cultura-organizationala
HR Pitch

Cum să integrezi joaca în cultura organizațională

HR Pitch

Joaca nu ar trebui să facă parte doar din viața noastră personală, ci, în mod ideal, ar trebui integrată în traseul nostru profesional. Cum reușesc companiile să insereze joaca în cultura organizationala și în brandul lor de angajator am aflat de la Irina Ignătescu, HR Director la McDonald’s România. Pornind de la celebrul Elevator Pitch, am provocat-o să ne ofere 10 răspunsuri scurte și de impact la 10 întrebări relevante.

Cum integrezi joaca în cultura organizationala?

cultura-organizationala

Irina Ignătescu, HR Director la McDonald’s

Ce tehnici de recrutare folosiți pentru a atrage tinerii în companie?

Suntem atenți la obiceiurile de consum, canalele de comunicare și tehnologiile preferate de cei care-și caută primul job. Comunicăm cu ei prin parteneriatele cu universitățile, campanii personalizate și targetate în mediul online și nu numai. Am creat și o platformă de aplicare cu scopul de a eficientiza procesul de recrutare. Pentru tinerele talente am gândit pachete flexibile care le oferă posibilitatea de a-și alege poziția pentru care aplică, programul de lucru și venitul dorit.

 

Ce-și doresc candidații din generația Z?

Am observat că noile generații își doresc un program care să le permită să-și continue studiile sau să aloce mai mult timp pentru pasiunile lor, iar noi îi susținem prin oferirea unui program flexibil de lucru.

 

Ce metode de onboarding folosiți?

Toți angajații noi au parte de un program de formare creat pentru a putea performa în noul rol. În urmă cu doi ani, am dezvoltat o platformă internă pentru eficientizarea și dezvoltarea procedurilor curente de angajare. Nu în ultimul rând, pregătim personalul existent ca să mentoreze angajații noi. Astfel, fiecare coleg nou sau care a fost promovat are alături un mentor care îl îndrumă și îl ajută în procesul de învățare și pregătire.

 

Ce tehnici ați implementat pentru a reține oamenii în companie?

Am implementat un program anual de burse pentru studenți și un program intern de pregătire prin care oferim sprijin angajaților care vor să își susțină examenul de bacalaureat. În plus, recompensăm loialitatea și în fiecare an premiem angajații care au împlinit 10 și respectiv 15 ani în companie.

 

Ce metode folosiți pentru a crește engagementul angajaților?

Avem multe concursuri interne foarte bine primite de angajați și care aduc rezultate directe. Premierea câștigătorilor se întâmpla întotdeauna într-un cadru festiv, cât mai atractiv, de aceea colegii noștri sunt încântați să participe. Ei mai pot participa la diferite festivaluri unde suntem parteneri, concursuri sportive, maratoane, semimaratoane sau alte activități care să-i ajute să se cunoască și în afara jobului.

 

Cum integrați jocul în procesul de învățare și în cultura organizationala?

Îi încurajăm să participe la evenimente, competiții interne, dar și externe, știm că ei apreciază aceste tipuri de activități și că ele au un rol semnificativ în dezvoltarea lor.

 

Cum încurajați angajații să nu uite să se joace?

Menținem devotamentul și implicarea angajaților prin multe programe și proiecte gândite împreună cu și pentru ei. Spre exemplu, întâlnirile și petrecerile organizate cu diverse ocazii pentru angajați și copiii acestora, dar și Fundația Ronald McDonald sau proiectele de construcție a caselor care găzduiesc gratuit familiile copiilor aflați sub tratament în spitale. Sunt evenimente vesele și jucăușe, dar care au în spate cauze serioase, extrem de complexe, proiecte de implicare în comunitate absolut impresionante, care ne fac pe toți mai buni.

 

Cum vă diferențiați de competitori când vine vorba de recrutare și retenție?

Ne diferențiem prin cultura organizațională, prin standardele pe care le atingem atunci când lucrăm la proiectele noastre, printr-un mediu de lucru plăcut, prin orientarea către client, atenția către angajat și către dezvoltarea continuă a acestuia. Cel mai important este că întotdeauna lucrăm în echipă, asta face parte din ADN-ul nostru și ne ajută să atragem și să reținem oamenii în companie.

 

Cum ați luat decizia de a pune salariile la vedere?

Transparentizarea salariilor a venit ca urmare a nevoilor candidaților noștri. Tinerii din generația Z și nu numai au nevoie de angajatori autentici, vor să știe clar care este traseul lor profesional, pachetul salarial sau beneficiile pe care le pot obține. Ne adaptăm cerințelor pieței, suntem flexibili și atenți la ce își doresc candidații, astfel încât să putem veni în întâmpinarea lor și să-i atragem în echipă.

 

Ce face McDonald’s pentru a fi un angajator dezirabil?

Oferim un plan de carieră bine definit. Ne promovăm beneficiile în toate mediile în care candidații sunt prezenți, suntem activi în comunitatea locală cu programe de implicare și susținem educația în România în mod consecvent.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Office View: o zi din viața unei balerine

Lecția de leadership #HRTrends

Nenea șefu’ lui Matei, îl lăsați pe Matei la joacă?

Categorii:
HR Pitch

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste doi ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*