Trenduri de HR
Update

Trenduri de HR pentru 2018

Ce ne așteaptă în anul care urmează

Ne apropiem de finalul anului, așa că, înainte de a face orice planuri pentru 2018, e bine să ne uităm la ce ne așteaptă în anul care urmează. Am căutat pentru tine cele mai importante trenduri de HR care își vor spune cuvântul asupra industriei încă din primele luni ale anului viitor.

Hai să vedem care sunt!

 

1. Performance evaluation

Sunt destul de multe companii care au renunțat la nivel global la evaluarea performanței anuale sau bianuale, dar au implementat un sistem de feedback continuu. Mai exact, feedback-ul se poate întâmpla fie o dată pe lună, fie la sfârșitul fiecărui proiect în care sunt implicați angajații, iar acest lucru permite o dinamică mai bună atât în dezvoltarea profesională, cât și în dezvoltarea personală a angajaților. De ce? Deoarece nu aștepți momentul evaluării, ci acționezi în timp real, având în vedere, de asemenea, și una dintre problemele majore pentru care angajații părăsesc companiile: lipsa feedback-ului.

 

2. Learning & Development

Mix-ul dintre învățarea prin trainingul clasic și online training devine din ce în ce mai important deoarece generația Millennials, care începe să reprezinte majoritatea angajaților din organizații, preferă trainingul prin metode digitale. De asemenea, această generație preferă o structură de microlearning, respectiv pastile de maxim o oră, pentru că nu au răbdarea necesară pentru un training de o zi. Acest lucru se întâmplă pentru că sunt obișnuiți să își folosească creierul într-o zonă de multitasking, ceea ce îi face din ce în ce mai puțin capabili să aprofundeze un singur subiect pe o durată mai lungă de timp.

 

3. HR Chatbots

Pentru activitățile de HR care se bazează pe date clare și acțiuni concrete se folosește din ce în ce mai mult un Chatbot, care poate prelua respectivele activități eliberând astfel din timpul unui departament de HR, care se poate concentra pe zonele care necesită creativitate. De exemplu, poți cere Chatbotului documentele din dosarul tău de angajat, poți solicita informații despre zilele de concediu și îți poți face cererea de concediu sau poți cere Chatbotului să îți explice cum a fost calculat salariul tău.

 

4. HR Data

În cele mai multe cazuri datele care au legătură cu HR-ul sunt folosite pentru analize, raportare și bugetare. Importantă o să fie orientarea spre folosirea acestor date pentru planificare și strategie. De asemenea, ar trebui ne folosim de tehnici folosite de alte departamente. De exemplu: pe zona de Marketing & Vânzări se monitorizează acțiunile competiției. Cum se aplică pe date de HR? Pot monitoriza postarea de joburi a competiției: câte poziții pe lună, ce tip de poziții, există poziții care se repetă de la lună la lună, care e sezonalitatea în numărul de poziții, ș.a.m.d. În plus, în timpul interviurilor cu angajații competiției, de multe ori discuțiile ascund multe informații foarte utile pentru compania ta: ce le place candidaților, de ce ar pleca, care este salariul dorit. Cu aceste informații se poate face o mapare a competiției pe baza căreia se poate face o strategie de atragere a candidaților bazată pe date concrete.

 

5. Benefits & Wellbeing:

E o zonă în care clar trebuie să fii un trendsetter, nu un follower. Companiile care vin cu idei inovatoare pe această zonă câștigă atunci când vine vorba de atragerea candidaților. Toți am auzit de compania care a decis să ofere angajaților concediu nelimitat sau de compania care a redus săptămâna de la 5 la 4 zilele de lucru. Ambele companii au folosit respectivele beneficii precum un instrument de PR, să atragă candidații care aspiră fie la concediu nelimitat, fie la o săptămâna scurtă de lucru.

 

Acum că știi ce te așteaptă în 2018 și, mai ales pe ce ar trebui să pui accentul, parcă nu mai e atât de complicat nu? Important e să fii tot timpul la curent cu ce se întâmplă și să ai viteza de reacție, dar și capacitatea de a te adapta continuu momentului.

Categorii:
Update

CEO // Specializat în managementul vânzărilor și business development, are peste 12 ani de experiență în managementul echipelor și leadership-ul orientat către rezultate. La eJobs e responsabil de dezvoltarea strategiilor de business și de alinierea acestora cu obiectivele pe termen lung și scurt ale companiei, dar și de motivarea, dezvoltarea și creșterea echipei.

Leave a Reply

*

*