designer de pantofi
HR Challenge

Office View: Cum arată o zi din viața unui designer de pantofi

De vorbă cu Mihaela Glăvan

În 2004 Mihaela, absolventă de R.E.I la ASE, făcea primii pantofi. Avea atunci 24 de ani și, pentru că piața de încălțăminte din România n-o mulțumea la nivel de preferințe personale, s-a hotărât că trebuie
să facă ceva pentru ca ea și româncele să nu se mai confrunte cu aceeași problemă. De la momentul de acum 13 ani, când era o necunoscută, și până azi, când e unul dintre cei mai apreciați designeri români, s-au întâmplat zeci de colecții în fața cărora inima ni s-a oprit pentru câteva secunde.

Mihaela Glăvan

Mihaela Glăvan, designer
Foto: Alex Gâlmeanu

Sub brandul Sepala și sub cel care îi poartă numele, Mihaela face fericite acum nu doar femeile, ci și bărbații și pe cei mici. Am vrut să vedem cum arată spațiul ei de lucru, cel în care se nasc ideile pe care le purtăm apoi cu mândrie în picioare, așa că i-am trecut pragul showroom-ului din Strada Sabinelor 104.

„Biroul” Mihaelei se împarte între atelier și showroom, cel din urmă incluzând și spațiul creativ unde se întâmplă magia. Pereții showroom-ului sunt tapetați cu imagini de tot soiul. Moodboard-uri peste moodboard-uri care s-o aducă pe Mihaela și echipa sa în momentul de aur al creației. Pozele de pe pereți sunt completate firesc cu schițe de pantofi care de care mai îndrăzneți, care urmează să ajungă în producție.

Ziua sa de lucru începe în atelier. Apoi ajunge în showroom, unde o așteaptă o parte administrativă cu mailuri. Încearcă să stea cât mai puțin pe social media, chiar și netul îi stă oprit de multe ori ca să-și eficientizeze timpul.

„Mi se pare că niciodată nu poți fi 100% prezent din cauza social media. Se poate trăi fără probleme și fără, e o chestiune de alegeri.”

Biroul din showroom e unul ce invită la visare, iar ca să-i vină ideile bune, ea și echipa ascultă muzică, o parte importantă din procesul de creație. O ajută și faptul că are colegi cu care comunică extraordinar de bine, care-i sunt alături de 8-10 ani. În toată creativitatea sa însă e foarte organizată, nu îi place să lucreze haotic, trebuie să fie totul pus la punct, altfel nu poate funcționa.

„Când nu depinzi foarte mult financiar – bine, și acum depind, pentru că din asta trăiesc, nu am altă sursă de venit, dar nu mai e presiunea așa mare –, poți experimenta cât vrei. Acum și simt piața mult mai bine, știu clar ce se va vinde și ce-și doresc femeile. Înainte îmi ziceam: «dacă o dai în bară cu colecția asta, s-a terminat». Acum lucrez fără presiune.”

Descoperă celelalte meserii și spații de lucru:

Categorii:
HR Challenge

Chief Content Editor // De mai bine de 10 ani contribuie la conturarea de proiecte editoriale, multe de la zero, cel mai recent fiind chiar We Are HR. Economist la bază, CV-ul ei include presă, marketing și e-commerce. La eJobs e responsabilă de crearea și implementarea strategiei de conținut B2B și B2C. Dacă ar putea, și-ar lua un job full time de călător.

Leave a Reply

*

*