7 lecții despre managementul performanței Studiu de caz REI Development Services
Focus

7 lecții despre managementul performanței

Studiu de caz: REI Development Services

Managementul performanței este de-o importanță vitală pentru bunul mers al companiei. Tocmai de aceea, cei de la REI Development Services, o modernă companie de IT cu 6 ani vechime pe piața din România, și-au planificat cu mult tact trecerea spre un alt sistem de evaluare. Despre lecțiile desprinse pe parcursul acestei tranziții ne povestește mai multe Irina Rotaru, HR Manager la REI Development Services!

 

Irina Rotaru, HR Manager la REI Development Services

Irina Rotaru, HR Manager la REI Development Services

 

 

Lecția nr. 1: Schimbă când nu ți se mai potrivește

Contextul general din ultimii ani ne-a împins să ne redefinim identitatea, cultura, valorile și să ne orientăm către o structură bazată pe procese și proceduri documentate. Analizând mai bine avantajele unor sisteme performante și eliminând anumite etape birocratice redundante, am ajuns, după aproape 2 ani de la transformare, la concluzia că o structură sănătoasă și bine implementată funcționează mai bine decât una bazată pe intuiție. Legacy-ul rezultat este unul foarte valoros pentru angajații noi și pentru strategia companiei în următorii ani. Totul se păstrează, nimic nu se pierde, trasabilitatea activității rămâne disponibilă în toate departamentele.

 

Lecția nr. 2: Analizează particularitățile și alege varianta optimă

În cadrul companiei, avem divizia de Software & Development și divizia de Customer Services. Ideea de bază a fost ca sistemul de evaluare să fie unitar, să măsoare performanțele angajaților din toate departamentele, dar să și păstreze, în același timp, identitatea fiecărei zone. Astfel am optat pentru implementarea unui sistem de măsurare a performanțelor bazat pe obiective SMART. Practic, fiecare angajat primea un set de obiective bine definite, care erau evaluate cu indicatori de performanță predefiniți.

 

Lecția nr. 3: Nu lăsa loc de subiectivitate

Creionarea procesului în sine a fost simplă. Pentru început, am prezentat ce categorii de angajați sunt eligibili pentru a face parte din PMP. De exemplu, numai angajații care erau de peste 6 luni în companie intrau în evaluare, deoarece, în paralel, implementasem un plan de onboarding de 3 luni care prevedea, la rândul său, o evaluare inițială a perioadei de probă pentru anumite roluri. Am definit perioadele de evaluare și anume: Mid-Year Review și Yearly Review. Modalitatea de notare era de la 1 la 10, fiecare interval venind la pachet cu un set de măsuri bine puse la punct, iar nota finală se calcula ca medie aritmetică a scorurilor obținute pe fiecare obiectiv. Transparența și comunicarea au fost foarte importante, angajatul trebuie să știe exact ce are de urmărit, cum se monitorizează fiecare obiectiv, ce termene are de respectat și care vor fi beneficiile sale la finalul anului, atât financiare, cât și non-financiare. Implementarea obiectivelor a eliminat într-o proporție foarte mare acordarea unor calificative subiective, bazate pe alte criterii decât cele de performanță.

 

Lecția nr. 4: Trainingul este mai mult decât necesar

Pentru a ne asigura că team leaderii și managerii vor înțelege foarte bine procesul, cum să seteze obiectivele și indicatorii SMART, încă din luna decembrie a lui 2020, am început să facem numeroase sesiuni de training cu aceștia, pornind de la definiții și ajungând la studii de caz concrete. Similar au fost organizate sesiuni de training și pentru angajați. Dacă sistemul nu este înțeles, evident nu este aplicat corespunzător și rezultatele finale nu ajung la nivelul scontat. 2021 a reprezentat un an de tranziție de la sistemul vechi (care conținea numai câteva criterii valabile pentru toți angajații, dar nu putea reflecta adevărata performanță) la cel nou. Practic, am mers în paralel cu cele două sisteme. Cel bazat pe obiective a mers pe modul demo, pentru a ne asigura că este funcțional și aduce beneficiile dorite.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Lecția nr. 5: Premiază rezultatele

Principalul obiectiv al unui sistem de performanță este acela de a dezvolta angajații și, implicit, de a le crește productivitatea. Iar o performanță crescută în cadrul REI Development Services se și răsplătește. Am considerat foarte importantă legătura dintre rezultate și răsplată, astfel încât, în procesul de management al performanței, am inclus un link între rezultatele foarte bune (cu scorul de 9+) și majorările salariale sau bonusurile anuale. Angajații sunt mult mai implicați și interesați direct de atingerea obiectivelor. Iar participarea lor directă în proces ajută și la îmbunătățirea acestuia, dar și la creșterea gradului de retenție și loialitate. Pentru cei care din varii motive nu au putut realiza obiectivele așa cum erau setate, au fost introduse planuri de dezvoltare, de îmbunătățire sau alte măsuri menite să le crească performanța în perioada următoare.

 

Lecția nr. 6: Nu vor lipsi provocările

Provocări au fost multe, dar concluzia finală una simplă: fii consecvent. Nu abandona până nu închei toate etapele și până nu vezi rezultatul final. Cea mai mare provocare a fost legată de reticența în a implementa un nou proces – ea nu a fost una directă, ci mai mult pasivă, care a venit la pachet, în primă instanță, cu minima implicare și atenție, dar care, în timp, aș spune cam în 8 luni, a scăzut mult. Acum, toată lumea este activ implicată și interesată de obținerea rezultatelor. O altă provocare a fost în zona de training pe obiective și KPI SMART, în special pentru divizia de Software & Development, stabilirea acestora a fost destul de greu de realizat, în activitatea lor fiind implicați mulți factori externi din partea clienților, dar și a managerilor din cadrul grupului.

 

Lecția nr. 7: Echipa trebuie pusă pe primul plan

 

Parte din echipa REI Development Services

Parte din echipa REI Development Services

 

Un astfel de proces trebuie mereu îmbunătățit și exploatat, în sensul că rezultatele acestuia trebuie utilizate corespunzător, iar planurile de îmbunătățire orientate către angajat să fie respectate. Niciodată nu ar trebui să se transforme într-un simplu proces printre multe altele, un alt pas birocratic, ci să devină o unealtă la îndemâna managerilor, utilizată constructiv în creșterea performanței. La REI Development Services apreciem și dezvoltăm talentele, ne încredem în puterea de a învăța și a ne perfecționa continuu. Ne dorim nu numai să le oferim angajaților un mediu de lucru echilibrat și plăcut, dar ne asumăm și responsabilitatea de a crea pentru tineri o experiență deosebită, din care pot învăța enorm. Compania noastră a devenit una din cele mai căutate în industria de IT pe piața din România, datorită mediului de lucru, beneficiilor oferite, flexibilității, oportunităților de promovare și dezvoltare, accesului la tehnologii de ultima generație și, nu în ultimul rând, datorită unei echipe de lideri și manageri dedicați.

 

Ți-a plăcut articolul ce prezintă un studiu de caz despre managementul performanței axat pe REI Development Services? Citește și: 

Cele mai proaspete știri din piața muncii

Onboardingul din trei perspective

7 acte de curaj care-ți vor transforma cariera

 

Categorii:
FocusLeadership

Managing Editor // Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice București a dat în 2008 de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de conținut. Iubește în special interviurile realizate cu lideri, antreprenori și specialiști în HR care-i oferă o altă perspectivă, una extrem de aplicată, asupra pieții muncii.

Leave a Reply

*

*