employee engagement coronavirus
Coronavirus

Employee engagement în vremea coronavirusului

Mix & Match: ce putem învăța din domeniul vânzărilor

Măsurile luate împotriva pandemiei de coronavirus au pus o mulțime de companii în dificultate. Ca atare nici nu e de mirare că accentul în business s-a pus predominant pe menținerea afacerilor pe linie de plutire, neglijând starea de spirit a angajaților noștri sau nivelul de employee engagement, două elemente pe care nu ne mai permitem să le ignorăm. Pentru că, să nu uităm, companiile sunt doar la fel de puternice precum echipele lor. 

Pe scurt, atenție la individ și la colectiv! Ai grijă, în primul rând, de sănătatea emoțională a fiecărui angajat, oferindu-i consiliere psihologică în această perioadă. Și, în al doilea rând, încearcă să menții dinamica echipei la fel de vie și efervescentă ca până acum. 

Una dintre cele mai vechi și eficiente tehnici de a ridica nivelul de employee engagement și productivitate este competiția. Problema cu ea e că nu toți oamenii dintr-o echipă o apreciază, în special în perioade agitate cum este cea prin care trecem în acest moment, ceea ce înseamnă că trebuie să fim atenți la modul în care o implementăm ca tactică. 

 

Cum implementăm și cum comunicăm competiția în echipă

Unii parcă sunt făcuți pentru a se lua la întrecere cu alții. Sunt motivați nu doar de posibilitatea unei recompense, ci și de joc în sine. Alții, în schimb, sunt exact opusul. Le lipsește cu desăvârșire spiritul competitiv. Cum aduci ambele categorii de angajați împreună, pentru a ridica eficiența colaborării între echipe? 

Contrar primei impresii, nu trebuie să renunți la ideea de competiție doar pentru că o parte dintre angajații tăi nu sunt competitivi din fire. Trebuie doar să schimbi miza. Spre exemplu, dacă îți dorești să ridici nivelul de productivitate, poți alege o competiție lunară care să premieze atât angajatul cu cei mai buni indicatori de performanță, cât și angajatul care a avut cea mai impresionantă creștere procentuală față de luna anterioară.

Poți, de asemenea, crea competiții de echipă, care să necesite implicarea mai multor persoane deodată. Așa te asiguri că nimeni nu e lăsat în urmă, iar persoanele cu spirit competitiv mai scăzut sunt, la rândul lor, implicate. 

E extrem de important însă, în special în această perioadă, să comunici competiția ca o joacă ca această să nu devină încă o sursă de anxietate pentru angajații tăi. 

 

Cum ridicăm nivelul de employee engagement prin competiție

Dacă vorbim doar de employee engagement și nu de productivitate, atunci mai bine te ferești de competițiile care țin de munca propriu-zisă a angajaților și cauți alte activități. Spre exemplu, dacă vrei să promovezi mișcarea în rândul echipelor tale, în special în această perioadă când mulți lucrează de acasă, poți premia lunar angajații care au mers cel mai mult sau care au urcat cele mai multe scări (informații care pot fi calculate cu ajutorul unor ceasuri de fitness). Sau, dacă aveți mai puțină activitate în acest moment, îți poți împărți oamenii în echipe virtuale și să le dai un exercițiu cu care să își ocupe restul orelor de lucru, cum ar fi să vină cu idei inovatoare de a ajuta compania în această perioadă.  

Important e să diversifici tipul de competiții pe care le organizezi în companie pentru a te asigura că îi implici pe toți și să nu uiți nici de recompense. Acestea pot fi lucruri reale, cum ar fi cărți, ceasuri smart, cursuri sau gadgeturi, sau, dacă nu te poți baza pe un buget în această perioadă, poți opta pentru premii virtuale sub forma unor diplome, badge-uri sau felicitări oficiale.

Găsirea celei mai potrivite idei pentru o competiție (și premiile aferente) chiar ar putea fi un exercițiu grozav de engagement în departamentul de HR, așa că nu ezita să organizezi o sesiune de brainstorming cu echipa ta!

 

Ți-a plăcut acest articol? Citește și:

Cursuri online. De ce acum e cel mai bun moment să devii expert în employer branding

Pe profilul tău: volume interesante, dar și cărți online pentru weekend

Categorii:
CoronavirusRetentie

Și-a conturat abilitățile de copywriter de-a lungul anilor în advertising, iar recent s-a avântat în freelancing. Îi place să descopere locuri noi și să ia pulsul orașului, întorcându-se mereu la scris. Se implică oricând trup și suflet în proiecte ce au în centru creativitatea.

Leave a Reply

*

*