design sprint
Focus

Design Sprint sau cum să scapi de o problemă în 5 zile

Află cum să testezi tehnica în echipa ta

Sună a știre dintr-un tabloid, dar te asigurăm că tehnica Design Sprint n-are nicio legătură cu soluţiile-minune care te ajută să scapi de kilogramele în plus în câteva zile. E, în schimb, o modalitate grozavă de a mapa nu doar cea mai bună soluţie pentru o problemă, ci și de a o avea gata de implementat într-o săptămână.

 

Tehnica urmează câteva reguli importante:

1. Selectează membrii echipei care trebuie să rezolve problema și să implementeze soluţia.

2. Taie-le orice altă sarcină din calendar și convoacă-i împreună în fiecare zi, pentru 5 zile.

3. Asigură-te că în echipă ai o persoană care poate lua decizii (design sprint nu e doar un exerciţiu; scopul e să ai o soluţie realistă la final), un coordonator (care să ţină cont de obiectivele fiecărei zile de lucru), cât și oameni din alte departamente care trebuie să lucreze cu soluţia respectivă (Marketing, Financiar, Development, Design etc.).

4. Concentraţi-vă pentru următoarele 5 zile pe soluţionarea problemei.

 

Design Sprint-ul urmează și un program clar de lucru:

ZIUA 1 — Mapați problema și stabiliți obiectivele. Puteți folosi metodele de analiză scrisă descrise aici.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

ZIUA 2 — Schițați soluții. Aici vor fi foarte utile tehnicile de brainstorming descrise într-un articol anterior.

ZIUA 3 — Luați o decizie. Alegeți una dintre soluțiile propuse sau combinați mai multe și rafinați-le.

ZIUA 4 — Dezvoltați un prototip. Implementați soluția aleasă pe repede-înainte cu scopul de a o testa.

ZIUA 5 — Testați prototipul. Ce părere au candidații? Angajații? Top managementul? Răspunsurile la aceste întrebări vă vor ajuta să rafinați soluția pentru a o implementa în forma sa finală.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

„Aștept soluții, nu probleme” – o abordare între alb și negru

Cum să dai și veștile mai puțin bune

Categorii:
Focus

Brand Manager la eJobs România și expert acreditat în Employer Branding. Cu un background inedit care îmbină Marketingul strategic cu Antropologia (studiată la Central European University), privește piața muncii dincolo de CV-uri și statistici. Este fascinată de culturile organizaționale sănătoase și de felul în care cariera ne modelează identitatea și comunitățile din care facem parte. Misiunea ei este să aducă mai multă claritate și empatie în relația dintre angajați și angajatori.

Leave a Reply

*

*