geenratia-baby-boomers
Recrutare

Să nu ignorăm generația baby boomers

De ce ai nevoie de ei în compania ta?

România se află pe locul 25 în ce privește rata angajării personalului din generația baby boomers (categoria de vârstă 55-64 de ani), arată un studiu realizat de Eurostat. Ceea ce înseamnă că mai puțin de jumătate dintre persoanele cu această vârstă aveau un loc de muncă anul trecut.

De multe ori vorbim despre segmentul tânăr, generația născută după 1989, care ocupă un procent din ce în ce mai mare în forța de muncă actuală și aduce un suflul nou pe piața muncii. Însă și segmentul mai experimentat, categoria celor cu o vârstă de peste 50 de ani, are trăsături pe care alte generații nu le pot egala. Practic, toate neajunsurile tinerei generații sunt calitățile lor.

 

De ce să angajezi oameni din generația baby boomers?

În primul rând, la generația 55-64 de ani dispare dorința de a-și asuma în permanență riscuri și de a ieși în evidență cu orice preț, ceea ce reduce considerabil probabilitatea de a face greșeli în muncă și de a intra în conflicte. Mai mult decât atât, sunt mai obișnuiți cu rutina și în multe cazuri sunt chiar dependenți de ea, ceea ce face ca muncile care presupun un grad ridicat de activități repetitive să fie perfecte pentru ei.

Există și părți mai dificile în ceea ce îi privește, care vor face ca munca cu ei să presupună o serie de eforturi în plus, printre care se numără reticența față de tehnologie și noutate, dar și dificultăți în a ieși din zona de confort atunci când anumite situații o cer. Prin urmare, în cazul în care anumite posturi cer modernizare și introducerea de tehnologii noi, procesul de instruire va dura mai mult comparativ cu generația abia ieșită de pe băncile școlii, care s-a născut și dezvoltat într-o societate în care dinamica și schimbarea permanentă este o necesitate.

Din experiența Vitacom, care are un segment destul de important de angajați din această categorie de vârstă – aproximativ 8% din totalul de angajați –  pot afirma că nu este nimic de speriat în ceea ce privește deschiderea lor către noutate, schimbare și modernizare.

Generația Baby Boomers a cunoscut târziu tehnologia, dar nu are dificultăți majore în a o adopta și a o utiliza, atâta timp cât li se acordă timpul necesar de studiu. Mai mult decât atât, au valori extrem de utile la locul de muncă, valori care îi transformă în angajați și colegi foarte buni, pentru că pun accent mare pe dezvoltarea personală, pe munca în echipă, întrucât nu vor să iasă în evidență cu orice preț, deci sunt străini de egoism. Sunt angajați concentrați la locul de muncă, spre deosebire de generația actuală, atât de dependentă de multi-tasking.

 

Cum să-i menținem în companie?

Pentru a-i menține în compania noastră și a lucra mai ușor cu ei este esențial să le cunoaștem preferințele atunci când vine vorba de locul lor de muncă. Urmăresc progresul în carieră, însă fără să sară de etape și pun un accent major pe siguranța la locul unde își desfășoară activitatea. Vor să știe că se pot baza pe angajator, că este o firmă de încredere, cu tradiție, care va exista pe piață indiferent de schimbările prin care trece, pentru că nu sunt mari amatori de a schimba joburile frecvent. Odată ce s-au obișnuit într-un loc, le place să rămână parte din sistem cât mai mult timp.

Generația Baby Boomers este poate singura care apreciază structurile ierarhice dintr-o firmă și implicit față de pozițiile superioare. Sunt totuși sensibili la feedback, astfel că vor reacționa atunci când sunt lăudați, dar aspectele negative vor trebui comunicate într-un mod cât mai diplomat. Sunt angajați concentrați pe relații, astfel că țin mult la colegialitate și la buna colaborare atât cu șefii, cât și cu cei de pe aceeași poziție. Sunt și foarte buni jucători de echipă, tot datorită acestor trăsături, prin urmare ai toate motivele să ți-i dorești în companie.

Mai mult decât atât, vârsta lor arată și o experiență mai mare atât în muncă, cât și în viață și chiar dacă experiența nu este pe un post similar, au ceva ce nu vei întâlni la mulți angajați din alte generații: inteligență emoțională, dată tocmai de experiențele de tot felul prin care inevitabil au trecut. Inteligența emoțională la locul de muncă înseamnă o mulțime de avantaje pentru desfășurarea activității de zi cu zi și pentru companie per ansamblu. Un coeficient mare de inteligență emoțională se traduce prin capacitatea angajaților de a-și reprima emoțiile negative cum ar fi furia, lipsa de încredere în forțele proprii și anxietatea, ceea ce înseamnă că nu vor avea prea multe zile în care dispoziția proastă le va afecta calitatea muncii.

Așadar, am enumerat mai sus destul de multe calități ale acestei generații pentru care resursele umane nu prea se luptă, aspecte care demonstrează că abilitățile unei persoane nu trebuie judecate exclusiv după vârstă și că există foarte multe aspecte cu care compania poate interveni pentru a spori calitatea muncii personalului său. Totul stă în a cunoaște modul în care se caracterizează fiecare generație, care sunt valorile și dorințele la locul de muncă, cum interacționează cu colegii din generația sa sau din alte generații și care sunt temerile lor pentru a le putea înlătura. Compania care angajează personal din mai multe generații are un rol decisiv în ceea ce privește colaborarea dintre ei, pentru că poate comunica deschis despre diferențele inevitabile care există între generații, fapt ce îi va ajuta să se înțeleagă altfel și să comunice într-un limbaj comun.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Ceea ce trebuie reținut este că, având informațiile necesare, orice aparent dezavantaj poate fi transformat într-un punct forte pentru companie. Totul este să gândim dincolo de ideile preconcepute și să perseverăm.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Opt mituri despre tehnologie

Remote work sau jobul viitorului

Angajați stresați? Află ce impact au asupra companiei

 

 

 

 

 

 

Categorii:
Recrutare

Contributor / / Gestionează mixul de Marketing al unei companii de electro-retail cu tradiție pe piața locală și oferă insight-uri despre profilul, necesitățile și skill-urile angajaților într-o industrie extrem de dinamică.

Leave a Reply

*

*