HR
HR Challenge

Cu ce se va preocupa HR-ul în 2019?

Pe ce se va pune accentul

Preocuparea tot mai activă a mediului de afaceri în ceea ce privește inovația și digitalizarea va prefața un 2019 cel puțin la fel de interesant ca 2018. HR-ul va trebui să iasă în întâmpinarea noului profil de candidat, preocupat de inovaţie, digitalizare şi beneficii inedite, mai mult ca oricând.

 

Cu ce se va preocupa HR-ul în 2019?

Provocare – Una dintre cele mai mari probleme pentru HR va rămâne în zona de producție, acolo unde forța de muncă se diminuează de la un an la altul. Acest fapt se datorează așteptărilor uneori nefondate ale candidaților în privința fișei postului, a salariului și a beneficiilor. Marea majoritate a candidaților din această zonă preferă munca la negru sau pleacă în străinătate. HR-ul și managementul Vitacom oferă feedback și evaluări constante angajaților, astfel încât toată lumea să fie mulțumită.

Incentivarea angajaților – În 2019, HR-ul va trebui să găsească noi modalități de stimulare atât pe plan financiar, cât și emoțional. Aprecierea manifestată, combinată cu posibilitatea participării la sesiuni de pregătire profesională şi personală sunt esenţiale la locul de muncă în anul 2019. Vitacom a adoptat o strategie prin care focusul este îndreptat către dezvoltarea colectivă, nu doar cea individuală. În planificările pe termen lung, această abordare determină o productivitate ridicată pentru companie, deoarece angajaţii nu mai stabilesc idealuri personale, ci de echipă.

EchilibruDespre work-life balance se vorbește din ce în ce mai mult în ultima vreme, iar noi credem că acesta se va afla în centrul atenției și în 2019. Angajaţii nu mai doresc să-şi sacrifice timpul pe care, în mod normal, ar trebui să-l petreacă alături de familie. În acest sens, departamentul de resurse umane este nevoit să introducă programul flexibil, menit să ofere angajaţilor timpul necesar rezolvării inconveniențelor de natură personală. „Family-first” va fi principiul de bază pe care angajaţii îl vor adopta în anul 2019, iar departamentul de resurse umane trebuie să îl respecte cu stricteţe dacă vor să mulţumească cei mai pretenţioşi angajaţi.

Beneficii – Locul de muncă nu va mai fi asociat cu biroul tradiţional, ci cu biroul improvizat din sufragerie sau dormitor. Activitatea angajaţilor va putea fi monitorizată prin intermediul unor instrumente digitale, iar documentele vor fi încărcate pe platforme precum DropBox sau Sharepoint. Unele companii, în special cele din domeniul IT, au implementat acest sistem, exemplul fiind urmat îndeaproape  în anul 2019 şi de alte companii. La acestea se adaugă asigurările de sănătate, biletele la diferite evenimente culturale, accesul nelimitat la activităţi sportive, care vor fi obligatorii în anul următor.

Digitalizarea recrutării – Trăim într-o lume grăbită. Nimeni nu mai are timp de pierdut. Toate procesele trebuie să se realizeze cât mai repede posibil, iar procesele de recrutare nu sunt excepţia de la regulă. Ne îndreptăm tot mai mult spre eficientizarea discuţiilor dintre recrutor şi candidat. Specialiştii consideră că până în anul 2020, aproximativ 75% dintre angajatori vor începe digitalizarea recrutării. Vitacom îşi propune ca, în viitor, interviurile de angajare să se desfăşoare în mediul online, iar etapele de recrutare să se realizeze mult mai rapid. În plus, în cazul unui superior care doreşte să analizeze prestanţa candidatului la interviu, dar nu poate asista la acesta, discuţia poate fi înregistrată şi ulterior vizionată, înregistrându-se astfel o diminuare considerabilă a efortului depus de ambele părţi.

Digitalizarea proceselor de HR – Digitalizarea nu va mai reprezenta un fenomen necunoscut pentru departamentul de resurse umane. Angajaţii vor putea emite cereri sau reclamaţii cu privire la zilele de concediu, bilete de voie, calcularea salariului prin intermediul unui soft, urmând ca acestea să fie verificate şi soluţionate fără ca angajatul să fie chemat la o şedinţă. Astfel, pauzele care duc, cel mai des, la pierderea concentrării şi, implicit, a productivităţii angajatului vor fi eliminate. Toate aceste modificări tind să creeze o experienţă mult mai plăcută la locul de muncă.

Ca orice tendinţă, ideile prezentate trebuie aplicate de toate companiile care aspiră îndeplinirea idealurilor şi în anul următor, însă fiecare departament de HR este liber să completeze această listă cu idei unice, personalizate în funcţie de preferinţele angajaţilor şi, bineînţeles, ale managerilor.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Social media sau inamicul productivității la job

Cum reținem angajații la job?

Dincolo de diplome și calificări

Categorii:
HR Challenge

Contributor / / Gestionează mixul de Marketing al unei companii de electro-retail cu tradiție pe piața locală și oferă insight-uri despre profilul, necesitățile și skill-urile angajaților într-o industrie extrem de dinamică.

Leave a Reply

*

*