15 lecții de leadership și nu numai pentru o viață mai bună împreună
Agenda

15 lecții de leadership și nu numai pentru o viață mai bună împreună

Cum dezvolți conexiuni mai profunde cu ceilalți

Succesul poate avea diferite valențe în funcție de domeniul în care activează o companie. Însă pașii pentru atingerea și menținerea lui sunt comuni în cazul multor business-uri. O reputație excelentă în branșă se construiește cu o echipă unită, cu lideri empatici și autentici și o cultură organizațională sănătoasă. Pentru a intra în mai multe detalii pe acest subiect am invitat-o pe Alina Sebe, Director de Resurse Umane la UNIQA Asigurări, să puncteze lecțiile care chiar fac diferența. Iar momentul este unul aniversar, deoarece UNIQA sărbătorește anul acesta 15 ani de activitate în România bazându-se pe o experiență de peste 200 de ani la nivel internațional.

 

Alina Sebe_Director Resurse Umane_UNIQA Asigurari (1)

Alina Sebe, Director de Resurse Umane la UNIQA Asigurări

 

5 lecții despre echipă

Orice echipă are nevoie atât de stabilitate, cât și de creștere ca să funcționeze corect. Important este să ne îndreptăm atenția către perspective, în loc să rămânem blocați în trecut sau să ne concentrăm asupra greșelilor făcute. Un lider oferă oamenilor din echipă oportunități să își folosească abilitățile, dar și traiectorii de creștere, motivându-i să atingă succesul.

Ascultă. Liderii au rolul să creeze un mediu în care ideile pot fi exprimate în siguranță și să ofere celor mai puțin vocali posibilitatea să își facă cunoscute ideile și punctele de vedere. Este esențial să încurajezi incluziunea și să oferi încrederea că fiecare voce este auzită în procesul decizional.

Ia deciziile împreună cu echipa, rolul liderului fiind de a stabili un proces clar și a încuraja oamenii să participe activ la hotărâri. Asumarea responsabilității la nivel de echipă presupune să accepți consecințele, fie ele bune sau nu, pentru deciziile și acțiunile comune, astfel încât învățarea și dezvoltarea să devină un proces continuu.

Sărbătorește succesul împreună cu echipa. Am învățat, de-a lungul anilor, că un succes important obținut în echipă este ceva ce trebuie prețuit și marcat atunci când se întâmplă.

Ia-ți un moment și spune „mulțumesc”. La UNIQA, prin inițiative precum „Arată-ți aprecierea față de colegi. Spune mulțumesc!”, oferim ocazia să transmitem membrilor echipei sau altor colegi din companie că suntem recunoscători, că îi apreciem și că le mulțumim.

 

5 lecții despre leadership 

Fii uman și empatic. Empatia, generozitatea și înțelegerea nu implică compromiterea standardelor sau a responsabilității, ci, mai degrabă, presupun crearea unor conexiuni puternice și autentice cu echipa ta.

Cultivă conștientizarea de sine. Această autoreflecție te poate ajuta să înțelegi impactul pe care îl ai asupra colegilor și cum poți, prin acțiunile și deciziile pe care le iei, să îmbunătățești relațiile de muncă și dinamica echipei.

Evită managementul prin absență și micromanagementul. Rolul liderului este de a fi partener, de a sprijini echipa, oferindu-i resursele necesare, îndrumare și încurajare.

Deciziile pe care le luăm și acțiunile pe care facem în fiecare zi, chiar dacă par neînsemnate în acel moment, pot duce la schimbări majore în viitor. Progresul nu apare deodată, acesta necesită microschimbări. Am învățat că micile ajustări pe care le facem acum pot aduce beneficii semnificative și rezultate pozitive în viitor.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Este ok să arăți vulnerabilitate. Și liderii se pot simți frustrați, iritați sau chiar furioși în anumite momente, iar acest lucru este perfect normal, chiar și atunci când emoțiile par iraționale. Este important să le recunoaștem și să le validăm. Învățând să exprimăm aceste emoții într-un spațiu sigur, putem să dezvoltăm conexiuni mai profunde cu ceilalți, să ne simțim înțeleși și acceptați în relațiile noastre interpersonale.

 

5 lecții despre cultura organizațională 

În calitate de lider, ai un rol central în modelarea experienței angajatului. Feedback-ul angajaților este esențial și reprezintă o oportunitate valoroasă de a îmbunătăți aspecte-cheie ale mediului de lucru. La UNIQA, programul „Voice of Employees” ne ajută să identificăm punctele forte pe care le putem consolida, mai departe, dar și zonele în care putem face ajustări, pentru a oferi oamenilor noștri cele mai bune experiențe.

Susține implicarea în comunitate. Suntem încrezători că îi inspirăm și pe cei din jurul nostru, iar prin echipa de leadership UNIQA ne asigurăm că toți angajații înțeleg misiunea companiei de a contribui la o viață mai bună împreună.

Cultivă transparența și încrederea. Admiterea greșelilor, scuzele și remedierea situațiilor nepotrivite sunt parte din mediul nostru de lucru. Atunci când mediul este sigur, membrii echipei vorbesc deschis și se implică in discuții constructive.

Promovează diversitatea și incluziunea, în mod continuu. Încă de la bun început, am avut un angajament clar, susținut puternic de membrii directoratului și manageri, pentru a implementa inițiative care susțin diversitatea și incluziunea în cadrul UNIQA. Și, pentru că liderii cresc alți lideri, investim în formarea lor, integrând consecvent aspecte ce țin de diversitate și incluziune în procesele și programele de dezvoltare. Ei sunt cei care dau tonul, influențând atât prin acțiuni proactive, cât și prin decizia de a rămâne pasivi în anumite situații.

Prioritizează sănătatea și bunăstarea echipei. Prin programul „UNIQA Stay Well”, ne implicăm continuu pentru a crea un mediu de lucru motivant, cu experiențe memorabile, ce susțin starea de bine și contribuie la o viață mai bună în echipă.

 

Ți-a plăcut acest articol? Citește și: 

Egoul de fier din mănușa de catifea

5 capcane care-ți limitează dezvoltarea profesională și cum le depășești

Ce șanse ai să atragi lucrători străini în echipa ta

 

Categorii:
AgendaIdei

Managing Editor // Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice București a dat în 2008 de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de conținut. Iubește în special interviurile realizate cu lideri, antreprenori și specialiști în HR care-i oferă o altă perspectivă, una extrem de aplicată, asupra pieții muncii.

Leave a Reply

*

*