subiecte-de-hr
Update

3 subiecte fierbinți de HR pentru 2018

La ce să fim atenți anul ăsta

E clar că 2018 va fi un an la fel de interesant și solicitant ca 2016 și 2017 pentru specialiștii în HR. Deficitul de candidați din piață nu pare să se calmeze nici anul ăsta, însă la fel cum i-am făcut față în anii precedenți, ne vom descurca și în 2018. Poate chiar mai bine, căci avem experiență mai multă.

Pe lângă dificultatea recrutării, sunt însă câteva aspecte asupra cărora ar trebui să ne îndreptăm atenția anul ăsta.

 

1. Hărțuirea sexuală

Finalul anului trecut a adus în lumina reflectoarelor un scandal de proporții ce avea în centru hărțuirea și abuzurile sexuale. Fenomenul #MeToo, pornit de la Hollywood, a ajuns și pe plaiuri mioritice cu viteza unui mesaj instant. Cu ocazia asta, am văzut cum mușamalizarea fenomenului poate afecta fantastic compania care a închis ochii la abuz.

2018 va fi anul în care departamentele de HR ar trebui să fie cu ochii în patru și să înăbușe orice tentativă de hărțuire sexuală din fașă, luând măsurile care se cer pentru toate părțile: victimă, agresor, companie. Pentru că dacă angajații au învățat un lucru în 2018 a fost că nu mai vor și nu mai pot să tacă. Oamenii de HR ar trebui să mai treacă o dată (dacă n-au făcut-o deja odată cu fenomenul #MeToo) prin politica anti-hărțuire sexuală și procedurile companiei apropo de acest aspect și să se asigure că ele sunt up-to-date și în acord cu legislația și momentul.

HR-ul ar trebui să se asigure că există proceduri în acest sens, că ele sunt aduse la cunoștință angajaților astfel încât oricine e implicat într-o astfel de chestiune știe exact ce are de făcut și care sunt pașii, dar și sancțiunile.

 

2. Retenția

În astfel de vremuri, în care companiile se luptă pe candidați cu toate armele pe care departamentele de HR le au în dotare, ne-am concentrat toate forțele spre țelul suprem al ultimilor ani: atragerea de candidați.

Am văzut deja cât de greu e să ocupi pozițiile libere, așa că, poate e timpul să ne schimbăm un pic focusul, să vedem mai departe de recrutare. E momentul în care oamenii de HR ar trebui să se concentreze pe retenția angajaților mai mult decât oricând.

Ce e de făcut? Discuții one-to-one cât mai dese, în care angajații să fie încurajați să dea feedback cât mai sincer, ignorând barierele de ierarhie. Ca discuția să fie una onestă, ea ar trebui să înceapă din departamentul de HR și să-i implice pe șefii de departamente și team leaderi. Pentru că de multe ori aspectul financiar e extrem de important, la fel și beneficiile, însă poate și mai importantă e atitudinea managerilor și a team leaderilor. Degeaba primești un sac de bani și ai toate beneficiile din lume dacă șeful tău se poartă de parcă n-ai face nimic bine. N-o să fii niciodată #HappyLaJob și vei căuta un angajator care să te aprecieze la adevărată valoare. Ca să mergem într-o extremă.

 

3. Transparența

La fel ca fel de important ca individul e echipa, așa că încurajează cât mai multe activități de teambuilding și asigură-te că tot ce se întâmplă în companie e comunicat cât mai transparent cu putință. În special generațiile tinere, Milenialii și Generația Z, pun mai presus de orice onestitatea și transparența.

O echipă se construiește greu și se poate destrăma peste noapte. E de ajuns ca unul dintre angajați să fie dezamăgit de cum compania gestionează o chestiune pentru ca „virusul” să contamineze întreaga echipă cât ai zice „HR”. O comunicare transparentă și constantă cu echipa poate preveni multe lucruri pe care altfel te-ai vedea nevoit să le tratezi.

Asigură-te că angajații sunt puși periodic la curent cu proiectele și lucrurile care se întâmplă în companie și care îi privesc. Nu trebuie să intri în detalii, trebuie doar să transmiți faptul că angajatorul vrea ca ei să fie la curent pentru că sunt niște resurse extrem de prețioase pentru companie.

 

Categorii:
Update

Chief Content Editor // De mai bine de 10 ani contribuie la conturarea de proiecte editoriale, multe de la zero, cel mai recent fiind chiar We Are HR. Economist la bază, CV-ul ei include presă, marketing și e-commerce. La eJobs e responsabilă de crearea și implementarea strategiei de conținut B2B și B2C. Dacă ar putea, și-ar lua un job full time de călător.

Leave a Reply

*

*