Employer Branding in social media
Employer Branding

Social media + employer branding = LOVE?

Cum croim cu succes povestea brandului de angajator în social media

Employer branding-ul de excepție începe din interior. Este mai mult decât un logo care atrage atenția sau niște activări de marketing, este esența companiei. În fapt, este despre CEEA CE ESTE compania ta.  

Și unde altundeva decât în social media să fie mai ușor să povestești despre ceea ce simți atunci când muncești într-un loc în care ești apreciat, unde să vorbești despre ieșirile cu colegii sau despre ultimele teambuildinguri în care s-a lăsat cu distracție? Nici nu termini bine cursurile la care te trimite compania că-ți updatezi profilul de LinkedIn, pentru ca toată lumea să afle despre evoluția ta profesională.

Dacă ne uităm și în „ogrăzile” vecinilor, lucrurile nu sunt diferite cu mult. Vedem concursuri interne în care angajații sunt provocați să facă acțiuni în social media sau vedem experiențe pe post de cadouri oferite de companie. Chiar zilele trecute citeam cu interes că angajații unei multinaționale au fost premiați cu sărituri cu parașuta pentru „angajatul lunii”. Cool, nu?

 

Cultivă transparența cu atenție

Ce sperie în general în social media nu sunt însă experiențele pozitive, ci cât de rapid poate să o ia totul într-o direcție nedorită. Anul acesta, mai mult decât niciodată până acum, am avut exemple de anunțuri de recrutare care s-au dorit interesante, dar au stârnit scandaluri imense, cu preluări în media, care au adus companiilor enorm de multe dezavantaje în zona de employer branding, dar nu numai. În fapt, dacă analizăm, lucrurile sunt simple: nu te mai poți ascunde. Ca angajator, nu mai poți băga problemele sub preș, pentru că foștii angajați vor fi mereu acolo să le semnaleze. Social media este în fapt un nou tip de piață publică.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Nu există o rețetă despre cum să poți să controlezi în favoarea ta ce se vorbește despre tine. Poți însă să-ți iei toate măsurile de precauție:

  • echipă pregătită să gestioneze corect orice potențială criză
  • niște tool-uri care să te avertizeze în real time despre ce se întâmplă cu brandul tău (de angajator)
  • multă atenție la ce comunici, când și cum.

Și, mai ales, lasă deoparte staniolul strălucitor cu care tindem să îmbrăcăm orice lucru și fii sincer.  

 

Storytelling în employer branding

Pentru că vorbim de social media, concentrează-te pe a spune o poveste într-un mod cât mai vizual cu putință (poze, video, colaje).

  • publică constant părerile angajaților sau susține-le în mod public pasiunile (de la fotbal la clubul de comedie, dacă e cazul)
  • stai cu ochii pe toate canalele social media, dar și pe site-urile în care apar review-uri (și nu uita de bloguri).
  • fii uman, deschis, comunicativ.
  • fii așa cum ți-ai dori să fie și candidații pe care îți dorești să-i atragi în echipa ta!

Categorii:
Employer BrandingFocus

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*