Industria de call center în plină ascensiune?
Focus

Ce se întâmplă în piața de call center

Industrie în plină ascensiune?

Centrele cu activități de call center din piață au un volum de activitate din ce în ce mai mare, motiv pentru care intervine și nevoia de noi și noi angajați. Oportunitățile profesionale pentru candidați însă nu întârzie să apară din diverse domenii, astfel încât, recrutarea pentru pozițiile deschise în call centere devine din ce în ce mai dificilă.

Dacă activezi în această industrie și identificarea noilor candidați îți dă bătăi de cap, credem că te poate ajuta o analiză a pieței, pentru a înțelege de unde vin provocările și cum le poți face față. Hai să vedem!

„Domeniul se află pe o pantă ascendentă atât în orașele principale ale României, cât și în cele secundare sau terțiare. Concurența acerbă pe această piață lasă candidaților posibilitatea să aleagă varianta cea mai potrivită pentru ei, să schimbe locurile de muncă într-un ritm alert și, uneori, să nu se mai implice la fel de mult cum ar fi făcut-o acum 6-8 ani”, spune Alexandra Nedelciu, HR Lead la Global Remote Services (GRS), operator de servicii de call center.

În ciuda competiției pentru talente din această industrie, angajatorii nu se lasă bătuți, ei încearcă să atragă noi oameni prin diverse metode: oferă pachete salariale mari sau beneficii din ce în ce mai atractive, mărindu-și echipele pe zi ce trece.

Spre exemplu, GRS are peste 400 de angajați, numărul acestora crescând considerabil în ultimele două luni ca urmare a dezvoltării unor proiecte vechi, dar și datorită proiectelor noi. „Sutem mereu în căutare de vorbitori de italiană, franceză și engleză”, menționează Alexandra Nedelciu.

Deși găsesc cu greu oameni pentru pozițiile deschise, valul de angajări nu se oprește, companiile din domeniu anunțând sute de poziții deschise anual, iar candidații vin de multe ori din rândul studenților, dar și al absolvenților de studii superioare.

 

Unde găsești candidați pentru call center într-o piață atât de problematică?

Criza de personal din acest domeniu a determinat companiile din industrie să apeleze la diverse metode de recrutare pentru a găsi cei mai potriviți candidați, pornind de la paltformele sociale până la cele de recrutare online.

„Procesul de recrutare în cadrul GRS este unul mediu ca nivel de dificultate și diferă de la proiect la proiect. Încercăm să identificăm, încă din timpul interviului, care sunt cerințele ascunse ale candidaților pentru a-i calibra cât mai productiv. Pentru recrutare ne folosim de platformele online dedicate, de colaborări cu agenții de recrutare, de social media și avem un program de recomandări”, precizează reprezentanta GRS.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Nici numărul operatorilor străini nu stă în loc, tot mai mulți jucători internaționali vin în România pentru competențele deținute de români și costul scăzut al forței de muncă. Astfel, sectorul call centerelor a devenit un motor de creștere economică.

În plus, România stă mai bine față de alte țări europene și în ce privește numărul tinerilor cunoscători de limbi străine. Spre exemplu, în 2015 peste 95% dintre elevii din țară studiau două sau mai multe limbi străine, aflându-se la același nivel cu țări precum Finlanda sau Estonia, arată datele Eurostat.

 

Cum s-au schimbat cerințele noilor generații de candidați?

Noile generații de tineri într-adevăr sunt diferite față de generațiile anterioare. Ei își doresc beneficii de la un job, un mediu de muncă plăcut, flexibilitate, colegi prietenoși și manageri înțelegători. Mai mult, ei știu să-și pună în valoare cunoștințele și nu ezită niciodată să ceară angajatorilor ce-și doresc.

„Uneori cerințele candidaților sunt prea mari pentru ceea ce oferă în schimb. Concurența de pe piața muncii le dă și mai mult curaj. Milenialii pun preț pe flexibilitate, pe lângă pachetul salarial, așa că suntem atenți la acest aspect oferindu-le posibilitatea să lucreze remote, dacă proiectul permite”, spune Alexandra Nedelciu.

Beneficiile nu lipsesc din oferta a noilor angajați, având în vedere că ei știu să pună preț pe acestea. „Oferim angajaților noștri pachete salariale competitive, bonusuri lunare sau trimestriale, bonuri de masă la valoarea maximă, abonament medical, abonamente care oferă reduceri la sălile de sport. Le punem la dispoziție spații de relaxare, fructe la birou, înghețată pe perioada verii, și teambuilding-uri”, mai spune reprezentanta GRS.

Cât despre valoarea pachetului salarial oferit angajaților, acesta variază în cele mai multe cazuri în funcție de proiect și de skill-urile pe care le caută un angajator. Spre exemplu, un vorbitor de italiană la GRS poate câștiga și 3.200 de lei net pe lună. „Targetul lunar, dificultatea proiectului și nivelul de limbă străină sunt factori care influențează pachetul salarial”, menționează Alexandra Nedelciu.

Activezi în industria de call center și cauți noi angajați? Nu ezita să diversifici oferta de angajare cu beneficii competitive și pachete salariale atractive ca să ai mai multe șanse ca noile generații să te aleagă pe tine.

Categorii:
Focus

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*