task-uri
Update

Ce dai mai departe vs ce păstrezi

Cand delegăm task-urile

Procesul de delegare este mai eficient atunci când managerul își cunoaște foarte bine echipa. Știe la ce este bun fiecare individ în parte, ce mai au oamenii de îmbunătățit, dar și modul de lucru preferat de aceștia. Cu toate acestea, există sarcini pe care un lider nu ar trebui să le atribuie membrilor echipei.

 

Task-uri ce pot fi delegate, dar și care ar trebui să rămână mereu pe lista ta

Sarcini ce pot fi delegate

> Task-uri din care oamenii pot învăța. Chiar dacă un manager este singurul din echipă care are
cunoștințe într-o anumită arie de activitate, acest lucru nu ar trebui să rămână așa pe termen lung. E important să li se ofere oamenilor șansa de a dobândi noi abilități, de a învăța lucruri noi care să-i ajute atât la job, cât și în dezvoltarea carierei.

> Sarcini pentru care există experți în echipă. Dacă există task-uri pentru care nu ai expertiza necesară, ar fi bine să le delegi persoanelor din echipă specializate în aria respectivă. Pentru asta, e important să accepți că nu ai cum să le știi pe toate și nici nu ai timpul necesar pentru acestea. Liderii de succes știu să-și folosească resursele astfel încât sarcinile să fie realizate mai bine decât le-ar fi făcut ei înșiși.

> Activități care consumă prea mult timp. Dacă anumite sarcini necesită prea mult timp, atunci rezultatele tale la final de lună ar putea să fie impactate, deoarece acestea îți distrag atenția de la scopurile cu adevărat importante, prioritare, spre care merită să-ți îndrepți toată atenția.

> Proiecte care-ți fac plăcere. Pentru a crește motivația în cadrul echipei, ar fi bine să delegi și sarcini interesante, poate chiar cele care-ți plac. Oamenii vor fi mult mai mulțumiți și motivați la job în consecință. Pentru asta, e important să descoperi care sunt dorințele oamenilor, iar dacă există o persoană care crede că le poate face față, ar fi bine să-i oferi o șansă.

 

Sarcini care trebuie să rămână în grija managerului

> Managementul crizei. Indiferent de cât de importantă sau nu este criza declanșată în companie sau în echipă, prezența ta în gestionarea acesteia este esențială. E important să-ți arăți implicarea în găsirea de soluții, astfel oamenii vor ști că lucrurile se află sub control și vor fi remediate.

> Punctarea reușitelor oamenilor. Oamenii din echipă au încredere și sunt loiali managerilor care le recunosc meritele. De aceea, e important ca laudele și aprecierile să vină chiar de la superiorul lor.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

> Atragerea de noi talente. Una dintre principalele misiuni ale unui manager este de a-și construi o echipă eficientă. Acesta știe cel mai bine cum arată profilul unui nou coleg, dar și de ce abilități mai are nevoia echipa. Așadar, discuțiile cu reprezentanții departamentului de HR, precum și creionarea profilului căutat sunt activități ce nu ar trebui delegate unui alt membru al echipei.

> Transmiterea misiunii și valorilor companiei. La fel ca și în cazul atragerii de talente, nu ar trebui să delegi comunicarea misiunii și valorilor companiei, pe care nimeni nu le cunoaște la fel de bine ca tine.

 

Ți-a plăcut articolul despre delegarea task-urilor? Citește și:

Cum aduci distracția în echipă înainte de vacanță

HR Speed Dating. Cum arată cheia succesului în echipă

Cărți care-ți schimbă perspectiva asupra eșecului

Categorii:
Update

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste patru ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*