salariile
Salarii

Cele mai bune practici când afișezi salariile în anunțul de angajare

Alegeri smart & fast

Bine am ajuns în era transparenței salariale! Afișarea salariului în anunțurile de angajare a devenit o practică tot mai populară și un subiect fierbinte în lumea HR-ului. Fierbinte, dar încă tabu. În timp ce unii angajatori consideră că această abordare poate fi o vulnerabilitate în negocierea salarială, mulți alții o consideră o modalitate eficientă de a atrage candidați de calitate și de a spori transparența și angajamentul în rândul oamenilor din echipele lor. Tocmai de aceea este timpul să privim mai amplu și să vedem de ce salariile afișate în anunțurile de angajare ar trebui să fie văzute ca o alegere smart & fast pentru orice organizație. 

 

Afișarea salariului – semn de transparență și integritate

Într-o lume în care oamenii doresc să știe totul despre o organizație înainte să ia o decizie de ordin profesional (cum ar fi schimbarea/acceptarea unui loc de muncă), perpetuarea obiceiului mioritic de a ascunde salariile în anunțurile de angajare poate fi interpretată ca o tactică manipulativă. Cea mai la îndemână explicație ar fi că afișarea salariului este un mod de a arăta că angajatorii sunt deschiși și sinceri cu candidați și că prețuiesc transparența. Pare un detaliu absolut banal, nu e așa? „Ce sinceritate, dom’le? Le dau bani la sfârșitul lunii, e suficient!”

Ei bine, vremurile în care acest tip de atitudine era tolerat la nivel macro, au început să apună. Procesul este on going, dar feedback-ul pe care piața de capital uman îl tot primește de la cei implicați, este că uman ar trebui să fie cuvânt cheie. În mod special pentru zona de recrutare.

Pentru că da, afișarea salariului poate ajuta la atragerea candidaților potriviți și la economisirea timpului și efortului necesar pentru a găsi un candidat potrivit. Atunci când salariile sunt afișate, candidații care nu sunt interesați de salariul oferit nu vor aplica pentru poziție, iar cei care sunt interesați vor fi mai motivați să aplice și să finalizeze procesul. Acest lucru poate economisi timp, bugete și efort în procesul de recrutare și poate ajuta la identificarea candidaților care sunt cu adevărat potriviți pentru pozițiile disponibile. Astfel poate fi diminuat numărul de candidați care își retrag candidatura în timpul procesului de recrutare, ceea ce poate fi un factor important în contextul actualei crize a forței de muncă.

 

Potrivit unui studiu recent realizat de Glassdoor, 67% dintre candidații la locurile de muncă doresc să vadă salariul afișat în anunțul de angajare. Tot din acest studiu aflăm și că afișarea salariului poate îmbunătăți calitatea candidaților care aplică pentru un loc de muncă și poate reduce timpul necesar pentru a găsi un candidat potrivit.

 

Teoria o știm, dar cum rămâne cu practica?

Exact așa cum precizam anterior, afișarea salariului poate influența atât numarul de aplicanți, cât și calitatea acestora. Potrivit unui studiu realizat de LinkedIn, aproximativ 70% dintre angajatori preferă să afișeze salariul în anunțurile de angajare, iar acest lucru conduce la o mai mare vizibilitate a anunțului. Un alt studiu, de data aceasta realizat de Harvard Business Review, a arătat că atunci când salariul este afișat în anunțul de angajare, acesta poate atrage un număr mai mare de aplicanți.

 

Salariile afișate pot influența percepția candidaților despre companie 

Daca salariul afișat în anunțul de angajare este sub media pieței, candidații pot considera că organizația nu este una care își apreciază oamenii și că nu oferă salarii competitive. În schimb, dacă salariul afișat este mai mare decat media pieței, aplicanții riscă să fie mai degrabă interesați de bani și mai puțin de cultura companiei și de beneficiile non-financiare. Deși există polaritate evidentă în strategia afișării salariilor în anunțurile de angajare, un studiu realizat de Glassdoor a arătat ca afișarea acestora conduce totuși la o îmbunătățire a reputației companiei, putând astfel crește interesul candidaților pentru angajare.

 

Afișarea salariului poate influența negocierea acestuia în timpul procesului de recrutare

Scurt și la obiect: dacă salariul afisat este unul competitiv, candidații pot fi mai puțin înclinați să negocieze salariul ăn timpul procesului de recrutare. În schimb, dacă salariul afișat este sub media pieței, candidații pot fi mai înclinați să negocieze salariul și să solicite o creștere a acestuia. Prin urmare, este important să fie afișat din start un salariu competitiv, care să fie in acord cu media pieței.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Concluzia? Afișăm salariile?

Ca angajator, atunci când iei decizia să afișezi salariul în anunțul de angajare, este important să te asiguri că salariul afișat este unul just și competitiv în raport cu industria și regiunea în care se află locul de muncă. Afișarea unui salariu prea mic poate reduce atractivitatea anunțului, în timp ce afișarea unui salariu prea mare poate atrage candidați care nu se potrivesc cu nivelul de experiență sau cu cerințele poziției.

În plus, asigură-te că mesajul din anunțul de angajare este clar și concis. În general, este recomandat să afișezi salariul într-un interval larg pentru a oferi o flexibilitate maximă candidaților. De exemplu, poți afișa salariul între 5.000 și 7.000 de lei, în funcție de nivelul de experiență și de abilitățile necesare pentru poziție.

La această practică sănătoasă adaugă și atenția la un detaliu vital: oferă candidaților oportunitatea de a discuta mai detaliat despre salariu și beneficii în timpul interviului. Afișarea salariului nu înseamnă că nu mai există nicio negociere posibilă, iar candidații ar trebui să fie încurajați să își exprime așteptările și să discute despre beneficiile adiționale pe care le-ar putea primi. Este important să le arăți că înțelegi importanța salariului și că ești dispus să discuți despre asta în mod deschis și transparent. În aceeași ordine de idei, nu trebuie ignorată transparența în ceea ce privește salariile la nivelul companiei. Asigură-te că salariul afișat pentru pozițiile disponibile se încadrează în limitele salariale ale companiei și că există o coerență între salariile oferite pentru aceleași poziții. Dacă există diferențe semnificative între salariile oferite, este important să ai o justificare solidă pentru aceasta și să o explici candidaților în mod clar și transparent.

În plus, este important să ai în vedere ca anunțul de angajare nu trebuie să fie axat doar pe salariu, ci și pe alte aspecte importante ale poziției și companiei. Candidații sunt interesați de oportunitățile de dezvoltare profesională, mediul de lucru, cultura companiei și beneficiile oferite, precum asigurarea medicală, vacanțele plătite și alte stimulente.

Un studiu recent realizat de SHRM (Society for Human Resource Management) a arătat că, pentru majoritatea candidaților, beneficiile și avantajele oferite de companie sunt la fel de importante ca și salariul. De fapt, 57% dintre respondenți au declarat că beneficiile oferite de companie ar putea fi un factor decisiv în luarea deciziei de a accepta sau nu o ofertă de angajare.

Prin urmare, nu uita să menționezi și alte beneficii și avantaje oferite de companie în anunțul de angajare. Acest lucru va face ca anunțul să fie mai atractiv și va arăta că o companie preocupată de bunăstarea angajaților săi.

 

Ți-a plăcut articolul „Cele mai bune practici când afișezi salariile în anunțul de angajare”? S-ar putea să-ți placă și:

Ce faci când nu poți promova oamenii care au rezultate în companie?

Evaluarea angajaților – conversații reale și priorități de management

 

Categorii:
Salarii

Leonard este HR Expert & Managing Partner în cadrul leoHR și o voce puternică în zona de retenție și capital uman, cu peste 20 ani de experiență în business și management în diferite industrii. Promotor al empatiei și umanității în resurse umane, Leonard Rizoiu a introdus în piața muncii din România instrumentul unic Stay Interview, oferind astfel soluții complete și personalizate de creștere a retenției și dezvoltare a culturii organizaționale pentru numeroase companii naționale și internaționale.

Leave a Reply

*

*