e-commerce
Update

Cu ce se confruntă angajatorii din piața de e-commerce?

Despre candidați și așteptările lor

Deficitul de candidați despre care se tot vorbește în piața muncii s-a extins și către companiile care activează în e-commerce. Și cu toate că evoluția comerțului online românesc se află pe o pantă ascendentă, angajatorii găsesc cu greu oameni cu experiența și abilitățile potrivite pentru pozițiile scoase la bătaie.

Pentru a afla mai multe despre ce întâmpină companiile din e-commerce-ul românesc atunci când vor să recruteze, am stat de vorbă cu Doina Vîlceanu, Business Development Manager în cadrul companiei locale specializate în dezvoltarea de soluții software pentru industria de comerț electronic, ContentSpeed.

„În acest moment, specialiștii sunt la mare căutare, iar cererea fiind foarte mare, uneori așteptările salariale ale candidaților depășesc posibilitățile reale ale companiilor”, spune Doina Vîlceanu despre candidații care aplică pentru pozițiile deschise de compania pe care o reprezintă.

Cât despre cei care candidează pentru pozițiile de entry level, ea spune că aceștia își doresc să acumuleze experiență și sunt dispuși să învețe de la cei care activează de mai mulți ani în cadrul companiei.

 

Cum recrutează viitorii angajați?

Printre metodele de recrutare folosite de către compania ContentSpeed se numără site-urile de recrutare sau afișarea posturilor deschise pe propriul site. De asemenea, reprezentanta companiei este de părere că oamenii sunt atrași și de brandul de angajator construit de-a lungul anilor.

Cât despre noii membri ai echipei, compania oferă multiple oportunități de training și organizează periodic cursuri in-house cu alți specialiști în domeniu ca să fie la zi cu diversele tool-uri de digital marketing.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Ce se întâmplă în piață?

La fel ca în restul domeniilor, în e-commerce există o paletă mică de potențiali candidați cu experiență în domeniu. Iar Doina Vîlceanu vine cu trei surse din care provine această provocare:

  • Piața de e-commerce este încă destul tânără.
  • Piața crește accelerat de 3-4 ani și s-a ajuns la un moment în care cererea este mai mare decât oferta.
  • Fiind o piață la început de drum, multe companii au nevoie de profiluri de angajați cu un mix de skilluri de e-commerce, nu de niște profiluri foarte specializate.

„Spre exemplu, oamenii care se ocupă de e-commerce au nevoie de abilități de marketing online, care înseamnă un pic de SEO, un pic de PPC – Google AdWords și Facebook Ads și un pic de Social Media, dar și de abilități de project management pentru partea de IT și de o bună înțelegere a principalelor mecanisme și fluxuri e-commerce”, explică Doina Vîlceanu.

Deși în creștere exponențială, piața de e-commerce din România este încă una tânără, ale cărei începuturi se pot plasa undeva în anul 2001. Astfel că, dacă ne referim la categoria de seniori cu experiență, este normal să nu se regăsească în piață.

„Momentul în care piața de e-commerce a început să evolueze cu adevărat a fost undeva în 2012, deci putem spune că avem o istorie reală de abia 6-7 ani pe această piață de afaceri online în România. Ca urmare, specialiștii seniori din domeniu nu pot număra peste 10-15 ani de experiență”, explică reprezentanta ContentSpeed.

Cât despre candidații entry level sau mid level, există un număr de candidați potențiali pe piață, dar și cererea este foarte mare, întrucât creșterea e mare de la un an la altul. „Afacerile e-commerce fiind în creștere, există un volum mare de muncă care trebuie delegat și nu există timp suficient pentru dezvoltarea și training-ul angajaților”, mai spune Doina Vîlceanu.

Categorii:
Update

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*