mituri despre managementul schimbarii
Coronavirus

5 mituri despre managementul schimbarii care-ți pun bețe în roate

Tranziția e mai lină fără ele!

Schimbarea este dificilă. Și cu atât mai mult se complică lucrurile când această schimbare se desfășoară la locul de muncă – sau când ești chiar tu cel însărcinat să o conducă.

Managementul schimbarii ghidează modul în care liderii pregătesc, echipează și-și susțin oamenii pentru a adopta cu succes modificările și pentru a conduce compania la rezultatele dorite. Iar pentru a-ți crește șansele de succes când ai de a face cu o schimbare majoră în companie, în articolul de mai jos demontăm 5 mituri legate de gestionarea transformărilor, astfel încât să nu cazi în capcana lor.

 

Mitul nr. 1: Un singur plan e de ajuns

Nu, nu este. Oricine își spune că schimbarea este ușoară fie nu a trăit-o niciodată pe pielea lui, fie alege să ignore anumite aspecte care țin de ea. Schimbarea se referă la tranziția persoanelor și proceselor de la starea actuală la una nouă. Iar necunoscutul îi face pe majoritatea oamenilor puțin anxioși. Chiar și pe mulți dintre cei care se bat cu pumnul în piept că fug de rutină și adoră schimbările. Iar acest lucru este perfect normal – pentru că nu mereu se dovedește a fi un proces ușor de parcurs pentru oameni.

 

Mitul nr. 2: Oamenii reticenți trebuie ignorați sau înlăturați

Reticența este informație. De fapt, ți se oferă un cadou, atunci când anumiți membrii din echipă îți prezintă potențiale probleme aferente planului întocmit. Și există posibilitatea de a te parteneria cu grupul sau cu individul care a reperat problemele pentru a le rezolva. Dacă anunți o schimbare majoră și nu întâmpini niciun fel de rezistență, ar trebui să fii mai degrabă îngrijorat, decât mulțumit.

Despre reticența la nou am povestit pe larg și în acest articol!

 

Mitul nr. 3: Alții trebuie să se schimbe, nu eu

Prea des, atitudinea liderului este „oamenii mei trebuie să se schimbe, nu eu”. În realitate, schimbarea începe de sus. Trebuie să conduci schimbarea dacă vrei ca aceasta să se propage la toate nivelurile. Cele mai eficiente inițiative de schimbare sunt conduse proactiv de top management. În calitate de lider joci un rol cheie în managementul schimbarii ca model demn de urmat. Atunci când top managementul este implicat activ și constant, atât tu personal, cât și compania sunteți mai capabili să răspundeți la inevitabilele obstacole care apar în cale.

 

Mitul nr. 4: Angajații nu trebuie să primească prea multe explicații

O concepție greșită este cea conform căreia top managementul unei organizații ar trebui să-și protejeze angajații de „probleme”. Contrar acestei credințe, angajații ar trebui să fie informați cu exactitate de ce faci această modificare în primul rând, în ce fel va afecta schimbarea fiecare echipă și ce rezultate sunt așteptate. Când oamenii tăi sunt ținuți la curent, ei înțeleg mai bine imaginea de ansamblu, rolul lor în proces, necesitatea schimbării și se vor simți mai implicați în realizarea acesteia. Transparența este esențială.

Ce se întâmplă dacă nu ne-am gândi la schimbare ca la un răspuns la o „problemă”, ci mai degrabă ca la o oportunitate de a aduce o îmbunătățire organizației care va aduce beneficii tuturor?

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

 

 

 

Mitul nr. 5: E de ajuns să te concentrezi pe beneficiile schimbării

Este clar că este important să prezenți motivele care au determinat compania să demareze schimbarea, precum și beneficiile care decurg din ea. Dar managementul schimbarii nu ar trebui să semene cu un proces prin care le vinzi oamenilor tăi o idee. Dacă se vorbește prea mult despre părțile pozitive fără a aborda obstacolele și potențialele dificultăți, vei da impresia că nu înțelegi sau nu te preocupă impactul întregii situații, iar oamenii vor fi suspicioși.

Cum ar fi mai bine să procedezi? Creionează de la început un portret realist al schimbării. Există întotdeauna argumente pro și contra asociate unei decizii; dacă ești conștient de acestea, atunci trebuie să le subliniezi. Iar soluțiile pot fi găsite lucrând în echipă.

Ți se par familiare ideile punctate de mai sus? Dacă da, este timpul să-ți schimbi tu un pic felul în care abodezi schimbarea înainte de a implementa o nouă tranziție. Vei fi surprins de rezultatele pe care le vei obține și de deschiderea oamenilor tăi către ea.

 

Ți-a plăcut acest articol ce cuprinde mai multe mituri despre managementul schimbarii? Citește și:

HR Pitch: Cum să te adaptezi la schimbare?

Se schimbă totul în jurul nostru

Meseriile viitorului: cum a evoluat industria de gaming

Categorii:
CoronavirusFocusLeadership

Managing Editor // Cu un background economic, a dat în primul an de job de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de content.

Leave a Reply

*

*