? La un click distanță.

Mihaela Ghica are 26 de ani și-și amintește prima ei experiență profesională și cum anume, din cauza unei gafe pe care a făcut-o în social media, și-a pierdut locul de muncă.

„Lucram ca junior într-o agenţie de PR și aveam un client cu care nu prea mă înţelegeam la nivel personal. Într-o zi, în timp ce vorbeam despre acest client în privat cu o prietenă, și-l făceam cu ou și cu oţet, n-am fost atentă și am postat mesajul ca status pe Facebook. Până când cineva mi-a atras atenţia trecuseră vreo trei ore, timp suficient ca șefii mei să vadă ce făcusem.”

„Din păcate, văzuse și clientul respectiv și s-a pornit o tornadă. Am plătit pentru ea cu vârf și îndesat, m-au dat afară. Chiar dacă au înţeles că a fost vorba de o eroare, azi chestiile astea se plătesc. Acum mă uit de zece ori înainte să dau enter, să fi u sigură că ce am scris se duce unde trebuie”, povestește Mihaela.

 

Platformele online de recrutare, mica publicitate de altădată

Cu toate că unele ziare au azi, în continuare, pagini dedicate micii publicităţi, cu anunţuri de tot felul, tot mai puţine afaceri și companii își mai caută forţă de muncă astfel. Practica asta s-a transformat și azi există platforme dedicate de recrutare a viitorilor angajaţi. Pentru recrutori, aceste platforme sunt de multe ori soluţia ideală, pentru că sunt ușor de folosit și pentru că pot să afle destul de multe lucruri despre candidați până să invite talentele la un interviu, deci îi găsește potriviți pentru acest prim pas spre angajare. De la platforme ca eJobs până la cele ca LinkedIn, cu o componentă de interactivitate mai pregnantă, cu ajutorul social media recrutorii au angajatul ideal la numai un click distanţă.

„Anunţurile standard se transformă ușor-ușor în anunţuri specifice, îndreptate către cei care au confirmat un interes pe o arie de activitate. Social media permite atât angajaţilor, cât și angajatorilor o expunere foarte mare. Rămâne să fim atenţi, vigilenţi ce și cum postăm, ce și cum analizăm. Și să fi mai conștienţi că fiecare click lasă o urmă, o amprentă.”

„Dacă ne dorim aplicanţi serioși, cu temele făcute și cu un discurs sintetic, rămâne ca și noi să îi abordăm în aceeași notă. Ne dezvoltăm împreună, ne educăm unii pe alţii. Îmi place mie să zic uneori: Ne merităm unii pe alţii”, spune Corina Demeter, Manager Recrutare la Agricover.

Chiar dacă anunţurile de recrutare sunt la vedere, pentru toată lumea, uneori discuţiile se poartă departe de ochii lumii, iar recomandările de joburi sau oameni potriviţi pentru un anumit loc de muncă se fac și prin intermediul discuţiilor private, în căsuţele de Messenger sau pe WhatsApp. Fie că angajatorul vorbește direct cu persoana interesată de un anumit job, fie că i se fac recomandări de oameni pe care să-i aibă în vedere, când vine vorba de social media, lucrurile pot funcţiona într-o mulţime de feluri, fără să existe vreo reţetă în acest sens.

Vlad Tăușance e consultant în strategie și trainer și spune că, de exemplu, căsuţa de mesaje de pe Facebook este locul în care se desfășoară, informal, piaţa muncii.

„Mi-au ieșit câteva proiecte de recrutare pe viteză și am intermediat zeci de colaborări pe proiecte punctuale. Pot să găsesc, în câteva minute, freelanceri buni pe foto, video, scris, training sau organizare de evenimente. Însă mi-a fost tare greu să ajut companii care recrutau pentru poziţii full time, cu cerinţe specifi ce și pachet de beneficii ca la carte.

„La fel de greu, spre imposibil, mi-a fost să găsesc seniori în social media, o nișă de piaţă în care oferta este mult sub cerere. Pe de altă parte, niște părinţi îmi povesteau recent cum fiica lor, admisă la un interviu pentru o universitate din Ivy League, și-a făcut curăţenie în profi lul de Facebook de teama curiozităţii comisiei. Practic, își rescria sau ștergea trecutul pentru a corespunde unui profil”, explică Vlad.

Platformele online pe care sunt talentele azi au înlocuit CV-ul de altădată. Dacă cel din urmă era citit doar de angajator și rămânea în cele din urmă uitat într-un sertar dintr-un birou, cum se prezintă azi un posibil angajat pe internet este o alegere care nu rămâne fără consecinţe, căci în funcţie de ceea ce omul publică acolo, poate fi interesant pentru un angajator sau, dimpotrivă, trecut cu vederea.

Chiar dacă internetul îi ajută pe recrutori să-i găsească pe oamenii potriviţi în funcţie de profilele lor online, unii dintre ei ţin încă la educaţia formală și la valorile universale. „Chiar dacă trăim într-un mediu din ce în ce mai dinamic și mai tehnologizat, personal am o viziune mai clasică: oamenii talentaţi pot fi găsiţi și trebuie găsiţi ca urmare a adevăratului lor potenţial provenit dintr-o educaţie serioasă și din onestitate, nu din aplicaţii, de multe ori destul de superficiale, care urmează un trend impus de viteză și de necesităţi”, concluzionează Mihai Șerban, HR Specialist la Salad Box.

Categorii:
Focus

Storyteller // A decis că scrisul e pasiunea ei acum mai bine de zece ani, iar astăzi pune pe hârtie povești cu și despre oameni. Pe parcursul carierei și-a lăsat amprenta pe mai multe publicații, iar astăzi deapănă povești pe andreeavasile.ro.

Leave a Reply

*

*