cadouri
Focus

Ce cadouri își doresc angajații

Dincolo de beneficiile materiale

Perioada sărbătorilor vine nu doar cu o mulțime de cadouri, fapte bune și pregătiri pentru minivacanță, ci e și un prilej bun de a arăta recunoștință față de angajații din compania ta. Departamentele de HR depun eforturi enorme în această perioadă, în ce privește alegerea cadourilor sau organizarea celor mai inedite petreceri. Noi însă ne-am gândit să venim în sprijinul tău cu o listă de „cadouri” care nu te costă aproape nimic. Angajații apreciază micile atenții, chiar dacă este vorba despre un simplu „Mulțumesc!” la final de an.

Uite câteva metode simple, dar prin care poți demonstra aprecierea pentru eforturile depuse de angajați pe parcursul anului!

 

Celebrează eșecurile

Ne dorim să fim lăudați chiar și atunci când este vorba de mici victorii. De la asta ar trebui să pornim la drum! Companiile deja o fac, apelând la această metodă tocmai pentru a-și motiva și menține angajații la job. Dacă și tu folosești această metodă în compania ta, nu trebuie să renunți la ea, ci să începi să celebrezi și eșecurile. Mai ales pentru că un eșec scoate la iveală o mulțime de soluții sau chiar noi căi de dezvoltare.

Ce-ți propunem noi? O scurtă prezentare la fiecare sfârșit de an prin care să celebrezi împreună cu echipa și lucrurile mai puțin bune din timpul anului. Fă-o însă într-un mod cât mai distractiv, ca angajații să nu înțeleagă prezentarea ca pe un reproș. Așa veți învăța împreună din provocările cu care v-ați confruntat pe parcursul anului, iar angajații vor ști că recunoașteți și posibilitatea unor eșecuri.

 

Oferă personal cadoul fiecărui angajat 

Tot mai multe companii au început să ofere cadouri personalizate angajaților, în funcție de ce-și doresc sau de ce nevoi au. Asta însă nu este suficient pentru a motiva angajații. Oamenii din companie au nevoie de o legătură umană, vor să știe că sunt importanți. De aceea, o soluție ca să te apropii de ei și să le câștigi încrederea este să le oferi personal cadourile, asta adaugă un element de autenticitate. Însă dacă în companie există sute de angajați și ar dura o veșnicie să mergi pe la fiecare, atunci adaugă fiecărui cadou o imagine semnificativă sau ceva reprezentativ angajatului respetiv, împreună cu numele acestuia.

 

Zile suplimentare la vacanță

Fiecare angajat își dorește de sărbători cât mai mult timp alături de cei apropiați. Astfel, poți să le oferi angajaților o zi suplimentară de vacanță. În perioada sărbătorilor angajații oricum nu sunt 100% productivi, deci nici nu ai ce să pierzi.

 

Dă mai departe

O modalitate bună de a susține faptele bune în compania ta este să oferi un dar pe care și angajații îl pot oferi mai departe. Spre exemplu, poți să faci o donație în numele angajaților. Asta va determina un spirit continuu de dăruire și de responsabilitate în companie.

Pentru început întreabă angajații despre organizațiile pe care ar vrea să le susțină, iar apoi oferă orice sumă sau orice ajutor.

 

Oferă un feedback sincer

Chiar dacă în cadrul companiei tale se practică one to one-urile lunare, o discuție pe final de an este mai mult decât importantă. Mai ales că studiile arată că tot mai mulți angajați să plâng că nu primesc feedback și nu sunt la curent cu nivelul performanței lor.

Dincolo de cadourile materiale pe care le oferi an de an angajaților, există și alte lucruri pe care ei le prețuiesc. Iar indiferent de cadoul pe care alegi să-l oferi, fie că este vorba de un beneficiu material sau doar o vorbă bună, întreabă-te: „Angajatul chiar are nevoie de acest cadou?”.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Cadouri de Crăciun pentru angajați? O nouă abordare

Petreceri corporate unde angajații se simt bine? Da!

Beneficiile întâlnirilor one-to-one cu angajații tăi

Categorii:
Focus

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste doi ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*